۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۷۰۲۲۴
فقیه بصیر؛

آیت الله یزدی به نظرات و ایده های مختلف احترام می گذاشت

آیت الله یزدی به نظرات و ایده های مختلف احترام می گذاشت
آیت الله علیدوست گفت: آیت الله یزدی علی‌رغم نظرات خاصی که داشت، اما روند جلسات را به نفع نظر خودشان هدایت نمی کرد، بلکه به نظرات مختلف گوش می داد.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله محمد یزدی و با بیان اینکه آیت الله یزدی مبتلا به حجاب معاصرت نبودند، گفت: ایشان نه تنها نسبت به آثار معاصر ابا نداشت، بلکه آثار شاگردان خودشان را می دید و حتی بر آنها حاشیه می زد.

وی ادامه داد: برخی ممکن است آثار گذشتگان خود را نقل کرده یا به آنها استناد کنند، اما نسبت به آثار معاصر و نسل بعد توجهی نداشته باشند، اما آیت الله یزدی همواره آثار معاصر و نسل جدید را مورد توجه قرار می داد و مطالعه می کرد.

آیت الله علیدوست عنوان کرد: مقاله مقاصد شریعت بنده به دست ایشان رسیده بود و بنده مشاهده کردم که این عالم فقیه آن را به دقت مطالعه کرده و حاشیه زده است؛ امروز ما نیز باید از این روش الگو برداریم و مبتلا به حجاب معاصرت نشویم و آثار معاصر و نسل بعد را مورد توجه قرار دهیم.

رییس انجمن فقه و حقوق حوزه با اشاره به مدارای آیت الله یزدی با خطوط فکری مختلف، گفت: ایشان هنگامی که مرکز تحقیقات فقهی قوه قضاییه قم را تأسیس کرد، به ایشان اطلاع دادند که نخبگان خوبی در این مرکز جمع شده اند، اما ممکن است تفکرات سیاسی مختلفی داشته باشند، اما این عالم فقیه تأکید کرده بود که این موضوع اشکالی ندارد؛ همچنین توصیه کرده بود پژوهشگران در محل کار بحث سیاسی مطرح نکنند و این نوع مباحث را بیرون از مرکز طرح کنند.

وی در ادامه به انضباط آیت الله یزدی اشاره کرد و بیان داشت: ایشان در جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت کاملاً منظم شرکت می کرد و باید دانست ایشان علی‌رغم نظرات خاصی که داشت، اما روند جلسات را به نفع نظر خودشان هدایت نمی کرد، بلکه به نظرات مختلف گوش می داد و فرصت ها را عادلانه توزیع و تقسیم می کرد.

آیت الله علیدوست بر ضرورت الگوپذیری نسل جوان حوزه از سیره، منش و سبک آیت الله یزدی ابراز کرد: ایشان یک شخصیت سیاسی بود و نگاه خاصی به مسائل داشت، اما همواره به دیدگاه دیگران احترام می گذاشت؛ اعمال و رفتار آیت الله یزدی برخاسته از انگیزه و اعتقادی بود که داشتند و هیچگاه بخاطر حساب شخصی موضع نمی گرفتند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله یزدی با تمام وجود در جریان انقلاب از ابتدا تا آخرین لحظه عمرشان نقش آفرینی کرد، ارادت این عالم ربانی نسبت به امام و رهبری را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: ایشان با انگیزه های صالح و قوی و از باب وظیفه مسؤولیت های مختلفی را در طول انقلاب قبول کردند./841/ت302/ب1

ارسال نظرات