۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۷۰۲۵۱
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

مسؤولان با گرا دادن به دشمن در دل بیگانگان امید ایجاد نکنند

مسؤولان با گرا دادن به دشمن در دل بیگانگان امید ایجاد نکنند
امام جمعه شهرکرد تأکید کرد که دشمن هیچگاه در پی تحکیم استقلال و پیشرفت علمی و اقتصادی نبوده و نخواهد بود، بلکه همواره تلاش می کند تا ما را به کشوری وابسته تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با اشاره به اینکه تعطیلی مساجد و نمازهای جمعه نباید به کمرنگ شدن اصل نماز منجر شود، گفت: امام علی(ع) در روایتی نورانی می فرمایند «نسبت به نماز تعهد داشته باشید و از آن محافظت کنید، برای نماز وقت بگذارید و آن را با صبر و حوصله اقامه کنید».

وی با اشاره به اینکه بر اساس روایات، نماز وسیله تقرب جستن به سوی خداوند متعال است، ادامه داد: در روایات آمده است که اقامه نماز گناهان انسان را پاک می کند، همانطور که برگ درختان پاییزی می ریزد.

عملکرد نادرست برخی مسؤولان را نباید پای اصل انقلاب و نظام اسلامی نوشت

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تاکید بر اینکه عملکرد نادرست برخی مسؤولان را نباید پای اصل انقلاب و نظام اسلامی نوشت، اظهار داشت: امروز باید دانست که حساب اصل نظام اسلامی از حساب عملکرد فردی جدا است و ما نباید میان این دو مورد دچار اشتباه شویم.

امام جمعه شهرکرد صیانت از نظام اسلامی به عنوان یک امانت الهی را تکلیفی واجب دانست و بیان کرد: بر اساس روایات، ما باید «امین» باشیم، یعنی امانت ها را بشناسیم و حق آنها را به خوبی ادا کنیم؛ بر اساس مبانی قرآنی و روایی نبوت، امامت، حکومت صالح، ولایت، امت، احکام الهی و امور اعتقادی از مصادیق امانات الهی هستند.

وی با بیان اینکه اسرار کشور و اطلاعات سری نیز جزء امانت های الهی هستند، خاطرنشان کرد: همه ما باید مراقب باشیم که این اطلاعات و اسرار به دست بیگانگان نرسد و نفوذی ها به آن دست پیدا نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام عنوان کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی هستیم و بنابر تأکید رهبر کبیر انقلاب اسلامی حفظ این نظام از اوجب واجبات است، از این رو ما باید برای حفظ آن به مبانی امانتداری پایبند باشیم؛ اگر مسؤولان و مدیران کشور به حکم خداوند پایبند بوده و امین باشند، می توانند انتظار داشته باشند که مردم از آنها تبعیت کنند، اما اگر از احکام الهی عدول کرده و امانتدار نباشند بدون شک مردم نیز از آنها تبعیت نخواهد کرد.

مسؤولان با گرا دادن در دل دشمن امید ایجاد نکنند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مسؤولان به دشمن گرا ندهند و در دل دشمن امید ایجاد نکنند، تأکید کرد: دشمن هیچگاه در پی تحکیم استقلال و پیشرفت علمی و اقتصادی نبوده و نخواهد بود، بلکه همواره تلاش می کند تا ما را به کشوری وابسته تبدیل کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه امید بستن به برجام هیچ مشکلی را حل نمی کند، گفت: امروز مسؤولان بدانند که در برابر درگاه الهی و خون شهدا مسؤول هستند و اگر وظایف خود را به خوبی انجام ندهند دچار خسران خواهند شد.

دشمنان وحدت حوزه و دانشگاه را نمی خواهند

وی سالروز شهادت دکتر مفتح را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: بنابر فرموده آیت الله جوادی آملی دانشگاه باید از فعل خدا و حوزه از قول خدا بحث کند و این دو نهاد در کنار هم می توانند جامعه توحیدی، مستقل و آباد را ایجاد کنند؛ دشمنان اسلام ناب این را نپسندیده اند و با نفوذ در حوزه و دانشگاه، سعی کرده اند که میان این دو نهاد جدایی بیافکنند، گر چه تا کنون راه به جایی نبرده اند و از این به بعد نیز تیرهایشان به سنگ خواهد خورد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ضمن تسلیت ارتحال آیت الله یزدی، ایشان را شخصیتی همراه با انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه این عالم بزرگ عمر با برکت خود را در این راه گذراند و با غیرت دینی درصدد تبلیغ اسلام جهادی برآمد، گفت: ایشان آنچنان نقشی آفرید که امام راحل در سایه آن انقلاب را پایه ریزی کرد و همواره در پی سلامت ایمانی، فقهی و فقاهتی در انقلاب بود و زندگی زاهدانه ای داشت، از همین جهت الگوی حوزه و جامعه بود./841/

ارسال نظرات