۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۶۷۰۲۵۴
آیت الله حسینی بوشهری:

همه شاخصه های جهاد فی سبیل الله در آیت الله یزدی وجود داشت

همه شاخصه های جهاد فی سبیل الله در آیت الله یزدی وجود داشت
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه آیت الله یزدی عالمی بصیر، آگاه، زمان شناس و دغدغه مند نسبت به انقلاب بود، ایشان را الگویی تمام عیار برای نسل جوان حوزه دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه امشب در مراسم گرامیداشت آیت الله یزدی که از سوی دفتر مقام معظم رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه های علمیه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه و آستان مقدس حضرت معصومه(س) به صورت مجازی در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، این عالم برجسته را فقیهی پارسا و مسؤولیت پذیر دانست و گفت: ایشان همواره همراه امام و رهبری و از پیشگامان نهضت انقلاب اسلامی بودند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله یزدی عمر خود را وقف اسلام و انقلاب اسلامی کرده بود، پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درباره این عالم پارسا را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: بنابر روایتی از پیامبر اکرم(ص) علما ستون های اسلام هستند، از این جهت اکرام آنها به صورت مؤکد توصیه شده است.

آیت الله حسینی بوشهری ضمن تجلیل از حضور پرشور مردم در تشییع پیکر مطهر آیت الله یزدی بیان کرد: اگر خواسته فرزندان محترم آیت الله یزدی این نبود که زود مراسم خاکسپاری انجام شود، می دیدیم که افراد از اقصی نقاط کشور در این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی شرکت می کردند.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جایگاه فقها و علما را از دیدگاه روایات مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: خداترسی، خداشناسی، منفعت رسانی به مردم، مرزبانی اعتقادی، ایستادگی در برابر انحرافات، بدعت ستیزی، جهاد فی سبیل الله و مواردی از این قبیل از ویژگی های بارز علمای شیعه است.

وی با اشاره به اینکه همه ویژگی های عالمان تراز اسلام و انقلاب اسلامی در آیت الله یزدی وجود داشت، خاطرنشان کرد: آیت الله یزدی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل رژیم طاغوت و بعد از انقلاب در مقابل انحرافات و جریان نفوذ فریاد می کشید و از انقلاب صیانت می کرد.

آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله یزدی را عالمی مجاهد توصیف کرد و با بیان اینکه همه شاخصه های جهاد فی سبیل الله در شخصیت ایشان وجود داشت، عنوان کرد: این شخصیت بزرگ از پیشگامان نهضت اسلامی است، زیرا سختی ها، زندان ها، تبعیدها، آوارگی خود و خانواده اش، تحقیرها و تهمت ها را به جان خرید تا راه انقلاب را ادامه دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خودشان ایمان راسخ به مبانی انقلاب و استقامت در این راه را از ویژگی های آیت الله یزدی دانسته اند، از این جهت می توان ایشان را مصداق آیه شریفه «الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا» دانست.

وی شخصیت علمی و تألیفات آیت الله یزدی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: فرزندان این عالم ربانی الحمدلله اهل علم و فضل هستند و امیدواریم راه پدر را ادامه دهند؛ آیت الله یزدی کتب بسیاری در زمینه های علمی و سیاسی و صیانت از ولایت فقیه و مبانی انقلاب اسلامی نوشته اند که کتبی همچون آیات الاحکام و فقه القرآن و حسین ابن علی را بهتر بشناسیم، از جمله برجسته ترین آنها است؛ کتاب حسین ابن علی را بهتر بشناسیم همواره مورد خشم ساواک بود و گاهاً کمیاب می شد.

آیت الله حسینی بوشهری حضور آیت الله یزدی در مقام ها و مناصب تأثیرگذاری همچون ریاست قوه قضاییه، مجلس خبرگان، جامعه مدرسین و شورای نگهبان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مردم قم ایشان را به خوبی می شناسند چراکه این عالم برجسته در دوران های سخت همواره تکیه گاه معتمدان شهر بودند.

وی با بیان اینکه آیت الله یزدی عالمی بصیر، آگاه، زمان شناس و دغدغه مند نسبت به انقلاب بوده و همواره برای صیانت از انقلاب در برابر انحرافات نگران بودند، ایشان را الگویی تمام عیار برای نسل جوان حوزه دانست و گفت: اگر مسیر الگوهای خود را طی نکنیم، باخته ایم.

آیت الله حسینی بوشهری به عشق و ارادت آیت الله یزدی نسبت به اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: ایشان همواره کنار امام و رهبری ماندند و علی‌رغم مناصبی که داشتند ساده زیست بودند و مقامات و پست ها سبب نشد از جایگاه طلبگی بیرون بروند که این نشانه افتخار برای ایشان است.

وی تأکید کرد: آیت الله یزدی مناصب و مقامات را دائمی نمی دانستند و زیر میز ریاست خودشان در قوه قضاییه نوشته بودند «لو کان دائما لما وصل الینا»؛ همچنین منزل و کتب خودشان را نیز وقف حوزه علمیه کردند./841/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نالان
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
تبیین خوبی از شخصیت آیت الله یزدی داشتند.
0
0