۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۷۰۳۸۰
مدیر حوزه علمیه کنگاور عنوان کرد؛

نقش خطیر حوزه و دانشگاه در حل مشکلات جامعه

نقش خطیر حوزه و دانشگاه در حل مشکلات جامعه
کرمانشاه ـ مدیر حوزه علمیه کنگاور گفت: حوزه و دانشگاه دو بال رشد و تعالی جامعه در ابعاد مادی و معنوی هستند و هر دوی این نهادهای علمی وظیفه ای سنگین در قبال جامعه دارند.

حجت الاسلام پیام ملکی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: یکی مسایل مهمی که از ابتدای پیروزی انقلاب به عنوان یک ضرورت احساس می شد بحث وحدت بین حوزویان و دانشگاهیان بوده است.

مدیر حوزه علمیه کنگاور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه «وحدت حوزه و دانشگاه»، بهای خون شهیدان بزرگواری همچون شهید مفتح است، تاکید کرد: «حوزه و دانشگاه» دو بال رشد و تعالی جامعه در ابعاد مادی و معنوی هستند و هر دوی این نهادهای علمی وظیفه ای سنگین در قبال جامعه دارند که تفکیک ماموریت این دو می تواند مشکلات جبران ناپذیری بر جامعه دینی و اسلامی ما تحمیل کند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود بیان کرد: علت این امر هم رشد و توسعه مادی بدون توجه به ابعاد و نیاز معنوی انسان و جامعه نتیجه ای جز تربیت جامعه و انسان تک ساحتی خواهد بود.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به اینکه نباید اجازه داد که جامعه اسلامی در مسیر حرکتی جوامع غربی قرار بگیرد، عنوان کرد: در حال حاضر چیزی که در جوامع غربی می بینیم این است که انسان تک بعدی چگونه سیر نزولی و انحطاط در ابعاد معنوی را به تدریج طی می کند و به سمت قهقرا می رود.

مدیر حوزه علمیه کنگاور اظهار داشت: با این وجود با اندکی مطالعه به خوبی در می یابیم که اندیشمندان غربی خود اذعان می کنند که غرب در سیر نزولی تمدنی خود قرار گرفته است تا جایی که «هربرت مارکوزه» یکی از اعضای مکتب «فرانکفورت» در کتاب «انسان تک ساحتی» با اعتراض به نظام مدرنیته معتقد است که نظام فکری مدرنیته انسان را تک بعدی تربیت کرده است.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه بیان کرد: این اعترافات اندیشمندان غربی حاوی یک نکته می باشد و آن اینکه اگر جامعه و انسان بخواهد گرفتار پوچ گرایی نشود و به تعالی مادی و روحی و معنوی برسد چاره ای غیر از این نیست که حوزه و دانشگاه در کنار هم به عنوان رفیق راه نه رقیب به فعالیت علمی پرداخته تا رشد معنوی و مادی جامعه تامین کنند.

مدیر حوزه علمیه کنگاور در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه نیاز ضروری جامعه اسلامی ما هم همین موضوع می باشد که حوزه و دانشگاه در کنار هم و مبتنی بر منطق وحدت، کارهای علمی خود را پیگیری کنند، گفت: امیدواریم همکاری های بین حوزه و دانشگاه بتواند با دغدغه مندی نیازهای موجود در بین طلاب و دانشجویان را شناسایی و برطرف کند./1400/ت310/ب1

ارسال نظرات