۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۷۰۵۱۴
حجت الاسلام نیک بین:

آقای رییس جمهور پالس های منفی به جهان مخابره نکند

آقای رییس جمهور پالس های منفی به جهان مخابره نکند
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آقای روحانی با اظهار نظرهای غیر کارشناسی، پالس های منفی به جهان مخابره می کند تا آنها تحریم ها را علیه کشور بیشتر کنند.

حجت الاسلام جواد نیک بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، در گفت­‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به بررسی مشکلات لایحه بودجه سال 1400 پرداخت و گفت: لایحه بودجه سال 1400 ارائه شده از سوی دولت به گونه ای تدوین شده که درآمدهای حاصل از آن کاملا غیرواقعی و مخارج دولت در برخی بخش ها چندین برابر شده است، این بهترین راه سنگ اندازی برای دولت بعدی است.

حجت الاسلام نیک‌بین با بیان اینکه لایحه بودجه سال 1400 به معنای مستأصل کردن دولت بعدی با بودجه غیر واقعی است، افزود: با نگاه کارشناسی 320 هزار میلیارد تومان حداقل کسری برای بودجه سال 1400 پیش بینی می شود و بخش اعظم منابع درآمدی بودجه سال آینده بر فروش نفت پایه ریزی شده که قطعا کاذب است.

وی در ادامه با انتقاد از سخنان اخیر رییس جمهور بیان کرد: آقای روحانی با اظهار نظرهای غیر کارشناسی، پالس های منفی به جهان مخابره می کند تا آنها تحریم ها را علیه کشور بیشتر کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: آقای رییس جمهور با اظهار نظرهای خود به آمریکا سینگال می دهد که اگر شما می خواهید ایران به میز مذاکره برگردد، باید جلوی فروش نفت ایران را در جهان بگیرید تا دولت بعدی مجبور به مذاکره با شما شود.

حجت الاسلام نیک‌بین گفت: آقای روحانی در سال 92 و 93 به آمریکا سیگنال داد که خزانه کشور خالی است و ایران مجبور به مذاکره و معامله با کشورهای آمریکایی و اروپایی و تصویب برجام خواهد بود، اما هزینه ها و اختلاس هایی در این دولت صورت گرفته که نشان می دهد خزانه کشور پر است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارشناسان اقتصادی مجلس شورای اسلامی قائل به رد کلیات لایحه بودجه سال 1400 هستند.

هیچ زمانی کارکردهای نهادهای فرهنگی به مردم معرفی نشده است

وی با اشاره به هجمه های تخریبی و رسانه‌ای به بودجه نهادهای فرهنگی و حوزوی کشور، گفت: بودجه کشور کاریکاتوری بسته شده است، زیرا که به برخی سازمان های فرهنگی نباید بودجه اختصاص یابد؛ ولی بودجه های کلانی برای آنها در نظر گرفته می شود و به برخی سازمان های فرهنگی نیز بودجه کافی اختصاص نمی‌یابد.

نماینده مجلس با بیان اینکه هیچ زمانی کارکردهای نهادهای فرهنگی به مردم معرفی نشده است، افزود: برخی با باندبازی­‌های سیاسی مؤسسه فرهنگی تأسیس کردند و بودجه کلان فرهنگی بدان مؤسسات اختصاص می یابد؛ اما این مؤسسات هیچ کارکرد فرهنگی ندارند.

حجت الاسلام نیک‌بین ابراز داشت: مردم این مسائل را مشاهده می­‌کنند و آن را به نهادهای فعال مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه های علیمه تسری  می دهند، از این رو برخی بودجه های مراکز مذهبی و حوزوی را مورد هجمه قرار خواهند داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بودجه حوزه های علمیه کل کشور با بودجه دانشگاه تهران مقایسه شود خواهیم دریافت که سهم بسیار ناچیز و اندکی از بودجه کشور به حوزه های علمیه کشور اختصاص یافته است.

حجت الاسلام نیک‌بین با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو نهاد آموزشی مهم برای کشور است، افزود: باید بودجه حوزه های علمیه در تراز بودجه آموزشی کشور قلمداد شود و ردیف بودجه ویژه‌ای برای مراکز علمی حوزوی اختصاص یابد./998/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
وحید مهاجرنژاد
United States
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
جریان تحریف ذهن جوانان را هدف گرفته است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
انتقاد..
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
متاسفانه رييس جمهور از منصب خودش سوء استفاده ميكند ونه حرف حساب سرش ميشود ونه به حرف منتقدين أهميتها ميدهد در حاليكه لحظه به لحظه به لبه سقوط ودور تَر شدن از خطصحيح نظام جمهوري اسلامي دور تَر ميشود
0
0