۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۷۰۶۷۲
آیت الله حسینی بوشهری:

مدعیان حقوق بشر جلوی افراطی گری در غرب را بگیرند

مدعیان حقوق بشر جلوی افراطی گری در غرب را بگیرند
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روز جهانی مبارزه با خشونت و افراطی گری، گفت: افراطی گری در کشورهای عربی مرتجع ریشه در افراطی گری غرب دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در سخنان آدینه ای خود که از شبکه استانی نور پخش شد، با اشاره به جایگاه با اهمیت تقوا از دیدگاه روایات گفت: امیرمؤمنان(ع) در روایتی تقوا را ثمره دینداری و نشانه یقین دانسته اند.

وی به تبیین آسیب های دینداری پرداخت و ادامه داد: کسانی که به مرتبه یقین می رسند بدون شک از پلیدی ها و ناپاکی ها و گناهان دوری گزیده و خود را به تقوا و پاکی ها آراسته می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه انسان همواره در معرض آسیب های دینداری قرار دارد، یکی از این آسیب ها را معاشرت و دوستی با افراد ناسالم و ناباب تلقی و بیان کرد: همنشینی با افراد ناسالم همان دینداری معمولی انسان را نیز به صورت آرام آرام از بین می برد.

امام جمعه قم با بیان اینکه در روایات همواره نسبت به دوری از همنشینان بد هشدار و نسبت به برگزیدن همنشینان اهل خیر و نیکی توصیه شده است، مطرح کرد: امروز نسل جوان جامعه از آن جهت که بیشتر میل به معاشرت و دوستی دارند باید در زمینه انتخاب دوست بسیار دقت کنند، چرا که انتخاب دوست بد انسان را به وادی انحراف می کشاند.

وی همنشینی با دوستان ناباب را یکی از عوامل اوج گرفتن آمار طلاق و فروپاشی بنیان خانواده دانست و عنوان کرد: البته انسان های مؤمن که در مسیر خود ثابت قدم هستند می توانند دوستان خود را که ناسالم هستند با دینداری آشنا کرده و آنها را از باتلاق گناه نجات دهند؛ چه بسیار افراد ناسالمی بوده اند که با دوستی با افراد دیندار اصلاح شده اند و در مسیر خیر قرار گرفته اند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه شهادت شهید فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مسؤولان اجازه ندهند دشمنان یکی پس از دیگری چهره های فاخر را از ما بگیرند و مردم امروز انتظار انتقام بازدارنده دارند.

امام جمعه قم همچنین ارتحال فقیه مجاهد و بصیر آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفت و ابراز کرد: وجود چنین شخصیت هایی می تواند برای نسل جوان حوزه و جامعه نقش الگویی داشته باشد.

وی سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) و مجاهدت های ایشان در کربلا را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: روز میلاد با سعادت ایشان به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است و ما به همین بهانه از کادر درمانی کشور بخاطر مجاهدت خستگی ناپذیر در مقابله با کرونا تشکر می کنیم و از مسؤولان می خواهیم این عزیزان را مورد حمایت قرار داده و حقوقشان را به موقع پرداخت کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روز جهانی مبارزه با خشونت و افراطی گری بیان کرد: متأسفانه امروز هم غربی ها به سوی افراطی گری رفته اند و همچنین عده ای دیگر در منطقه و کشورهای اسلامی به نام اسلام راه افراطی گری را در پیش گرفته اند؛ اگر این روز در سازمان ملل تصویب شده است، مدعیان حقوق بشر جلوی افراطی گری در غرب را بگیرند؛ افراطی گری در کشورهای عربی مرتجع نیز ریشه در افراطی گری غرب دارد.

امام جمعه قم همچنین با انتقاد از اظهارات رییس جمهور ترکیه تصریح کرد: رییس جمهور ترکیه شعری را زمزمه کرد که بوی تجزیه طلبی می داد و مردم و مسؤولان نسبت به این کار عکس العمل نشان دادند و مسؤولان ترکیه نیز عذرخواهی کردند؛ این عکس العمل ها هشداری است برای همه جهانیان تا نسبت به ایران اسلامی طمعی در سر نداشته باشند؛ ما در هشت سال دفاع مقدس برای اسلام و دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور جنگیدیم و جهانیان بدانند آن حاتم بخشی هایی که در ادواری از تاریخ در اثر نالایقی حاکمان صورت می گرفته دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

وی در پایان ضمن تقدیر از مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و مقررات محدودیت های کرونایی عنوان کرد: بسیاری از مردم برای حفظ سلامتی هموطنان خود محدودیت های کرونایی را رعایت کرده و حتی از آنها متضرر شده اند، از این جهت مسؤولان باید بودجه مناسبی برای آسیب دیدگان این مسأله در نظر بگیرند./841/

ارسال نظرات