۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۷۰۷۵۸
حجت‌الاسلام سلیمی:

دولت روحانی از لیست بلند بالایی از افراد نظامی تشکیل شده است

دولت روحانی از لیست بلند بالایی از افراد نظامی تشکیل شده است
حجت‌الاسلام سلیمی با بیان اینکه منعی برای حضور افرادی که قبلا نظامی بودند در انتخابات ریاست جمهوری نیست، گفت: دولت روحانی از لیست بلندبالایی از افراد نظامی تشکیل شده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در اخطار قانون اساسی اظهار داشت: بر اساس اصل 20 قانون اساسی همه افراد آزاد هستند برای مناصب فعالیت کنند و نباید آزادی آنها سلب شود.

وی افزود: دولت روحانی از لیست بلند بالایی از افراد نظامی که قبلاً نظامی بودند، تشکیل شده است به طور مثال ربیعی، صالحی امیری، جهانگیری و جهرمی؛ باید یک تسبیح دست گرفت و آنها را شمرد.

حجت الاسلام سلیمی تأکید کرد: دولتی‌ها که می‌گویند از غرب الگو می‌گیرند بدانند در آمریکا جان مک کین که رقیب ترامپ بود نظامی است، او استعفا داد و در انتخابات شرکت کرد، همچنین امام (ره) فرمودند کسی که نظامی است یعنی در حال حاضر نظامی است نمی‌تواند در انتخابات ثبت‌نام کند اما کسی که قبلا نظامی بوده منعی ندارد.

وی تصریح کرد: لاریجانی که قبلا رئیس مجلس بود پاسدار بود اما برای ریاست جمهوری و مجلس کاندیدا شده بودند بنابراین نباید مغلطه کرد.

علیرضا رییسی نماینده میناب در مجلس هم پیش از علیرضا سلیمی و بعد از پیشنهاد نوری قزلجه نماینده بستان آباد در مجلس درباره حذف ثبت نام نظامیان در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: جای تاسف است که آقای نوری قزلجه چنین پیشنهاد‌ی داده است که از یک طرف خواهان حذف نظامیان در ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری هستند و از طرف دیگر اعلام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که ما خواهان محدودیت برای ثبت‌نام کنندگان نیستیم.

وی افزود: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب تاکیدات زیادی درباره عدم دخالت نظامیان در امور سیاسی داشته‌اند، اما این موضوع به معنای آن نیست که این افراد درک و تحلیل مسائل سیاسی ندارند.

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اداره کردن نیروهای مسلح به اندازه اداره یک کشور گستره دارد که این عزیزان در حال تلاش برای کشور هستند.

رئیسی اظهار داشت: محدود کردن و اجازه ندادن به نظامیان برای حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و ثبت نام آنان نادیده گرفتن زحمات و تلاش‌های ارزنده آنان است.

وی گفت: در حوزه‌های مختلف آثار حضور ارزشمند فرمانده هان عالی رتبه نظامی را در حال رویت هستیم، ضمن این که اگر می‌گویند فرمانده‌هان نظامی دخالت نکنند، بهتر است بدانند ممکن است یک فرمانده ارتش یا سپاه بعد از طی دوران نظامی‌گری‌اش بازنشسته شده و یا از مسؤولیت خود استفعا دهد و دلیلی ندارد که اجازه ندهیم این افراد که با توانمندی بالا سال‌ها در کشور خدمت کرده‌اند، اجازه نداشته باشند در عرصه مهم انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کرده و توانمندی خود را برای مردم کشورمان به منصه ظهور برسانند./998/د102/ب1

ارسال نظرات