۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۶۷۱۰۲۳
به صورت مجازی؛

نشست علمی «بررسی ریزش‌های جبهه حق» برگزار می شود

نشست علمی «بررسی ریزش‌های جبهه حق»  برگزار می شود
نشست علمی «بررسی ریزش‌های جبهه حق» با سخنرانی آیت الله کعبی و حجج اسلام والمسلمین خسروپناه و سلیمانی امیری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست علمی «بررسی ریزش‌های جبهه حق» با حضور اساتید برجسته حوزه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اخیرا یکی از اساتید اخلاق، با اهانت به ولی فقیه و امام جامعه و دفاع از یک جاسوس محاربِ معدوم، سقوط خویش از کرسی اخلاق را فریاد زد.

چندی پیش نیز در واقعه‌ای دیگر یکی از اساتید علم کلام با بیان سخنانی تحریک کننده علیه وحدت مذاهب اسلامی، انحراف کامل خود از مسیر حق و حقیقت را به نمایش گذاشته بود.

این دو واقعه تأسف برانگیز از یکسو موجب تأثیر و نگرانی مؤمنین و پیروان راه حقیقت شد و از سوی دیگر نشان داد، حرکت در مسیر صالحین ضمانتی جز ایستادگی و مراقبه‌ی همیشگی ندارد و حب دنیا، حب جاه و مقام، حب شهرت و ثروت و حتی حب اولاد ناصالح می‌تواند موجب جدایی از حق و افتادن در مسیر گمراهی باشد.

هرچند این‌گونه مسائل همواره در طول تاریخ وجود داشته و ریزش‌ها در هر جامعۀ دینی امری طبیعی و مرسوم بوده است و نباید موجب نگرانی یا سستی و تشکیک ایمان در قلوب مؤمنین شود.

در پی نگرانی‌های به وجود آمده، آیت الله عباس کعبی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه و حجت الاسلام جواد سلیمانی امیری در نشستی با عنوان «ریزش‌های جبهه حق» به بررسی تاریخی، معرفتی و جامعه شناختی این پدیده می‌پردازند.

این نشست روز پنجشنبه چهارم دی ماه 1399، ساعت 10 الی 12 به صورت مجازی و به همت مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

علاقه مندان برای شرکت در این نشست می توانند به سایت اندیشه قم (andisheqom.com) و صفحه مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه در سامانه آپارات (aparat.com/pasokhtv/live) و یا به درگاه پخش زنده «advent.ir» مراجعه کنند./841/ج

ارسال نظرات