۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۶۷۱۰۹۴
همسنگ انقلاب (۵)؛

شبکه ملی اطلاعات؛ راهکار خروج از تله نیازمندی به دشمن

شبکه ملی اطلاعات؛ راهکار خروج از تله نیازمندی به دشمن
مؤمن‌نسب گفت: غربی‌ها با دادن سرویس، خودشان را به محل رجوع تبدیل کرده‌اند و مردم نیز بنده نیازهایشان هستند و برای همین سمت جایی می‌روند تا نیازشان را مرتفع کنند.
روح‌الله مؤمن‌نسب، دبیر کل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به چرخه نیازسنجی و تأمین نیاز گفت: غرب و به‌خصوص ایالات متحده آمریکا از طریق پلتفرم‌هایی که ساخته‌اند و وابستگی‌هایی که به وجود آورده‌اند توانسته‌اند حکمرانی فرهنگی خودشان را تثبیت و تحمیل کنند.
 
وی افزود: این چرخه به شکلی است که من در عبارتی از رهبر معظم انقلاب را مطالعه کردم، ایشان می‌فرمایند: «غرب فرهنگ خود را به‌عنوان استاندارد‌های بین‌المللی به ملت‌های دنیا تحمیل می‌کند.»‌
 

تکنولوژی مدیریت انسان یا چرخه وابسته‌سازی مردم؟!

روح‌الله مؤمن‌نسب این چرخه را به تکنولوژی مدیریت انسان نام‌گذاری کرد و ابراز داشت: در حال حاضر یک چرخه‌ای وجود دارد که غربی‌ها به واسطه این چرخه توانسته‌اند به نقطۀ مدیریت انسان و مدیریت ذهن برسند که ما اسم این تکنولوژی را، تکنولوژی مدیریت انسان می‌گذاریم که در ابتدا با وسایل تسلط اطلاعاتی که داشتند و به‌دست آوردند که اغلب به واسطه خیانت نفوذی‌ها به دستشان رسیده، به تجزیه و تحلیل آن اطلاعات پرداختند و توانستند به نیاز سنجی برسند؛ یعنی بفهمند نیاز مردم ایران چیست و به چه چیز‌هایی نیاز دارند یا از چه چیز‌هایی خوششان می‌آید.

وی ادامه داد: برای مثال ما ایرانی‌ها جمع‌گرا هستیم و دوست داریم در اجتماعات حضور مؤثر و پررنگی داشته باشیم، این یک نیاز در ما ایرانی‌هاست. نیاز به محبت کردن، توجه کردن و جلب توجه، شاید برخی‌هایش ما ایرانی‌ها و بعضی‌هایش در همه انسان‌ها و هر کدام به اندازه‌ای وجود دارد.
 

غربی‌ها با مدیریت نیاز مردم به حکمران تبدیل شدند

دبیرکل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی در تبیین روند این چرخه اظهار داشت: غربی‌ها در ابتدا نیازسنجی کرده‌اند و بعد از آن متناسب با هر نیازی و در پاسخ به هر نیازی سرویس طراحی کرده‌اند. سرویس یک کلمه انگلیسی است و به فارسی نوکری ترجمه می‌شود. وقتی شما از یک سرویس استفاده می‌کنید در حقیقت او می‌گوید تو برای مثال به اطلاعات و اخبار نیاز داری؟ نوکرت هم هستم و هر چقدر هم که نیاز داشتی به تو خبر و اطلاعات می‌دهم!

وی افزود: پس غربی‌ها با دادن سرویس، خودشان را به محل رجوع تبدیل کرده‌اند و مردم نیز بنده نیازهایشان هستند و به سمت جایی می‌روند تا نیازشان را مرتفع کنند. پس دشمن اول نیازسنجی می‌کند و متناسب با آن نیاز سرویس می‌دهند و وقتی شما از آن سرویس خاص استفاده کنید به‌صورت ناخودآگاه به آن سرویس وابسته و بعد از مدت کوتاهی دلبسته می‌شوید. تا وقتی شما گوشی هوشمند نداشته باشید، ندارید، ولی وقتی گوشی هوشمند داشته باشید آن را دوست دارید و دلتان می‌خواهد در همه جا با شما باشد. دلبستگی ایجاد می‌کند و امثال این نرم افزار که باعث دلبستگی می‌شود.
 

معیارسازی بعد از نیازسازی

مؤمن‌نسب مرحله بعدی را معیارسازی دانست و عنوان کرد:  این موضوع در بازی‌ها خیلی تبلور پیدا می‌کند. شما وقتی چند مرحله که می‌روید، نمی‌توانید بازی را رها کنید یا بازی دیگر شما را رها نمی‌کند. بعد از اینکه دلبستگی ایجاد کرد به معیارسازی می‌پردازد و در آن زمان اوست که به شما می‌گوید چه چیزی خوب است، چه چیزی بد است، چه چیزی درست است، چه چیزی باید بدانید و چه چیزی را لازم نیست بدانید.

وی ادامه داد: در آن‌جا برای شما هم معیارسازی می‌کند و سپس به مرحله نیازسازی می‌رسیم. وقتی معیارساز شد، نیازساز هم می‌شود. الآن برای شما نیاز‌های جدیدی را به‌وجود می‌آورد. روزی این نیاز را به وجود می‌آورد که تماس تصویری بگیرید یا در جایی حضور داشته باشید و یا اصلا در جایی حضور نداشته باشید و نیاز‌های جدید برای شما به وجود می‌آورد.
 

در این چرخه مردم به بردگان سایبری غرب تبدیل می‌شوند

دبیرکل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی نتیجه این چرخه نیاز سنجی را بردگی غرب دانست و خاطرنشان کرد: این چرخه نیازسازی همین‌طور ادامه دارد به قدری که این انسان به برده آن سیستم و تکنولوژی تبدیل شود و از آن انسان به‌عنوان برده خودش استفاده می‌کند.

وی افزود: پس من در چند دقیقه توضیح دادم که چطور حکمرانی فرهنگی غرب از طریق فضای سایبر شکل می‌گیرد؛ دشمن با نیازسنجی، ما را به دام می‌اندازد و به فرهنگ‌سازی می‌پردازد و تفکر سبک زندگی ما را تغییر می‌دهد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، با تسخیر افکار به تغییر رفتار می‌پردازند و در آن زمان رفتار شما تغییر پیدا می‌کند.

مؤمن‌نسب مخاطبان این چرخه را افرادی مسحور شده دانست و ابراز داشت: افرادی که موسیقی به‌خصوص موسیقی مخدر گوش می‌دهند را می‌توان از نوع راه رفتن شناخت؛ یعنی حتی بر روی راه رفتن انسان هم ممکن است اثرگذار باشد. در این مرحله انسان‌ها مسحور هستند. دیگر مغزشان به آن‌ها دستور نمی‌دهد و یک طناب نامرئی به سمتی می‌کشد که خودشان نمی‌دانند به کدام سمت می‌روند. هر چیزی از آن مرجع بیان شود به نظرشان حرف درستی است و اصلاً بدان فکر نمی‌کنند و به آن راه می‌روند بدون این که حتی فکر کنند.
 

شیوۀ مقابله با دشمن چیست؟

وی در تبیین شیوه مقابله ادامه داد: راه مقابله با آن در ابتدا شناخت درد است. ما باید مشکل را بشناسیم و بعد این تکنولوژی را مهندسی معکوس کنیم. بخشی‌اش که اراده را سلب می‌کند غیر اخلاقی است؛ چرا که ما مسلمانیم و با بخش غیراخلاقی آن مخالفیم. نه در ایران بلکه در تمام دنیا مخالفیم؛ چرا که سنت الهی بر اراده انسان است؛ نه سلب اراده انسان.

مؤمن‌نسب نیاز به یک شبکه ملی اطلاعات را ضروری دانست و توضیح داد: پس ما اگر بتوانیم بخش غیراخلاقی‌اش را کنار بگذاریم می‌توانیم از بخش اخلاقی آن به خوبی استفاده کنیم؛ یعنی نیازسنجی کنیم و سرویس بدهیم و در این سرویس‌هایی که ما می‌دهیم، فکر کردن را توسعه بدهیم، انتخاب را توسعه بدهیم و افراد را به سمتی ببریم که آزادانه، به انتخاب‌های درست بپردازند و این خودش یک پیچیدگی‌های خاصی دارد.
 

نیاز به شبکه طیبه خودمان داریم

وی افزود: تعبیر من این است که در برابر شجره یا شبکه خبیثه دشمن، ما راهی نداریم جز این‌که شجره یا شبکه طیبه خودمان را راه اندازی کنیم. پس راه مقابله این است که ما بتوانیم این چرخه را بازسازی، بازمعماری و یا بازطراحی کنیم و مردم را به سمت چیزی که فطرت‌شان به آن سمت است؛ یعنی ارزش‌های اسلامی و ایرانی جذب کنیم و این هم یک کار پیچیده‌ای است.

دبیرکل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی با هشدار به مردم درباره اینستاگرام و پیام‌رسان‌ها، ضرورت خروج از چنین برنامه‌هایی را این‌گونه بیان کرد: البته از سمت دیگر مردم باید مراقب باشند که در این چرخ فرهنگ که مانند چرخ گوشت درحال خرد و له کردن فرهنگ‌ماست؛ مانند اینستاگرام نروند و با رفتن‌شان به آنجا خودشان، فکرشان و جهان‌بینی شان را دچار تحولات مورد خواست دشمن قرار ندهند.
 

نهی از منکر؛ تکلیفی همگانی

وی در پایان تکلیف همگانی را امر به معروف و نهی از منکر در این باره دانست و گفت: این از سمت مردم است و وقتی ما خودمان را نجات دادیم، این تکلیف را داریم که بقیه را نجات بدهیم و بقیه از خانواده خودمان تا مردم در قالب امر به معروف و نهی از منکر تا مسؤولین کشور را آگاه کنیم، تا بعداً وقتی توانستیم خودمان و مردم خودمان را نجات دهیم؛ به سراغ مردم جهان برویم و از مسلمانان و حتی غیر مسلمانان و آزادگان جهان را بتوانیم از این دام صهیونیستی و شیطانی نجات بدهیم.
 
 
محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نالان
Iran, Islamic Republic of
۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
خیز دشمن به سوی دژ نفوذناپذیر قلب جوانان است.
3
0
جلال شاهرخی قهفرخی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
دشمن که تکلیفش معلوم است...!!! باید خائنین داخل کشور را نقره داغ کرد تا دیگر دشمن توان نفوذ نداشته باشد...
3
0