۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۷۱۱۲۷
آیت الله کعبی در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

از نقش علامه مصباح در تحول علوم انسانی تا ارادت بزرگان مقاومت به این فقیه

از نقش علامه مصباح در تحول علوم انسانی تا ارادت بزرگان مقاومت به این فقیه
نماینده خبرگان با اشاره به نقش چشمگیر و برجسته آیت الله مصباح یزدی در تحول علوم انسانی گفت: ایشان از علمای تراز اول نظریه پرداز و اسلام شناس محسوب می شود.

آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت علمی و انقلابی آیت الله مصباح یزدی، گفت: ایشان از ذخایر بزرگ اسلام و مکتب اهل بیت(ع) هستند و از علمای تراز اول نظریه پرداز و اسلام شناس محسوب می شود.

وی ادامه داد: خدمات بزرگ ایشان از لحاظ علمی و تحقیقی، تألیف کتاب ها، راه اندازی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، تربیت نظریه پرداز، نیروی متفکر و شاگردان اصیل و مفید و مؤثر در حوزه و دانشگاه و سطوح مختلف نظام اسلامی کاملاً مشهود است.

آیت الله کعبی به نقش چشمگیر و برجسته آیت الله مصباح یزدی در تحول علوم انسانی اشاره و عنوان کرد: اندیشمندان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه و در رأس آنها مراجع تقلید، علما، اساتید و طلاب چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی قدردان ایشان هستند.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی جزء استوانه های حوزه علمیه و روحانیت با مرتبه بالای علمی و عملی محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: بنده می دانم که شخصیت های بزرگ مقاومت اسلامی در منطقه و در رأس آنها سید حسن نصرالله و بزرگان مقاومت اسلامی در عراق، سوریه، یمن و سایر نقاط منطقه عشق و علاقه ویژه ای به آیت الله مصباح یزدی دارند.

وی همچنین خدمات آیت الله مصباح یزدی در جنگ تحمیلی از طریق حضور میدانی و تربیت نیروی رزمنده را مورد توجه قرار داد و افزود: شخصیت علمی و انقلابی آیت الله مصباح و پیشگامی و شجاعت ایشان در مقابله با بدعت گذاران و جریانات انحرافی و التقاطی کاملاً مشهود است؛ ایشان از کسانی هستند که در راه دفاع از حق مصداق بارز آیه شریفه «لا یخافون لومة لائم» به شمار می روند.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح یزدی از شاگردان برجسته و معتقد به اندیشه تابناک امام خمینی(ره) بودند و بعد از ایشان نیز ارادت ویژه ای به رهبری داشته و هرچه توان داشته اند برای دفاع از خط ولایت به کار گرفتند؛ ایشان یاد متفکران بزرگ همچون شهید مطهری را برای ما زنده کرده اند./841/ت302/ب1

ارسال نظرات