۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۷۱۱۲۹
نایب ریس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مطرح کرد؛

طرح مجلس برای برخورد شدید قضایی با قماربازی مجازی

طرح مجلس برای برخورد شدید قضایی با قماربازی مجازی
حجت‌الاسلام نوروزی با بیان اینکه گردش مالی سایت‌های شرط‌بندی بیش از یک میلیارد دلار است، از تدوین طرحی توسط نمایندگان برای برچیدن بساط قماربازی و شرط‌بندی خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، درباره افزایش قماربازی و شرط‌بندی در شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: متأسفانه گردش مالی سایت‌های قماربازی و شرط‌بندی بیش از یک میلیارد دلار در سال است که اقدامات مخرب اقتصادی آنها توانسته موجبات توسعه فساد و ناامنی بانکی و زمینه‌چینی علیه فسادهای اخلاقی را بیشتر کند.

وی افزود: اخیرا طرحی با عنوان تسری مواد 705 تا 711 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی از سوی نمایندگان مجلس تقدیم هیأت رئیسه شده است که موضوع آن تسری مجازات‌ها به قماربازی و شرط‌بندی در فضای مجازی است این در حالی است که برخی سایت‌های شرط‌بندی بیش از سه میلیون فالوور داشته و فسادهای اخلاقی زیادی در آن صورت گرفته و سرمایه‌های زیادی از جوانان و نوجوانان را به باد داده‌اند.

حجت الاسلام نوروزی افزود: مجازات‌های سختگیرانه‌ای در طرح مذکور برای باندهای گروهی دیده شده است و حتی فعالیت‌های قماربازان و شر‌ط‌بندان اگر به صورت گروهی و باندی باشد و در صورت تکرار بازداشت و اصرار بر انجام تخلف و عدم توبه می‌تواند مجازات افساد فی‌الارض هم از سوی قاضی در نظر گرفته شود.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت:‌ دولت بر اساس طرح مذکر مکلف شده که اقداماتی از سوی بانک مرکزی انجام داده و تکلیف موضوع فسادهای مختلف از سوی قماربازان و شرط‌بندان را یکسره کند و در همین راستا بانک مرکزی هم مکلف شده که سیستم پولی و بانکی کشور را برای عدم اقدامات سوء اقتصادی این افراد همراه کند چرا که اموال زیادی از مردم ایران بر اساس فعالیت‌های قماربازان و شرط‌بندان از دست رفته و از حساب‌های آنها خارج و در اختیار باندها و گروه‌های تبهکار قرار گرفته است.

حجت الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: برای اجرای قاطع این قانون وظایفی بر عهده وزارت ارتباطات، وزارت کشور، پلیس فتا،‌ دادگستری و قوه قضائیه در نظر گرفته شده است./998/د102/ب1

ارسال نظرات