۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۷۱۲۵۷
رایزن فرهنگی ایران در عراق خبر داد؛

توزیع هزار جلد کتاب «شهید القدس» در عراق

توزیع هزار جلد کتاب «شهید القدس» در عراق
حجت‌الاسلام اباذری از توزیع هزار جلد کتاب «شهید القدس» در عراق خبر داد و گفت: جشنواره ادبی و هنری «رهبران پیروزی و قهرمانان مبارزه با تروریسم جهانی» برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق با اشاره به برنامه‌های این نمایندگی باتوجه به فرارسیدن نخستین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهيد ابو مهدی المهندس اظهار کرد: رایزنی فرهنگی ایران در بغداد در راستای اقدامات فرهنگی حوزه نشر معارف اسلامی، کتاب وصیتنامه شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس را به زبان عربی تهیه، تنظیم و چاپ کرده است.

وی افزود: فعالیت و باز نشر مطالب مرتبط با شهید حاج قاسم سلیمانی در صفحات مجازی و سایت‌های مرتبط نمایندگی فرهنگی کشورمان در عراق و پیگیری صدور بیانیه توسط نخبگان سیاسی، فرهنگی و علمی عراق در محکوم کردن اقدام ترور قهرمان پیروزی از دیگر اقدامات نخستین سالگرد شهادت علمداران بزرگ جبهه مقاومت بود.

حجت‌الاسلام اباذری به برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای مقاومت با حضور صدها نفر از مردم عراق در سفارت کشورمان اشاره کرد و گفت: سخنرانان در این مراسم، بر ایستادگی ملت ایران با عزمی راسخ در مقابل موج توطئه‌های استکبار و دشمنان تأکید کردند.

وی ادامه داد: در راستای نخستین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهيد ابو مهدی المهندس، جشنواره ادبی و هنری «رهبران پیروزی و قهرمانان مبارزه با تروریسم جهانی» در سه بخش ادبی، هنری و رسانه‌ای برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام اباذری از توزیع هزار جلد کتاب «شهید القدس» در میان نخبگان عراقی خبر داد و مطرح کرد: رایزنی فرهنگی ایران در عراق با توزیع این آثار ارزشمند و ماندگار تلاش دارد تا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهد. این اثر توسط انتشارات دار الحضاره الاسلامیه و توزیع آن در میان نخبگان عراقی انجام شده است.

وی در ادامه سخنانش، به انتشار کتاب «ضیف العراق به اقلام العراقیه» (مجموعه مصاحبه با 18 شخصیت سیاسی، فرهنگی و مذهبی عراق پیرامون شهید حاج قاسم سلیمانی) و انتشار کتاب «رفیقنا السعید» (رفیق خوشبخت ما) و توزیع آن در میان نخبگان عراقی اشاره کرد.

پخش مستند شهید حاج قاسم سلیمانی در عراق

رایزن فرهنگی ایران در عراق به عضویت در کمیته علمی کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: مستندی پیرامون شهید سلیمانی در سلیمانیه عراق تهیه شده است. این مستند به زودی از شبکه‌های مرتبط اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی پخش خواهد شد.

وی در پایان سخنانش، به برگزاری مسابقات فوتبال شهدای پیروزی ویژه نوجوانان در شهرک صدر بغداد و هماهنگی جهت حضور اساتید و سخنرانان مختلف عراقی برای شرکت در وبینارهای داخلی و بین‌المللی پیرامون شهید سلیمانی و برگزاری مراسم نخستین سالگرد شهدای مقاومت در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد اشاره کرد./۹۸۸/

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات