۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۶۷۱۵۰۳
مکتب سلیمانی؛

هر روزمان باید روز شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس باشد

هر روزمان باید روز شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس باشد
آیت الله حسینی بوشهری گفت: نباید تبیین مکتب شهید سلیمانی و ابومهدی را منوط به سالگرد شهادت ایشان بدانیم، بلکه هر روز ما باید روز شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امشب در کنگره بین المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که به صورت مجازی برگزار شد، با تسلیت سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و با قرائت آیه شریفه «وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا» و آیه شریفه «إِنَّ الَّذِينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ»، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم، کسانی که در راه رضایت خداوند تعالی دست به جهاد و مبارزه علیه دشمنان بزنند از نعمت های خاص الهی برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس برای کسب رضایت الهی وارد میدان مبارزه شدند و همه عمر خود را در این راه صرف کردند، ادامه داد: این بزرگواران با نهایت اخلاص در این مسیر گام برداشتند و بالاترین نعمت الهی یعنی شهادت نصیبشان شد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به آیه شریفه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا»، بیان کرد: این شهیدان جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به شهادت و مقام حیات ابدی رسیدند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه به تبیین ابعاد مختلف جهاد فی سبیل الله پرداخت و گفت: جهاد یک معنای بسیار گسترده دارد و محدود به عرصه های نظامی نمی شود؛ مبارزه با نفس و جهاد فرهنگی و اجتماعی نیز از مصادیق جهاد به شمار می رود و باید دانست شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در هر سه جهت سرآمد  بودند، زیرا علاوه بر جهاد با نفس و جهاد دفاعی، برای گسترش فرهنگ و آموزه های دینی حرکت کرده و به یاری مظلومان و مستضعفان شتافتند.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان تنها به توطئه های نظامی و سخت علیه ما اقدام نمی کنند، بلکه از طریق جنگ نرم و شبیخون فرهنگی می خواهند افکار جوانان را تسخیر کنند، مطرح کرد: شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در عرصه جهاد فرهنگی و بسط فرهنگ ناب اسلامی و جلوگیری از شبیخون دشمن مبارزه کردند.

آیت الله حسینی بوشهری به نبرد میان جبهه حق و باطل در طول تاریخ اشاره کرد و اظهار داشت: مردان خدا مشکلات را تحمل می کنند ولی وعده های الهی را باور دارند؛ هنر مردان الهی این است که جبهه حق را بشناسند، دوست و دشمن را تشخیص داده و دچار خودمحوری، غرور، خود پرستی و شخصیت محوری نشوند و صراط مستقیم را در پیش بگیرند.

وی شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس را تربیت یافته مکتب اربعین حسینی دانست و با بیان اینکه تشییع جنازه ایشان صحنه های پیاده روی اربعین حسینی را تداعی کرد، گفت: این دو شهید والامقام حق را در جایگاه خودش شناختند و در راستای حمایت از آن گام برداشتند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ای که در قبال امام حسین(ع) داریم در مقابل تربیت شدگان این مکتب نیز بر عهده مان قرار دارد؛ شخصیت حاج قاسم سلیمانی به اندازه ای کاریزما بود که دشمنان در ستایش ایشان لب به سخن می گشودند و خداوند نیز به جهت تواضع و فروتنی، محبتش را در دل همگان قرار داد.

وی در پایان با بیان اینکه مسیر شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس همچون مسیر امام حسین(ع) فراموش نخواهد شد و ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: امروز ما نباید تبیین مکتب شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را منوط به سالگرد شهادت ایشان بدانیم، بلکه هر روز ما باید روز شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس باشد./841/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
این پرونده ویژه صفحه اصلیش سرتیتر و تصویر اصلی نداره که
0
0