۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۷۱۴۸۹
آیت الله نوری همدانی مطرح کرد؛

مسؤولان تلاش کنند کشور فاطمی و علوی باقی بماند/ ولایت فقیه؛ رکن نظام اسلامی

مسؤولان تلاش کنند کشور فاطمی و علوی باقی بماند/ ولایت فقیه؛ رکن نظام اسلامی
حضرت آیت الله نوری همدانی خطاب به ملت شریف ایران گفت: این کشور فاطمی و علوی و حسینی را حفظ کنید و نگذارید دست‌های خیانتکار به این کشور دست اندازی کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید به مناسبت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پیامی صادر کرد.

متن پیام حضرت آیت الله نوری همدانی بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«اللهم صلّ و سلّم علی الصدیقة الشهیدة الرّضیة المرضیة الحوراء الانسیة المظلومة المغصوبة فاطمة الزهراء سیدة نساء العالمین.»

در ايام شهادت بانوي دو عالم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله عليها) كه مقارن با ايام شهادت شهيد والامقام حاج قاسم سليماني و ابومهدی المهندس و همرزمان شان گردیده است، به همين مناسبت در پاسخ به در خواست عده‌اي ازعزيزان مطالبي راعرض مي كنم.

ابتدا بايد توجه داشت كه ايام فاطميه تجلي تمام مناسبت‌ها همانند عاشورا وغدير است و جامع همه این ایام الله است. از این رو هيچگاه و به هيچ بهانه‌اي نبايد به آن بي‌توجه يا كم‌توجه باشيم و موظفیم در اعتلاء و عظمت آن کوشا باشیم. این اهمیت بدان جهت است که حضرت فاطمه (سلام الله علیها) سبب خلقت و حافظ نبوت و امامت بود و با شهادتش، جامعه بشري را برای همیشه تاریخ به مظلوميت امام علي عليه السلام توجه داد و قبر بي‌نشان او، نشانه حرف‌هاي ناگفته اوست. و خود مظلوم بود و به سبب مظلوميتش، همسر بزرگوارش در كنار مزارش این چنین نجوا مي‌كند.

نَفسِی عَلَى زَفَرَاتِهَا مَحبُوسَةٌ یا لَیتَــهَا خَرَجَت مَعَ الزَّفَرَاتِ‏

لَا خَیرَ بَعدَكَ فِی الحَیاةِ وَ إِنَّمَا أَبكِی مَخَافَةَ أَن تَطُولَ حَیاتِی‏

سردار شهيد ما حاج قاسم سليماني كه بنده او‌ را شهيد فاطمي مي‌دانم، عاشق زهراي مرضيه بود و هيچگاه اقامه عزاي آن بانو از یاد و خاطرش نمی‌رفت. چون مكتب و هدفش فاطمي بود و رهرو خط و مسير دفاع از حق و حقيقت و ولايت را ازحضرت فاطمه الگو گرفته بود.

عزيزان من بدانید؛ این اخلاص، ايمان، استقامت، صبر، جهاد و شجاعت شهید سلیمانی بود که موجب سعادتش شد. سازش با ظالم را محال مي‌دانست و تواضع در مقابل مظلوم برايش افتخار بود در دفاع از حق ذره‌ای کوتاه نمي آمد و برای تبیین آن به کشورها سفر می کرد و برای بیان حق لحظه‌ای از پای نمی‌ایستاد، هيچ شأن و منزلتي در راه حفظ دين و كيان اسلام ناب براي خود قائل نبود. و به راستي از فاطمه الگو گرفته بود و پاداش مجاهدت را با شهادت در ايام فاطميه دريافت كرد.

امروز به همه عزيزاني كه اين نوشتار را مي‌خوانند عرض مي كنم؛ اين كشور فاطمي و علوي و حسيني را حفظ كنيد و نگذاريد دست‌هاي خيانتكار به این كشور دست ‌اندازي كنند. مسؤولان بايد تلاش كنند، تا اين كشور فاطمي و علوي بماند و خون شهيدسليماني و هزاران شهيد ديگر كه تربيت‌يافتگان فرهنگ علوي هستند، پايمال نشود. شهيد سليماني در راه دین و آرمان های اسلامی دستش را داد تا اسلام ناب بماند و تشيع و مکتب اهل بیت علیهم السلام حفظ شود و فاطميه وعاشورا وغدير را از ما نگيرند. مردم در آسايش و امنيت باشند و كسي به ارزش‌هاي اسلامي وانقلابي ما دست‌اندازي نكند. فرهنگ جهاد و شهادت زنده بماند و به نداي هر مظلومي فراتر از مرزهای جغرافیایی و قومی پاسخ مثبت بدهیم.

برادران وخواهران عزيز حفظ اين نظام اسلامي که ولایت فقیه رکن آن است واجب است؛ بنابراین تضعيف آن حرام می باشد و همچنین پاسداشت خون شهدا و خدمت به مردم لازم و ضروري است.

بر مسؤولان كشور واجب است که در راه رفاه، آرامش و آسايش مردم كوشش كنند و بدانند که سازش با ظالمان و كساني كه حقوق ملت ما را زيرپا گذاشتند و دست‌شان به خون جوانان عزیز ما آغشته است، جايز نيست.

در پايان عرض مي‌كنم اگر مقاوم باشيم و به ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي پايبند باشيم و چشم به بيگانگان ندوزيم با وحدت كلمه و توكل به خداي متعال و تحت توجهات حضرت ولي عصرعجل الله تعالي،آينده بسيار روشن است و پيروزي از آن ماست. انشاءالله

باتوجه به وضعيت بيماري ویروس كرونا که مجالس حضوري در اين ايام محدود گرديده؛ بايد با در نظر گرفتن شیوه نامه های بهداشتي و توصيه های متخصصان بهداشت و درمان كشور، مجالس فاطميه و بزرگداشت شهادت شهيد سليماني و شهید ابو مهدی المهندس را زنده نگهداشت و از فرصت فضاي مجازي در اين ايام برای این منظور بهره گرفت.

توفيق همگان را ازخداوند متعال خواستارم.

حسین نوری همدانی
نهم دی ماه ۱۳۹۹

ارسال نظرات