۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۷۱۵۱۷

وبینار بین المللی «نقش سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم بین الملل»

وبینار بین المللی «نقش سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم بین الملل»
در آستانه نخستین سالگرد ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی وبینار بین المللی «نقش سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم بین الملل» برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در این نشست که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به خصائص ویژه و والای اخلاقی و مجاهدت های سردار مبارزه با تروریسم شهید قاسم سلیمانی و مبارزه صادقانه وی با تروریستها در منطقه، خدمت بی تکلف وی به مردم و بندگی بی ریا در برابر خدا را دلیل اصلی تبدیل شدن وی به یک قهرمان ملی دانست.

وی در این ارتباط اظهار کرد: «سردار سلیمانی نه تنها یک قهرمان ملی، بلکه قهرمانی متعلق به تمامی ملتهای جهان است.

سفیر ایران با اشاره به مبارزات شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق و یادآوری این مطلب که امریکایی ها و متحدان آنها علیرغم ادعاهای خود حتی یک روستا را در منطقه از دست تروریستها نجات ندادند، تاکید کرد: اگر رشادت های این شهید بزرگوار نبود، مشخص نبود که امروز وضعیت منطقه به چه شکل بود.

جلالی ضمن اشاره با کارنامه درخشان ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم و افراطی گرایی در سوریه، سردار شهید سلیمانی را مبتکر این همکاری مشترک در این کشور نامید.

«لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته بین الملل مجلس دومای روسیه در آغاز این وبینار بین المللی با اشاره به ترور ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی گفت: ژنرال قاسم سلیمانی تمام عمر خود را فدای آرمان‌های انقلاب اسلامی و نام خود را با کلمات زرین در ایران و جهان حک کردند.

وی افزود: روسیه این ترور ناجوانمردانه را از همان لحظه نخست محکوم کرد چراکه معتقدیم ژنرال سلیمانی شناخته شده‌ترین شخصیت مبارزه با تروریسم بین‌الملل در عرصه منطقه و جهان بودند.

اسلوتسکی با اشاره به ضرورت پیگیری حقوقی و قضایی این ترور مغایر با قواعد بین المللی گفت: این وظیفه یک کشور مستقل است که چنین اقدام ناجوانمردانه‌ای را تا رسیدن به سرانجام کامل پیگیری کند.

قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به فضائل اخلاقی و دیدگاه شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: آن چیزی که نام و یاد این شهید بزرگوار را ماندگار می کند، مکتبی بودن وی و آن چیزی که وی را یک انسان کامل کرد، جهان وطنی بودن وی بود.

وی افزود: نگاه شهید سردار سلیمانی بر مبنای آموزه های اسلامی دفاع وی از هر مظلومی در سراسر جهان در برابر ظلم بود و وی این امر را احساس وظیفه خود می دانست و در این مسیر برای وی ملیت، جنسیت، قومیت، دین و مذهب اهمیت نداشت و نمونه های بارز آثار این دیدگاه وی در هر جایی که وی حضور داشت به وفور دیده شده است.

«الکساندر دوگین» فیلسوف و نظریه پرداز شهیر روس در این نشست ضمن اشاره به رشادتهای این شهید والا مقام و با اشاره به تعریف فرهنگ شهادت در مکتب اسلام و کلیسای ارتدکس روسیه، زندگی پربرکت و شهادت وی در مسیر ایمان و خدمت به خدا را مسیری الهی که باعث غبطه است، نامید.

حجت الاسلام شیرازی نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله نیز در این وبینار با اشاره به فضائل اخلاقی سردار حاج قاسم سلیمانی و تلاشهای شبانه روزی وی در مسیر دفاع از مردم بی پناه منطقه و عدم توجه وی به دین ملیت مردم مظلوم و بی پناه در کشورهای منطقه اظهار کرد: «حاج قاسم سلیمانی عاشق خدا، مردم، کشورش و خانواده اش بود اما زندگی خود و عشق به خانواده اش را فدای عشق به خدا، مردم و کشورش کرد.

«ریاض حداد» سفیر جمهوری عربی سوریه نیز که به نمایندگی از سوریه در این نشست شرکت کرده بود با اشاره به مجاهدت ها شهید سلیمانی در سوریه و عراق اظهار کرد: «شهید حاج قاسم سلیمانی با خطرناک ترین تهدید که تروریسم تکفیری و حامیان آن برای منطقه ما ایجاد کرده بودند، مبارزه می کرد.»

سفیر سوریه تاکید کرد: «دست مکاری که سردار سلیمانی را به شهادت رساند همان دست پلیدی است که به گروه ها و سازمانهای تروریستی که در عراق و سوریه و کل منطقه فعال می باشند، کمک می کند تا ایجاد هرج و مرج کنند و ترور وی دلیل بارز ارتباط کاخ سفید بودن وابستگی به دولت حاکم آن با این گروه ها می باشد.»

حداد افزود: «امریکایی ها از آنجایی نگران پیروزی های محور مقاومت بر گروه های تروریستی بودند و چون حاج قاسم را دارای نقش کلیدی در این پیروزی ها می دانست، دست به ترور وی زدند.»

به گزارش سفارت ایران در روسیه، «سرگئی بابورین »سیاستمدار برجسته و رییس مرکز توسعه معنوی قدس،« ولادیمیر یوسیف» مدیر انستیتو همگرایی اورآسیا و «یوگنی گانچاروف» از افسران نظامی روسی در جنگ سوریه از دیگر سخنرانان روسی این نشست مجازی بودند./۹۸۸/

منبع: ایسنا

ارسال نظرات