۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۷۱۵۸۳
با هدف پیگیری حقوقی ترور شهدای مقاومت؛

دبیرخانه بین المللی صلح و مقاومت آغاز به کار کرد

دبیرخانه بین المللی صلح و مقاومت آغاز به کار کرد
دبیرخانه بین المللی صلح و مقاومت با هدف پیگیری حقوقی ترور شهید سلیمانی طی نشستی خبری با حضور سخنگوی شورای نگهبان و اصحاب رسانه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دبیرخانه بین المللی صلح و مقاومت با هدف پیگیری حقوقی ترور شهید سلیمانی عصر امروز طی نشستی خبری با حضور عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و اصحاب رسانه آغاز به کار کرد.

ترور شهید سلیمانی بر خلاف اسناد، قوانین و عرف بین الملل بود

بر اساس این گزارش، کدخدایی در این نشست خبری با بیان اینکه کارهای بزرگی که شهید سلیمانی انجام دادند هنوز به صورت کامل برای مردم روشن نشده است، ادامه داد: همه جهان شهید سلیمانی را به عنوان یک انسان صلح دوست می شناسند و گواه می دهند که ایشان برای تأمین امنیت و صلح در ایران و منطقه حرکت کرده و در این راه به شهادت رسید.

کدخدایی بیان کرد: این شهید بزرگ در همه عمر شریف خود وظیفه محور عمل کرد و از هیچ تلاشی برای تأمین امنیت و صلح در ایران و منطقه دریغ نکرد.

سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: ترور شهید سلیمانی و همرزمانش یک جنایتی بود که سران آمریکا مرتکب شدند و جوامع بین المللی نیز آن را محکوم کردند و هیچ انسان سلیم النفسی به خود اجازه نداد این جنایت عظیم را تأیید کند.

وی ابراز کرد: در حوزه بین المللی، هم اسناد متعددی داریم که این جنایت را محکوم می کند و هم رویه و عرف بین المللی را داریم که خلافِ حقوق بین الملل بودنِ این قضیه را مشخص و محکوم می کند.

اعلام آمادگی جامعه حقوقی برای پیگیری ترور شهید سلیمانی

همچنین علی بهادری جهرمی در این جلسه خاطرنشان کرد: امروز جامعه حقوقی اعلام آمادگی می کند تا از لحاظ حقوقی پیگیر این ترور ناجوانمردانه باشد و قرار است برخی از فعالیت های حقوق بشری را نیز به صورت مردمی و خودجوش پیگیری کنیم.

رییس مرکز وکلا و مشاوران قوه قضاییه تأکید کرد: امروز همگان باید به سهم خود در راستای محکومیت ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی به عنوان اسوه مقاومت مطالبه گری داشته باشند و حق این شهیدان بزرگوار را ادا کنند.

وی عنوان کرد: باید دانست که اگر واکنش های لازم در رابطه با ترور شهید سلیمانی و همرزمانش صورت نگیرد و این کار با محکومیت و جزا مواجه نشود، اینگونه اقدامات بیشتر خواهد شد؛ به بیان دیگر ما باید کارهای بازدارنده حقوقی در مقابل جنایت هایی همچون ترور شهید سلیمانی جلوی اقدامات تروریستی دیگر را می گیرد.

تشریح اهداف دبیرخانه بین المللی صلح و مقاومت

اسماعیل آجرلو مسؤول دبیرخانه بین المللی صلح و مقاومت نیز در این نشست به تشریح اهداف و اقدامات این دبیرخانه پرداخت و گفت: این دبیرخانه فعالیت های متعددی را در دست اقدام دارد که به دو فعالیت شاخص آن اشاره خواهم کرد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات ما رویداد ملی دادگاه شبیه‌سازی ترور شهدای مقاومت خواهد بود که شرکت کنندگان می توانند در این زمینه در قالب رقابت با سایر گروه ها آثار خود را ارسال کنند؛ این بخش به صورت مجازی و سپس به صورت حضوری در اسفند ماه برگزار می شود.

آجرلو ابراز کرد: محتواهای ارسال شده به عنوان اسناد پشتیبان در عرصه های مختلف مورد استفاده و استناد قرار می گیرد و باید دانست تأثیر بسزایی در ادبیات سازی در این زمینه خواهد داشت.

مسؤول دبیرخانه بین المللی صلح و مقاومت تأکید کرد: دومین اقدام دبیرخانه بین المللی صلح و مقاومت کنفرانس بین المللی ابعاد حقوقی و سیاسی ترور شهید سلیمانی است و ما در این راستا فراخوان مقاله خواهیم داشت تا علاقه مندان آثار خود را برایمان ارسال کنند.

همچنین هیبت الله نژندی منش مسؤول کمیته علمی «موت کورت»(دادگاه شبیه سازی) نیز در این جلسه اهداف علمی دبیرخانه بین المللی صلح و امنیت را تشریح کرد و گفت: ثبت نام در رویدادهای این دبیرخانه از امروز یا فردا آغاز می شود؛ همچنین سناریو در اختیار تیم ها قرار می گیرد و آنها طبق این سناریوها لوایح خود را برای ما ارسال می کنند؛ برترین ها در مرحله رقابت حضوری در محضر قضات به ارائه لوایح می پردازند و کارها به همین منوال ادامه خواهد یافت.

گفتنی است، در این نشست خبری از پوستر رویداد ملی دادگاه شبیه‌سازی ترور شهدای مقاومت و کنفرانس بین المللی ابعاد حقوقی سیاسی این موضوع با حضور عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان رونمایی شد./841/پ202/ب1

ارسال نظرات