۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۶۷۱۶۰۰
مکتب سلیمانی؛

حضور مؤثر در صحنه های حساس؛ مهمترین ویژگی شهید سلیمانی

حضور مؤثر در صحنه های حساس؛ مهمترین ویژگی شهید سلیمانی
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهاجرنیا یکی از ویژگی های مهم سردار سلیمانی را در صحنه بودن برشمرد و گفت: او با ایمان و تجربه به یک نگاه دشمن شناسانه دست یافته بود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن مهاجرنیا، استاد و پژوهش‌گر مسائل سیاسی امروز در نشست علمی گفتمان مقاومت در اندیشه و رفتار سردار سلیمانی گفت: باید از نگاه شعاری به مقوله مقاومت پرهیز کرد و باید به راهکارها راهبردها و چشم انداز های مقاومت نیز پرداخت.

وی با اشاره به ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی بیان داشت: یکی از ویژگی های مهم سردار عنصر در صحنه بودن ایشان بود و به عنوان یک انسان عاقل،  مومن، دغدغه مند، با تجربه به یک نگاه دشمن شناسانه دست یافته بود و با شناختی که از دشمن پیدا کرده بود توانست در صحنه بماند.

این استاد و پژوهشگر مسائل سیاسی آیاتی از سوره فجر را یادآور شد و افزود: این سوره مبارکه راهبرد مقاومتی مرصاد را برای مقابله با دشمن معرفی می کند و شهید سلیمانی با همین راهبرد بهره برد و بر دشمن تکفیری صهیونیستی غلبه کرد.

وی خاطرنشان کرد: سردار در مقابل حرکت دشمن و با شناسایی ظرفیت های جبهه مقاومت توانست نیروسازی کند و از نیروهای مردمی نظیر حشد الشعبی نهایت بهره را برای ضربه به دشمن ببرد و نتیجه این اقدامات این بود که تمام هزینه هایی که غرب انجام داد و از جمله هزینه 7 تریلیون دلاری آمریکا در منطقه به هدر رود.

حجت الاسلام مهاجرنیا اظهار داشت: ویژگی برجسته سردار سلیمانی این بود که این انسان مؤمن فراتر از نگاه های سیاست زده معمول عمل می کرد و امید آن می رود بتوانیم رهرو مکتب این شهید بزرگوار باشیم.

در ادامه این نشست عبدالوهاب فراتی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به حرکت بزرگ حاج قاسم در منطقه گفت: ایشان افرادی را از نقاط دور دست در مناطق اسلامی بر محور محبت اهل بیت (ع) گرد هم آورد در حالی که حتی زبان هم را نمی دانستند.

حجت الاسلام محمد ملک زاده، عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سخنران دیگر این نشست حاج قاسم را انسانی جامع الابعاد دانست و اظهار داشت: ایشان یک شخصیت فرهنگی بود و در بهره گیری از هنر در مقاومت کوشید./1399/پ۲۰۳/ف

ارسال نظرات