۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۶۹۹۳۸

تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش در جامعه‌الزهرا

تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش در جامعه‌الزهرا
خانم حقانی از برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش امسال به صورت مجازی خبر داد و گفت: در هفته پژوهش، هفت نشست و کارگاه به صورت آنلاین و یا آفلاین برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم ریحانه حقانی، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش، عنوان کرد: امسال برنامه‌های هفته پژوهش از ۲۲ آذر آغاز می‌شود و تا ۳۰ آذر ادامه دارد.

برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته پژوهش به صورت مجازی

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: توسعه و تعمیق فرهنگ پژوهش و ارتقای سطح علمی پژوهشی طلاب، پژوهشگران و اساتید از جمله اهداف معاونت پژوهش در طول سال است که بر همین اساس، ویژه برنامه‌هایی در هفته پژوهش در دستور کار قرار گرفته است.

حقانی با بیان اینکه همه برنامه‌های هفته پژوهش به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: در هفته پژوهش هفت کارگاه و نشست علمی پژوهشی با موضوعات مختلف در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

وی افزود: نخستین برنامه هفته پژوهش، نشست علمی پژوهشی «تحلیلی از چشم‌انداز سردار سلیمانی به مسیر معرفت خدا» است که روز شنبه ۲۲ آذر ساعت ۱۰ تا ۱۱ با ارائه خانم دکتر مهدیه سادات مستقیمی تشکیل می‌شود.

مراسم بزرگداشت هفته پژوهش با حضور مدیر محترم جامعه‌الزهرا

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته، مراسم بزرگداشت هفته پژوهش است که روز یکشنبه ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ با حضور مدیر محترم جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

حقانی، کارگاه علمی پژوهشی  «آشنایی با مبانی، مفاهیم و شاخص‌های علم‌سنجی» را از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش برشمرد و گفت: این کارگاه روز دوشنبه ۲۴ آذر ویژه اساتید، پژهشگران و طلاب سطح ۴ برگزار می‌شود و استاد احمد عابدی به ارائه مباحث این کارگاه می‌پردازد.

وی یادآور شد: از آنجا که بانوان طلبه بین الملل در جامعه الزهرا علیهاالسلام مشغول به تحصیل هستند، نشست پژوهشی «حیا در اسلام: چرایی و چیستی (Haya in Islam: what and why)» روز سه شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۱ توسط خانم راضیه شاملی به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام عنوان کرد: نشست «تأثیر بلایای فراگیر بر غفلت‌زدایی انسان معاصر از منظر متون اسلامی» از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته است که روز چهارشنبه ۲۶ آذر ساعت ۱۰ تا ۱۱ با حضور ارزشمند بانو مجتهده گلگیری به صورت آفلاین برگزار می‌شود.

حقانی به نشست «بحران‌های اجتماعی و کنش‌گری سایبری روحانیت» در روز پنجشنبه ۲۷ آذر ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ اشاره کرد و گفت: در این نشست، دکتر داوود رحیمی، استاد حوزه و دانشگاه به ارائه بحث می‌پردازد.

وی همچنین برگزاری کارگاه پژوهشی «آشنایی با اصول مقاله‌نویسی علمی پژوهشی» از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و اظهار داشت: این نشست ویژه طلاب سطح دو و سه است که روز شنبه ۲۹ آذر ساعت ۹ تا ۱۲ با ارائه خانم دکتر زهرا ابراهیمی تشکیل می‌شود.

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: پایان بخش برنامه‌های هفته پژوهش، برگزاری نشست علمی «ترسیم الگوی رفتار فردی و اجتماعی زن مسلمان به عنوان الگوی تمدن‌ساز در عرصه‌های بین‌المللی» است که حجت‌الاسلام و المسلمین احمد رهدار روز یکشنبه ۳۰ آذر ساعت ۱۰ تا ۱۲ به صورت آنلاین به تبیین این موضوع می‌پردازد.

حقانی با اشاره به اینکه نشست‌ها و کارگاه‌های این هفته به صورت آنلاین و آفلاین برگزار می‌شود، گفت: علاقه مندان جهت حضور در این جلسات می‌توانند از طریق پیوند http://online.jz.ac.ir/rbhyyb/yoy۸۹۷ اقدام کنند.

راه‌اندازی نمایشگاه مجازی منشورات علمی جامعه الزهرا

وی اضافه کرد: به مناسبت هفته پژوهش، نمایشگاه مجازی منشورات علمی جامعه الزهرا علیهاالسلام روزهای ۲۰ تا ۳۰ آذر راه اندازی می‌شود و مخاطبان قادر خواهند بود آثار چاپی و الکترونیکی منتشر شده از سوی انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام را با تخفیف ۴۰ درصد خریداری کنند.

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از عناوین آثار و کتاب‌های عرضه شده به سامانه فروشگاه مجازی کتاب به نشانی https://eshop.jz.ac.ir مراجعه کنند.

حقانی در پایان یادآور شد: بخشی از فعالیت‌های معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام در سایت این معاونت به نشانی http://pjh.jz.ac.ir قابل مشاهده است، همچنین کانال معاونت در پیام رسان ایتا به نشانی https://eitaa.com/jz۲۶۰۲ فعال است./998/د102/ب1

ارسال نظرات