۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۷۱۶۳۵
مکتب سلیمانی؛

تفکر جهادی و انقلابی حاج قاسم؛ حلّال مشکلات کشور

تفکر جهادی و انقلابی حاج قاسم؛ حلّال مشکلات کشور
آیت الله بوشهری گفت: امروز نیازمند مدیران جهادی هستیم تا بر مشکلات غلبه کنیم از این رو باید به تأکیدات رهبری برای تحقق دولت جوان و حزب اللهی توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صبح امروز در همایش «مقاومت و عزت» که برای گرامیداشت سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و چهلم شهید فخری زاده از سوی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در مجتمع امین قم برگزار شد، با اشاره به یوم الله 9 دی، گفت: با این حادثه بزرگ مشت محکمی بر دهان فتنه گران و دشمنان انقلاب زده شد که این هرگز فراموش نخواهد شد.

وی همچنین مناسبت 19 دی را مورد توجه قرار داد و به ارتحال آیت الله یزدی و شهادت شهید فخری زاده اشاره و اظهار کرد: آیت الله یزدی در همه عرصه ها با بصیرت و صراحت لهجه وارد می شد و نقشه های دشمنان را خنثی می کرد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به آیه شریفه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ۚ ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ» به تبیین شاخصه ها و مؤلفه های مکتب شهید سلیمانی پرداخت و بیان کرد: آن شهید بزرگوار در مقابل هجمه فرهنگی، تخریب ها و ملامت های دشمن خم به ابرو نمی آورد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه عنوان کرد: پیروان راستین مکتب اسلام همچون سردار حاج قاسم سلیمانی در کنار همه ویژگی هایی که دارند در راه خداوند احساس سستی نداشته و در مقابل دشمن احساس ضعف نمی کنند؛ در سخت ترین شرایط به سر می برند، اما دست را به عنوان تسلیم بالا نمی برند.

وی حرکت آفرینی، الهام بخشی و فرامرزی و فراجناحی بودن را از شاخصه های یک مکتب ماندگار دانست و تأکید کرد: یک مکتب هیچگاه با رفتن شخص به فراموشی سپرده نمی شود؛ مکتب متعلق به یک شخص نیست، بلکه یک مرام، عقیده و مسلک است که همگان می توانند آن را بپیمایند.

آیت الله حسینی بوشهری شهید سلیمانی را یک نابغه نظامی توصیف و خاطرنشان کرد: ایشان به معنای حقیقی نابغه نظامی بود و نه تنها بر دانش رزم تسلط داشت، بلکه در عرصه فرماندهی میدانی نیز کارآمد و مبتکر بود؛ ایشان هیچگاه ژست فرماندهی به خود نمی گرفت، بلکه در میدان ها از سربازان نیز پیشگام تر بود.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری به مجاهدت های شهید سلیمانی در دفاع مقدس، مبارزه با اشرار و جبهه مقاومت اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان سردار دل های تمام مستضعفان جهان و همه کسانی که دل در گرو دین خدا دارند، هستند.

وی با اشاره به خطبه یازدهم نهج البلاغه مطرح کرد: ایشان علاوه بر نبوغ نظامی از شجاعت مثال زدنی نیز برخوردار بودند و هر کجا آتش دشمن سنگین تر بود حضور می یافت و موجب قوت قلب مجاهدان می شد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه شهید سلیمانی صلابت و شجاعت را با اخلاص و معنویت در هم تنیده بود، ابراز کرد: شهید سلیمانی همه این مجاهدت ها را زیر چتر اخلاص و توکل به خدا انجام می داد و ریا در کارهایش نبود و اساساً از ظاهر شدن در انظار عمومی پرهیز داشت.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ولایتمداری و مدیریت جهادی شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: ایشان افکار و اندیشه ها و سلایق مختلف را در کنار یکدیگر جمع می کرد و باید دانست امروز نیز نیازمند مدیران جهادی هستیم تا بر مشکلات غلبه کنیم؛ در این راستا باید به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای تحقق دولت جوان و حزب اللهی توجه داشته باشیم./841/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
با گذشت یکسال از اقدام اینستاگرام در حذف پست های مرتبط با شهادت سردار سلیمانی، وعده های مسئولان برای مقابله با این اقدام غرض ورزانه راه به جایی نبرده و جای حاکمیت ما بر فضای مجازی خالی است.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
امیدوارم این درس از تفکر جهادی و انقلابی فقط برای طلاب حوزه علمیه نباشد و آقایانی که مدعی هستند نیز از این دروس بهره وافی و کافی را ببرند و در زندگی خودشون بدان عمل کنند! عمل! عمل! عمل!
0
0