۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۷۱۶۵۶
از سوی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه؛

همایش «مقاومت و عزت» برگزار شد

همایش «مقاومت و عزت» برگزار شد
همایش «مقاومت و عزت» برای گرامیداشت سالگرد شهادت شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس و چهلم شهید فخری زاده از سوی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همایش «مقاومت و عزت» برای گرامیداشت سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و چهلم شهید فخری زاده با پیام حضرت آیت الله نوری همدانی و حضور آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و پیام تصویری سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در مجتمع امین قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، بخشی از پیام حضرت آیت الله نوری همدانی به این همایش بدین شرح است:

خروج آمریکا از منطقه و محو رژیم صهیونیستی؛ کمترین انتقام خون شهید سلیمانی

باردیگر استکبار جهانی و ایادی آن چهره شقی خود را نمایان نمود و عده‌ای از بهترین بندگان صالح خدا را به شهادت رساند؛ امروز جبهه مقاومت خوار چشم دشمنان شد و زمینه نابودی استکبار را در منطقه فراهم کرد.

آمریکا امروز با نقشه های متعدد و تزوير درصدد حفظ و نگهداري خود در منطقه مي باشد و بر اين اساس كشورهاي خودباخته وخودفروخته رابراي عادي سازي با ررژيم صهيونيستي اجبار ميكند اما غافل از آن است كه كمترين پاسخ به جنايات چندين ساله آنها خصوصا ظلم و ستم و ناامني كه در اين سالها ايجاد نمود و خون انسانهاي بي گناهي كه در منطقه به زمين ريخت و همچنين كمترين انتقام در به شهادت رساندن شهيد سليماني و همراهانش ترك هميشگي آمریکا از منطقه و نابودي و محو رژيم كودك كش صهيونيستي است. ان شاءالله

بی‌شک شهادت فرماندهان این جبهه و خصوصاً شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی فرمانده حشدالشعبی آینده را روشن و زمینه سقوط قطعی دشمن را فراهم خواهد کرد.

شهید سلیمانی صلابت و شجاعت را با اخلاص و معنویت در هم تنیده بود

بر اساس این گزارش، آیت الله حسینی بوشهری در این همایش شهید سلیمانی را یک نابغه نظامی توصیف و خاطرنشان کرد: ایشان به معنای حقیقی نابغه نظامی بود و نه تنها بر دانش رزم تسلط داشت، بلکه در عرصه فرماندهی میدانی نیز کارآمد و مبتکر بود؛ ایشان هیچگاه ژست فرماندهی به خود نمی گرفت، بلکه در میدان ها از سربازان نیز پیشگام تر بود.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری به مجاهدت های شهید سلیمانی در دفاع مقدس، مبارزه با اشرار و جبهه مقاومت اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان سردار دل های تمام مستضعفان جهان و همه کسانی که دل در گرو دین خدا دارند، هستند.

وی با اشاره به خطبه یازدهم نهج البلاغه مطرح کرد: ایشان علاوه بر نبوغ نظامی از شجاعت مثال زدنی نیز برخوردار بودند و هر کجا آتش دشمن سنگین تر می شد در همان‌جا حضور می یافت و موجب قوت قلب مجاهدان می شد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه شهید سلیمانی صلابت و شجاعت را با اخلاص و معنویت در هم تنیده بود، ابراز کرد: شهید سلیمانی همه این مجاهدت ها را زیر چتر اخلاص و توکل به خدا انجام می داد و ریا در کارهایش نبود و اساساً از ظاهر شدن در انظار عمومی پرهیز داشت.

شهید سلیمانی؛ نماد ستبریِ سینه در برابر دشمنان و جهان استکبار

همچنین سرلشکر سلامی در این مراسم شهید سلیمانی را یک شخصیت معیار و در تراز ملاک های قرآنی برای انسان های بزرگ دانست و بیان کرد: میدان جهاد، میدان رشد فضیلت ها است و بسیاری از فضائلی که خداوند برای مؤمنان قائل شده در میدان جهاد به دست می آید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهید سلیمانی را استوانه استواری و نماد ستبریِ سینه در برابر دشمنان و جهان استکبار توصیف و عنوان کرد: ایشان با همین روحیه جدی و سرسخت، در برابر مؤمنان کاملاً متواضعانه و مهربانانه برخورد می کرد و این مهربانی و عطوفت نبوی و علوی در وجودش نهادینه شده بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی هرگز دشمنان خدا را رها نمی کرد و همیشه در پی تعقیب آنها بود، تأکید کرد: ایشان عمر شریف خود را در حضور در صحنه های سخت دفاع از مسلمانان و کشور و ایران عزیز گذاشته بود و هرگز از تعقیب دشمن دست بر نمی داشت و مصداق بارز آیه شریفه «أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الكافِرينَ يُجاهِدونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَلا يَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ» بود؛ سردار سلیمانی هر چه بیشتر به دشمن نزدیک می شد اقتدار، آرامش، توکل و اعتماد به نفس بیشتری در وجودش دیده می شد.

سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه ظاهر مهیب قدرت های بزرگ در وجود شهید سلیمانی تزلزلی ایجاد نمی کرد، چون به شوکت و شکوه قدرت لایزال الهی اعتقاد راسخ داشت، خاطرنشان کرد: این شهید والامقام یک شخصیت رشد یافته و تربیت شده در مکتب عالمان بزرگ و رهبر معظم انقلاب بود.

مسؤولان از شجاعت و تدبیر شهید سلیمانی درس بگیرند

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی نیز در این همایش بیان کرد: امروز همه مسؤولان باید از مکتب شهید سلیمانی درس بگیرند و شجاعت و تدبیر را در کنار همدیگر داشته باشند.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تبیین ویژگی ها و شاخصه های مکتب شهید سلیمانی پرداخت و عنوان کرد: اخلاص، سربازی ولایت، حریت و آزادگی، منطق استوار، استقامت فکری، تکلیف گرایی و جهان نگری از ویژگی های مکتب این شهید بزرگوار هستند.

وی با اشاره به نقش شهید سلیمانی در شکست داعش وحشی و متجاوز خاطرنشان کرد: تجاوزگری، قتل و غارت و ربودن کودکان تنها گوشه ای از تعدی گری داعش در عراق و سوریه است که شهید سلیمانی با تمام قدرت در مقابلش ایستاد و آن را نابود کرد./841/پ202/ب1

ارسال نظرات