۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۷۱۶۷۱
امام جمعه موقت کرمانشاه:

تحول آفرینی در سیستم قضا با ورود آیت الله رئیسی وارد فاز جدیدی شده است

تحول آفرینی در سیستم قضا با ورود آیت الله رئیسی وارد فاز جدیدی شده است
کرمانشاه - امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: حضور آیت الله رئیسی در دستگاه قضا از یک سو زمینه ساز تحولات بسیاری شد و نیز بسیاری از مفاسد اداری و مالی را کاهش داده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به اینکه عدل و عدالت دو ویژگی برجسته دین اسلام است، عنوان داشت: حاکم اسلامی باید دارای خصلت های نیکوی بسیاری باشد که یکی از این خصلت ها، عدالت و دادگری است.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به تاثیرات مثبت حضور آیت الله رئیسی در راس هرم دستگاه قضا، گفت: خوب به یاد داریم که هنوز چند روز از انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان رییس قوه قضائیه نگذشته بود که برخی افراد بیان می کردند که حل مشکلات و مفاسد در جامعه در شرایط کنونی بسیار سخت و حتی غیرممکن است.

این استاد حوزوی ادامه داد: با وجود این ابراز ناامیدی ها و تلقین یاس در جامعه که بخشی به صورت تعمدی و بخشی هم به صورت احساسی و سهوی بیان می گردید، همه دیدیم که با ورود آیت الله رئیسی، چه تحولات شگرفی در سیستم قضایی کشور به وجود آمد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی تاکید بسیار فراوانی بر خشکاندن ریشه های فساد داشته و دارند، گفت: اولین کاری که رییس جدید قوه قضائیه در این قوه انجام داد، بحث تحول آفرینی بود، موضوعی که سالیان سال از چشم بسیاری از متولیان امور قضا مغفول مانده بود ولی این تحول در دوران آیت الله رئیسی با قوت آغاز شد.

امام جمعه موقت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: شخص آیت الله رئیسی به خوبی از وضعیت فساد در سیستم های اداری به ویژه در خود دستگاه قضا مطلع بودند و همین امر باعث گردید که وی در همان روزهای نخستین حضورش در قوه قضائیه فیلترهایی برای حضور یا عدم حضور افراد و عناصر شایسته و ناشایست در این قوه مهم در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: بنابراین در هفته های اول، آیت الله رئیسی با قدرت و بدون هیچ اغماضی مظاهر فساد در سیستم قضا که چهره این قوه را در اذهان عموم مردم مکدر کرده بود را شناسایی و اخراج نمود و اتفاقا این کار آیت الله رئیسی بازخوردهای مثبت بسیاری در کشور داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در ادامه با اشاره به اینکه در دهه های اخیر زمین خواری و حتی کوه خواری به یکی از مشکلات کشور و نیز یکی از مباحث رسانه های داخلی و برون مرزی تبدیل شده بود، عنوان داشت: از دیگر عملکردهای مثبت و تاریخی که آیت الله رئیسی در سیستم قضا به جدیت پیگیر آن بوده و هست، موضوع مبارزه با زمین خواری و غصب اموال از سوی برخی از افرادست، افرادی که اتفاقا برخی از آنها به جاهایی وصل هستند.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه تعطیلی کارخانه ها  در کشور زمینه ساز رشد بسیاری از ناهنجاری ها در کشور شده بود، بیان داشت: دغدغه دیگری که آیت الله رئیسی به عنوان رییس قوه قضائیه داشتند، تعطیلی مراکز تولیدی در کشور بود، زیرا تعطیلی این مراکز میزان جرایم را بالا می برد و از سوی دیگر ناهنجاری های بسیار دیگری به دنبال داشت.

وی افزود: پیگیری های دستگاه قضا برای تعیین تکلیف این کارخانه های تعطیل یا نیمه تعطیل در دوران آیت الله رئیسی روند جدی و قاطع به خود گرفته است و به عینه شاهدیم که بسیاری از این مراکز تولیدی تعیین وضعیت شده اند که این خبری بسیار خوش برای کشور به ویژه افراد جویای کار می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به اینکه برخی از آقازاده ها با استفاده از ارتباط خود اعمالی را مرتکب می شوند که اصل نظام اسلامی را زیر سئوال می برد، گفت: متاسفانه برخی از وابستگان به مدیران به ویژه آقازاده ها با استفاده از ارتباطاتی که دارند و نیز با استفاده از قدرت سیاسی و مالی خویش زنجیره ای فاسد در کشور تحت عناوین مختلف به وجود آورده بودند.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: این زنجیره فاسد باعث ناامیدی بسیاری از دوستداران انقلاب از این نظام می گردید و شکی نیز در آن نبود، ولی جبهه گیری قاطعانه قوه قضائیه در مقابل این غصب اموال دولتی و عمومی از سوی آقازاده ها باعث نور امیدی دوباره در کشور گردید لذا همه ما امیدواریم که آیت الله رئیسی به مانند روزهای نخست، همچنان در بحث مبارزه با مظاهر فساد در این کشور اسلامی که حاصل خود هزاران شهید می باشد، مقتدر و با صلابت عمل کنند./1400/ت210/ب1

ارسال نظرات