۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۷۱۷۵۱
عمار انقلاب؛

نقطه زنی آیت الله مصباح یزدی در شناسایی نیازهای جامعه

نقطه زنی آیت الله مصباح یزدی در شناسایی نیازهای جامعه
حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: پیشنهاد تأسیس مرکزی برای تولید علوم انسانی اسلامی در اوایل انقلاب، نشان از تیزبینی و نقطه‌زنی آیت الله مصباح در شناسایی نیازها دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت به مناسبت رحلت عالم بصیر و انقلابی آیت‌الله مصباح یزدی، ایشان را یکی از فرزانگان دوران انقلاب اسلامی در روزهای آغازین و در دهه هشتاد و نود دانست.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی عنوان کرد: در اوایل انقلاب که از هر طرف بر سر جوانان شبهات مختلف می‌بارید، آیت الله مصباح از جمله شخصیت هایی بود که یک تنه در مقابل افکار انحرافی ایستادگی کرد و با برهان و منطق پاسخ شبهات را داد؛ کتاب ها نوشت و مناظره‌ها انجام داد.

وی با اشاره به نقش آیت الله مصباح یزدی در تولید علوم انسانی اسلامی، اظهار داشت: در اوایل انقلاب آیت الله مصباح یزدی پیشنهاد تأسیس مرکزی برای تولید علوم انسانی اسلامی را به امام خمینی(ره) دادند و امام نیز بلافاصله فرمودند که بروید و این مؤسسه را بنیان کنید.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی ادامه داد: یک هفته بعد از پیشنهاد آیت الله مصباح به امام خمینی(ره)، ایشان پیگیر تأسیس این مؤسسه شده بودند که این خود نشان از تیزبینی و نقطه زنی آیت الله مصباح در شناسایی نیازها دارد.

قائم مقام مدیر حوزه با اشاره به خدمات فراوان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: با تأسیس رشته های مختلف مانند فلسفه، اقتصاد و غیره متخصصان بسیاری از این مؤسسه فارغ التحصیل شده اند که پاسخگوی نیازهای جامعه در عرصه های مختلف هستند؛ علاوه بر این تولید علم به معنای حقیقی کلمه در مؤسسه امام خمینی(ره) اتفاق افتاده است.

وی به دفاع تمام قد آیت الله مصباح از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: آیت الله مصباح یزدی با بصیرت تمام وارد عرصه دفاع از نظام اسلامی می‌شد و با شجاعت با انحرافات فکری مقابله می‌کرد و با منطق با مخالفان به گفت‌وگو می‌نشست.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با اشاره به تعبیر مطهری زمان در خصوص آیت‌الله مصباح یزدی توسط رهبر انقلاب، عنوان کرد: به عقیده بنده آیت الله مصباح یزدی بسیاری از مباحث تفسیری و علوم قرآن را موشکافانه تر از علامه طباطبایی بحث کرده‌اند.

قائم مقام مدیر حوزه با بیان اینکه زمانی که انحراف، دودستگی و غبار آلودگی در جامعه به وجود می آید، نیاز به ورود عمارگونه علما احساس می شود، اظهار داشت: عمار روزگار ما که وارد میدان نبرد شد، آیت الله مصباح یزدی بود.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با بیان اینکه هیچ چیز نمی‌تواند جای شکاف ناشی از فقدان آیت الله مصباح یزدی را پر کند، ابراز کرد: در فتنه ۸۸ که بسیاری از خواص از مردم جاماندند، تنها کسی که عمار گونه وارد صحنه دفاع از رهبر انقلاب و ارزش‌ها شد، علامه مصباح یزدی بود./1350/ت302/ف

ارسال نظرات