۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۷۱۹۰۰
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

ولایتمداری جانمایه و شیرازه اصلی عظمت شهید سلیمانی است

ولایتمداری جانمایه و شیرازه اصلی عظمت شهید سلیمانی است
خراسان شمالی - حجت الاسلام سالاری مکی گفت: ولایتمداری جانمایه و شیرازه اصلی عظمت شهید سلیمانی است و آنچه سردار دل‌ها را در عالم عزیز کرد اصل قرآنی دفاع از حریم ولایت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در مراسم گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار کرد: تقارن این دهه با سالگرد شهادت شهید سلیمانی و چهلم شهید فخری زاده فرصت مغتنمی برای تدبر و تفکر و تأمل در نعمت ولایت و ولایتمداری به‌عنوان جان‌مایه و شیرازه اصلی عظمت این مناسبت‌ها است.

وی افزود: آنچه سردار دل‌ها را در عالم عزیز کرد اصل قرآنی دفاع از حریم ولایت بود؛ زیرا سردار شهید سلیمانی تمام عمر خود را در راه خدمت به ولایت و مبارزه با بدخواهان اسلام و انقلاب و ولایت صرف کرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: جهان اسلام به توجه ویژه به این اصل نیاز مبرمی دارد؛ زیرا ممکن است عده‌ای از مردم از این اصل غفلت کرده و بار دیگر قضایای تلخی در گستره دنیای اسلام روی دهد و بعد از آن راه برای سیطره دشمنان خدا هموار شود.

وی تصریح کرد: درواقع حوادث تلخی مانند به شهادت رساندن دخت نبی مکرم اسلام (ص)، واقعه کربلا، مظلومیت امیرالمؤمنین (ع) و دیگر اتفاقات تلخ تاریخ اسلام ناشی از کم‌توجهی به اصل قرآنی ولایتمداری است؛ ازاین‌رو همواره باید مراقب باشیم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: در نقطه مقابل اگر جماعتی به این مهم قرآنی اهتمام ورزیده و با درس‌آموزی از تاریخ نگذارد جبهه نفاق و کفر نسبت به این اصل جسارت داشته باشد و متعاقب آن همراهی ملت با امامت صورت گیرد، اتفاقات پسندیده‌ای در گستره دنیای اسلام روی می‌دهد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب و تقویت روزافزون نظام اسلامی ثمره همراهی امت با ولایت است، اظهار کرد: در جریان انقلاب اسلامی ایران و بعد از انقلاب، در پی فعالیت جبهه جهانی علیه ایران اسلامی و انقلابی، مردم با همه سختی‌هایی که از قِبل طواغیت عالم تحمل می‌کنند، همچنان بر آرمان‌های خود ایستادگی کرده و حاضر نیستند زیر بار زور و ظلم بروند که این‌ها همه از ثمرات ولایتمداری است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات