۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۷۱۹۰۵
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌ شاهرودی:

شهید سلیمانی در ولایتمداری بالاترین امتیاز را داشت

شهید سلیمانی در ولایتمداری بالاترین امتیاز را داشت
عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: سردار شهید سلیمانی در زمینه ولایت‌مداری بالاترین امتیاز را داشت و خط قرمزش رهبری بود.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی پیش از ظهر امروز در گردهمایی تقریب مذاهب (سنی و شیعه) اظهار کرد: از ویژگی‌های منحصر به‌فرد حاج‌قاسم سلیمانی مدیریت جهادی، انسانی در عین عظمت، ساده‌زیست، زاهد به معنای واقعی می‌توان نام برد و او دلبسته به دنیا نبود.

عضو شورای عالی مجمع و جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در صحنه بود، عنوان کرد: در عین شجاعت، انسانی عارف به تمام معنا بود و عرفان را در جبهه دید و ماند؛ در زمینه ولایت‌مداری بالاترین امتیاز را داشت و خط قرمزش رهبری بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌ شاهرودی تصریح کرد: دشمنان برای بر هم زدن وحدت شیعه و سنی به‌دنبال توطئه هستند و اینها در طول تاریخ وابسته به مستکبران و ظالمان هستند که در پشت پرده به یهود و صهیونیسم می‌رسند.

وی بیان کرد: در مصادیق تقریب، اعم از تقریب فکری و اعتقادی، مشترکات زیادی بین شیعه و سنی وجود دارد و در مسائل مختلف یکدیگر را درک و در گفتمان‌ها شناخت پیدا می‌کنیم، اما دشمنان گاهی چیزهایی به ما نسبت می‌دهند و دیگران هم همین را دنبال می‌کنند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در تغییر دیدگاه پوتین رئیس جمهور روسیه نقش مهمی داشت، تصریح کرد: او می‌گفت تنها راه مقابله با دشمنان اسلام وحدت جامعه اسلامی است.

سردار حسین معروفی با اشاره به اینکه شهید قاسم سلیمانی بزرگترین شخصیت تقریبی جهان اسلام است، اظهار داشت: یک سال از حادثه شهادت سردار گذشت، اما ما اصلا احساس کهنگی نمی‌کنیم، شهادت و فراق شهید سلیمانی برای ما، ملت ایران و آزادی‌خواهان تازه است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، فرمودند«همیشه به یاد حاج‌قاسم هستم و هیچوقت یاد حاج‌قاسم را از ذهنم دور نمی‌کنم».

وی ابراز داشت: قاسم سلیمانی عصاره ملت ایران است و دشمنان اگر می‌خواهند ملت ایران را بشناسند به حاج‌قاسم سلیمانی نگاه کنند.معروفی بیان داشت: شهادت حاج‌قاسم کهنه نمی‌شود به دلیل اینکه شهید قاسم سلیمانی قلب ملت بزرگ ایران است و دشمنان ما فقط حاج‌قاسم را نزدند بلکه قلب ۸۰ میلیون ملت ایران را مورد هدف قرار دادند.

معروفی تصریح کرد: حاج‌قاسم سلیمانی اطاعت محض از رهبری داشت و همه وجودش را در طبق اخلاص گذاشت.

وی با اشاره به اینکه حاج‌قاسم متعلق به حزب‌الله، ایران و... نیست بلکه متعلق به جهان اسلام و هر انسان منصف است، گفت: اگر غده سرطانی داعش را از بین نبرده بود اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها اکنون باید در کشورهایشان قلع و قمع می‌شدند.

معروفی عنوان کرد: شهادت او نشان داد حاج‌قاسم محور وحدت جهان اسلام و ملت بزرگ ایران است.

ارسال نظرات