۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۷۱۹۲۶

روایت تولیت آستان قدس رضوی از ساده زیستی آیت الله مصباح یزدی

روایت تولیت آستان قدس رضوی از ساده زیستی آیت الله مصباح یزدی
خراسان رضوی - حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: ایشان زندگی بسیار ساده ای داشت و در تنگنای معیشتی بود، با این وجود هیچ گاه از وجوهات اهدایی استفاده نمی‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی امروز در مراسم وداع با پیکر آیت الله مصباح یزدی در حرم مطهر رضوی با اشاره به تواضع آیت الله مصباح یزدی، گفت: در زمان بیماری این عالم فرزانه به ملاقات ایشان رفتم و گفتم که اگر امکانات ایران نمی تواند پاسخگو باشد، فکری برای اعزام شما به خارج از کشور کنیم که ایشان با کمال تواضع و فروتنی گفت:« من کسی نیستم که برای من هزینه شود و 80 سال عمر که از خدا گرفتم، کاری نکردم که حالا برای من هزینه شود.»

وی افزود: کسی که لحظه لحظه عمر خود را در جهت کسب معارف دین و ترویج معارف اهل بیت(ع) استفاده کرده و با قلم و بیان و شجاعت خود بهترین استفاده را کرد حال می گوید من کاری نکردم؛ قبل از انقلاب جریان مارکسیستی اوج گرفته و نسل جوان و کشور ما نیز در تیررس آن قرار گرفته بود، این بزرگوار کسی بود که در برابر این موج با قلم و بیان خود ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ابراز کرد: آیت الله مصباح یزدی بعد از انقلاب نیز در برابر جریان انحرافی ایستاد و با حضور در مناظرات با اربابان فکر الحادی از اسلام و انقلاب اسلامی با منطق و استدلال دفاع کرد همچنین در طول انقلاب  نیز در برابر شبهه ها و تردید هایی که از ناحیه دشمنان و بعضی خستگان و در راه ماندگان ایجاد می شد، ایستاده بود و لقب عمار انقلاب را گرفت.

تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: آیت الله مصباح یزدی شک ها و شبهه ها و تردید ها را با بیان قوی و محکم پاسخ داد و جان کسانی که آتش تردید افتاده بود را نجات داد و در جهت تبیین معارف دین، تبیین اصول انقلاب و دفاع از انقلاب و ولی فقیه محکم و با صلابت در صحنه حضور داشت.

وی با اشاره به مقام والای علمی این دانشمند فرزانه گفت: نهراسیدن از سرزنش ملامت گران، خود را ندیدن، همه عمر را در راه خدمت به دین و نشر معارف اسلام سپری کردن، سینه را در برابر شبهات سپر کردن و از نسل جوان دفاع کردن از مصدایق فضل خدا است و آیت الله مصباح یزدی مشمول این فضل خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: سرزنش دیگران سر سوزنی در آیت الله مصباح یزدی تأثیر نگذاشت و در راه طولانی که تشخیص داده بود مستقیم و با استقامت تمام ایستاد، سرزنش ها و ملامت ها را به جان خرید اما سکوت نکرد و این سرزنش ها کمترین تأثیری در این عبد خدا نداشت.

وی با بیان اینکه مرحوم مصباح یزدی عمار انقلاب بودند، تاکید کرد: ایشان زندگی بسیار ساده ای داشت و در تنگنای معیشتی بود، با این وجود هیچ گاه از وجوهات اهدایی استفاده نمی‌کرد.

جواد رستمی
ارسال نظرات