۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۷۱۹۳۳
عمار انقلاب؛

جهاد فکری آیت الله مصباح یزدی در پاسخ شبهات و انحرافات

جهاد فکری آیت الله مصباح یزدی در پاسخ شبهات و انحرافات
مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌ در پی ارتحال آیت الله مصباح یزدی تأکید کرد: هرگاه هجوم شبهات، کیان اعتقادی جامعه را تهدید می‌کرد ایشان به میدان جهاد فکری می‌شتافت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه با صدور پیامی در پی ارتحال آیت الله محمدتقی مصباح یزدی تسلیت گفت؛ متن این پیام بدین شرح است:  

بسم الله الرّحمن الرّحیم

انّا للّه و انّا الیه راجعون * إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.

درگذشت علامه بصیر، عمار دین و انقلاب حضرت آیت الله حاج شیخ محمد تقی مصباح یزدی، خسارتی بزرگ برای عالم اسلام و حوزه‌های علمیه است و غم بزرگی را بر ما چیره ساخته است.

ایشان فقیهی مجاهد و فیلسوفی عارف بودند که عمر شریف خود را وقف دفاع از حق و حقیقت و معارف ناب مکتب اهل بیت علیهم السلام نمودند. به تصریح همه علمای عصر، ویژگی بارز ایشان، شناسایی نیازهای اعتقادی جامعه، تشخیص انحرافات فکری و سپس پایمردی و ایستادگی برابر انحرافات و اقدام برای پاسخگویی به شبهات و پرسشهای اعتقادی بوده است.

مرحوم آیت الله مصباح یزدی، در عمر با برکت خویش، هرگاه هجوم شبهات جریان‌های انحرافی، کیان اعتقادی جامعه را تهدید می کرد، به میدان جهاد فکری با شبهات و انحرافات می شتافت و در طول 60 سال مجاهدت علمی در مقابل انحرافات گوناگونی چون مارکسیسم، ماتریالیسم، لیبرالیسم، پلورالیسم، سکولاریسم و اعقاب سیاسی اجتماعی آنان در جامعه ایستاد. تبیین و دفاع علمی از نظریه ولایت فقیه و مبانی دینی نظام جمهوری اسلامی نیز از کارهای بزرگ و مستمر ایشان در همان مسیر است. همین ایستادگی علمی نیز موجب آن همه حقد و کینه و دشمنی کوردلان زمان با ایشان گردید و بارها توسط سلاح رسانه‌های معاندین، ترور شخصیتی شدند. 

هرچند این ترور ناجوانمردانه و عقده گشایی های دشمنان حتی پس از رحلت آن عارف و معلم اخلاق نیز ادامه دارد. چرا که امتیاز دیگر این عالم وارسته، علاوه بر آثار و کتابهای راه گشا، شاگرد پروری و مدیریت جهادی در کادرسازی و تولید توأمان علم و عالم است. روشی که شایسته است به عنوان الگویی مناسب برای استفاده و پیاده سازی در حوزه‌های علمیه و کرسی‌های علمی اساتید و علمای اسلام، مدوّن و به کارگیری شود.

بی شک در کثرت عدو و تنوع شبهات منحرفین و قلت عدد علمای دین، بهترین و مهمترین کاری است که می تواند موجب نجات و صلاح جامعه اسلامی گردد.

درگذشت  این عالم فرزانه و مجاهد مظلوم را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری مدّ ظلّه العالی، مراجع عظام و علمای عالی‌مقام، حوزه های علمیه، شاگردان ممتاز ایشان و به ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت و تعزیت گفته و از خداوند متعال صبر و آرامش برای بازماندگان و توفیق دفاع از معارف دین را برای خود و شاگردان آن مرحوم مسألت داریم.

مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه های علمیه)

14 دی ماه 1399

/998/د101/ف

ارسال نظرات