۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۶۷۲۰۲۳
آیت الله خاتمی مطرح کرد؛

علامه مصباح یزدی؛ مجاهد فی سبیل الله عرصه فرهنگ

علامه مصباح یزدی؛ مجاهد فی سبیل الله عرصه فرهنگ
نایب رییس جامعه مدرسین با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در پیام تسلیت خود، علامه مصباح را مجاهد نامیدند، گفت: علامه مصباح مجاهد فی سبیل الله عرصه فرهنگ بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم ترحیم و گرامیداشت مرحوم آیت الله مصباح یزدی که از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد به تشریح شخصیت علمی، انقلابی و اخلاقی آیت الله مصباح یزدی پرداخت.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه عمیق ترین و واقع بینانه ترین سخن در خصوص علامه مصباح یزدی، پیام رهبر انقلاب است، گفت: رهبر انقلاب در این پیام علامه مصباح را به صفاتی مانند ربانی، فقیه، حکیم، مجاهد، متفکر و مدیر برجسته، معلم بزرگ، دارای استقامت در صراط مستقیم، حاضر در میدان مورد نیاز، موفق به سلوک در معرفت توحیدی، دارای زبان گویا در بیان حق متصف کردند.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رهبر انقلاب پیام تسلیت خودشان، دو بار علامه مصباح یزدی را مجاهد نامیدند، عنوان کرد: کلمه جهاد کلمه بسیار مقدس است و چهل و یک بار در قرآن ذکر شده است؛ جهاد در فرهنگ قرآن کریم به معنای تلاش در راه دین است.

وی افزود: گاهی این تلاش در میدان نظامی است که به آن قتال گفته می شود و گاهی در میدان فرهنگی و سیاسی است که جهاد نامیده می شود.

آیت الله خاتمی به انتشار نشریه انتقام قبل از انقلاب توسط علامه مصباح اشاره کرد و اظهار داشت: صفر و صد این نشریه در دوران شاهنشاهی توسط علامه تهیه می شد و پس از انقلاب این قضیه برای دیگران روشن شد.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه علامه مصباح از ارکان اصلی مبارزات پیش از انقلاب بود، ابراز کرد: برخی به گونه ای مطرح می کنند که انگار علامه هیچ وقت درگیر مبارزات نبود در حالی که در کمترین بیانیه ای پیدا می شود که زیر پای آن نامی از آیت الله مصباح یزدی نباشد.

وی با بیان اینکه علامه از سرداران برجسته جهاد فرهنگی بود، گفت: علامه در برابر کسانی که دچار استحاله فرهنگی شده بودند، ایستادگی و هزینه آن را نیز پرداخت کرد و همانند آیت الله مطهری راه مبارزه با التقاط در پی گرفت.

آیت الله خاتمی با اشاره به حضور پررنگ علامه در عرصه تولید اندیشه دینی، عنوان کرد: این عالم بزرگ دریافت که دشمن فرهنگ دینی را مورد هدف قرار داده و با اقدامات خود در موسسه امام خمینی(ره)، موسسه در راه حق، بنیاد فرهنگی باقرالعلوم و طرح ولایت در مقابل تهاجم دشمن ایستاد.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: در طول تاریخ انقلاب هیچ عالمی مانند آیت الله بهشتی و علامه مصباح یزدی مورد هجمه قرا نگرفته است؛ اما این دو مرد بزرگ مجاهد فی سبیل الله بودند و از سرزنش، سرزنش کنندگان هیچ ترسی نداشتند./1350/پ202/ب1

ارسال نظرات