۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۷۲۰۴۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

دفاع عملی از ولایت فقیه مهم ترین شاخصه آیت الله مصباح یزدی بود

دفاع عملی از ولایت فقیه مهم ترین شاخصه آیت الله مصباح یزدی بود
مازندران - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مهم ترین شاخصه شخصیتی آیت الله مصباح یزدی دفاع جانانه و مجاهدت های علمی و عملی ایشان در دفاع از ولایت فقیه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست مشترک با مدیر و معاونان حوزه علمیه خواهران استان با تسلیت ارتحال عالم ربانی علامه مصباح یزدی، گفت: مهم ترین شاخصه شخصیتی آیت الله مصباح یزدی دفاع جانانه و مجاهدت های علمی و عملی ایشان در دفاع از ولایت فقیه، آرمان های تعالی بخش اسلام ناب و گفتمان انقلاب اسلامی بود.
 
وی با اشاره به ابعاد شخصیتی این عالم ربانی، اظهار داشت: علامه مصباح یزدی عالم کم نظیر و فقیه مقتدری بود که تمام عمر با برکت خود را در مسیر ترویج اسلام ناب و آرمان های متعالی انقلاب اسلامی و گفتمان رهبری معظم انقلاب سپری کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به تحولات عظیم آیت الله مصباح یزدی در حوزه معارف اسلامی و دینی، افزود: آیت الله مصباح یزدی (ره) در همه عرصه ها به خصوص در عرصه های علمی، دینی و حوزوی تحول ایجاد کرد و با تربیت شاگردان متخصص در این حوزه بسیار اثرگذار بود.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به مجاهدت های این شخصیت کم نظیر و اثرگذار در حوزه علوم انسانی و اسلامی اشاره و تصریح کرد: علامه مصباح یزدی در همه دوران حکومت پهلوی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در روشنگری و تبیین معارف اسلام ناب و اهداف و آرمان های متعالی انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرد و همواره در تمامی این سال ها در مقابل انحرافات ایستاد و بدور از ملاحضات به تبیین و روشنگری پرداخت.
 
حجت الاسلام شکریان، علامه مصباح یزدی را عالمی مبارز و فقیه روشنگر دانست و تاکید کرد: آیت الله مصباح یزدی در طول عمر با برکت خود استخوان در گلو و خار در چشم دشمنان اسلام و معارف اهل بیت (ع) بود و در تمامی این سالها یار و همراه وفادار رهبری معظم انقلاب بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به زمان شناسی و بصیرت این شخصیت وارسته و کم نظیر در حوزه اشاره و خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود از فقدان ایشان و خسارت بزرگی که به جامعه دینی و حوزوی کشور در نبود ایشان وارد می شود اشاره فرمودند و قطعا باید برای جبران این خسارت از سوی جامعه علمی کشور و به ویژه شاگردان آن تلاش و مجاهدت های فراوانی در این حوزه صورت گیرد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران د با اشاره به سابقه مبارزاتی آیت الله مصباح یزدی(ره) در مقابل نظام شاهنشاهی و پهلوی اشاره و بیان داشت: ایشان چه در زمان شاهنشاهی و حکومت پهلوی در مقابل ظلم و فساد ایستادگی کرد و به مقابله پرداخت و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن هم در مقابل همه تهاجم های فرهنگی دشمن ایستاد و به تبیین و روشنگری پرداخت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: تأسیس موسسه امام خمینی (ره) از سوی آیت الله یزدی(ره) در راستای ترویج گفتمان انقلاب و رهبری معظم انقلاب برنامه ریزی شد و بسیار هم موفق عمل کرد.
 
حجت الاسلام شکریان همچنین به تألیف های بسیار فاخر و ارزشمند علامه مصباح یزدی در حوزه اندیشه دینی اشاره و اظهارداشت: ولایت فقیه و انقلاب اسلامی خط قرمز علامه مصباح یزدی بود و دشمن همواره بدنبال تخریب و ترور شخصیتی ایشان بود که هیچ گاه هم موفق نشد این شخصیت بزرگ و عالم بصیر را ترور کند و ایشان در همه برهه ها بدون تعارف و با صراحت لهجه در مقابله انحرافات و کج روی ها ایستادگی کرد./950/
ارسال نظرات