۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۷۲۱۴۵
خط کشف حجاب از پهلوی تا کنون؛

از حجاب کامل تا حجابی کامل!

از حجاب کامل تا حجابی کامل!
زمان شبهه افکنی‌های علنی به سر آمده؛ شبکه‌های قدیمی سرویس‌های اطلاعاتی با پوششی جدید رخ نمایانده و خود را زیر چادر مشکی برخی پنهان کرده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، اگر از زاویه دوربین تمدنی به مسائل جهان بنگریم، چیزی جز رشد اجتماع برای دست‌یابی به تمدن برتر را لازم نمی‌بینیم. تمدنی بر دیگران فائق است که آحاد افرادش در مسیر رشد قدم گذاشته و همگی با هم به سمت کمال سوق یابند؛ در غیر این صورت، شاهد تصویری کاریکاتوری از جامعه خواهیم بود.

یکی از بلندترین سکوهای پرش اجتماع و اصلی‌ترین محور رشد آن، «مادران» هستند. معمار کبیر انقلاب با دقت نظر خود پرده از اهداف دشمن برای تخریب حجاب برداشتند و فرمودند: خدمت مادر به جامعه از خدمت معلم بالاتر است؛ خدمت مادر به جامعه از خدمت همه‌کس بالاتر است. نقش زن در جامعه بالاتر از نقش مرد است و زن، یک انسان بزرگ و مربی جامعه است.

بنابر جایگاه حقیقی زن در اندیشه و جامعه اسلامی، تنها علت خرج هزینه‌های هنگفت غرب برای سلب حجاب از زنان مسلمان در سرتاسر گیتی، زمین زدن جامعه اسلامی است و از همین رو است که آماج تیر شبهات، تمسخرات و اهانت به سمت دختر و زن مسلمان هجوم می‌آورد.

 

بالاترین خدمت

 

از جراید پهلوی تا شبکه‌های امروزی

به دنبال دخالت رژیم در مساجد، فدائیان اسلام تصمیم گرفتند علیه بی‌حجابی در مساجد به مبارزه برخیزند. آنان برنامه خود را از مسجد شاه و بازار آغاز کردند و روی پرده‌ای که در جلوی خان مسجد سلطانی نصب شده بود، نوشته بودند: «ورود زنان بی‌حجاب به مسجد سلطانی اکیداً ممنوع است».

پس از این قضیه بود که مطبوعات، رسانه‌ها و جراید آن زمان به تاخت و تاز علیه حجاب روی آورده و با اهانت و هتاکی تمام، سعی بر خدشه‌دار کردن حجاب داشتند. در مهرماه 1326 سردبیر یکی از روزنامه‌های پایتخت مقاله‌ای اساسی را در رد حجاب منتشر کرد که کلید حمله رسانه‌ها به حجاب بود.

این خط پس از دوره پهلوی قطع نشد بلکه با رفتن این رژیم، از داخل به خارج منتقل گردیده و حتی در داخل نیز از حلقوم غربگرایان، فریاد تساوی حقوق و آزادی زن شنیده می‌شود. در اینجا برای شمارش رسانه‌های خارجی فرصت نیست ولی بگذارید از سیستمی داخلی خبر دهم که با نفوذ در بین زنان مشهور ایرانی، قصد دارد عنان تربیت دختران را در دست گرفته و در راستای مطامعی که پهلوی به دنبال آن بود به تربیت مادر بپردازد.

حنجرههای فریادگر خارجی از داخل

ایران و علمای بلاد اسلامی از سال 1290 ه.ش با نوشتن رسالۀ وجوب نقاب توسط فخرالاسلام به صورت مستقیم وارد عرصه پاسخگویی به شبهات شدند و به جد می‌توان ادعا کرد در سال 1347، پس از تألیف کتاب مسأله حجاب توسط شهید مطهری، تمام شبهات پیرامون حجاب پاسخ داده شد. پس ازاین تاریخ، هر شبهه‌ای که بیان می‌شود در واقع زخم‌های کهنه‌ای است که سر باز کرده‌اند.

وقتی دشمن ناکامی خود در شبهه افکنی را دید، دست به شبکه سازی در قلب ایران و از طریق نخبگان زد. شاید نام شبکه بدامن به گوش افراد زیادی خورده باشد و حتی بدانند که این شبکه از همکاری میان سازمان سیا و اینتلیجنس سرویس انگلیس پدید آمده است.

این شبکه دو بال دارد؛ یکی عملیاتی و در صدد نفوذ و دیگری فرهنگی و برای تبلیغ. این شبکه گروه وسیعی از نویسندگان، روزنامه نگاران، روشنفکران و ده‌ها نشریه و روزنامه را برای پیشبرد اهداف خود در خدمت داشتند. آنچه از پیشینه این شبکه مهم‌تر است، وضعیت فعلی آن است و باید دید امروزه چه کسی بر آن مدیریت می‌کند.

 

آ // کشیدن چادر از سر تا بر روی ارتباطات

 

نفوذ شوالیههای سیاه پوش

فائزه هاشمی در مصاحبه با یورونیوز می‌گوید: «من فمینیست مسلمان هستم.»؛ شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان دولت یازدهم تصویری از انواع خانواده در کانال تلگرامی‌اش منتشر می‌کند که به نوعی ارتباط با همجنس‌ را به عنوان یک موضوع طبیعی می‌داند، دیدارهای معصومه ابتکار، معاون فعلی رئیس جمهور در امور زنان و خانم مولاوردی با افراد معلوم الحال؛ نوشین جعفری به عنوان شخصیت بهائی‌زاده و فمنیست در بین بازیگران حضور دارد؛ فعالیت شبکه زنان بازیگر همچون مهناز افشار، لیلا حاتمی، باران کوثری، سحر دولتشاهی و... در راستای بی‌حجابی دختران رقم می‌خورد و... .

در جواب این سؤال که این ارتباطات به کجا ختم می‌شود و چه کسی پشت آن است باید گفت: مجموعه داده‌هایی با این رنگ و بو، تنها خبر از زنده بودن و حرکت شبکه بدامن در زیر چادرِ سیاه نفوذی‌های داخلی می‌دهد.

سیدمحمد متکلم

سید محمد متکلم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
خیلی عالی بود
3
0
طلبه فاضل
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
اوضاع حجاب بسیار بد است و باید کار از ریشه حل شود؛ یعنی این اشخاص باید از دور خارج شوند.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
سرخط های خوبی ارائه داده شده بود
تشکر
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
سرخط های خوبی ارائه داده شده بود
تشکر
1
0
تقوی
Iran, Islamic Republic of
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
شوالیه های سیاه پوش جالب بود
1
0