۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۶۷۲۱۷۵

تسامح مسؤولان در امر شرعی!

تسامح مسؤولان در امر شرعی!
حجت‌الاسلام عبدی گفت: مسؤولان فضای مجازی را که تبدیل به فضای ولنگاری شده هرچه زودتر کنترل کنند چرا که معاندین نظام در حال نابود کردن ریشه دین و عفاف را از این طریق هستند.

حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در رابطه با مسأله حجاب و فضای مجازی گفت: مسؤولان و دست اندرکاران، فضای مجازی را که تبدیل به فضای ولنگاری شده هرچه زودتر کنترل کنند چرا که دشمنان و معاندین نظام در حال نابود کردن ریشه دین، عفاف و حجاب را از این طریق هستند.

وی باحجاب بودن را خانه‌نشینی یا محدود بودن، ندانست و اظهار داشت: حجاب از ضروریات دین مبین اسلام است ولی نه به این معنا که اسلام طرفدار پرده‌نشینی زنان باشد؛ بلکه می‌خواهد زن در حضور مردان اجنبی خود را بپوشاند بدون اینکه مجبور باشد از اجتماع کناره‌گیری کند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ادامه داد: مخالفین این اصل برای توجیه آن به سفسطه‌های فروانی دست می‌زنند، با وجود بی‌حجابی‌ها و بدحجابی‌هایی که شاهد آن هستیم؛ اما هنوز که هنوزه تلاش آن‌ها بیهوده بوده است و نمی‌توانند اعتقاد قلبی آنان را از اسلام سست کنند.

وی ابراز داشت: بنابر گواهی متون تاریخی در اکثر قریب به اتفاق اقوام و ملل، حجاب در میان زنان معمول بوده، هرچند گاهی با اعمال سلیقه‌هایی تشدید و تخفیف یافته؛ اما هیچگاه به طور کامل از بین نرفته و مهم‌تر از آن، عفاف و حیا است که به هر مرد و زن مسلمانی توصیه شده آن را داشته باشند.

حجت الاسلام عبدی به رعایت حجاب اشاره کرد که باعث سلامتی روان جامعه می‌شود و خاطرنشان کرد: حجاب برای مهار کردن قدرتمندترین غریزه انسان‌ها است و با مراعات آن، سلامت روانی جامعه حفظ می‌شود.

وی اظهار داشت: مسؤولین وظیفه دارند یکی از اولویت‌های خود را پرداختن به امر عفاف و حجاب قرار دهند و همچنین از رسانه ملی نیز انتظار می‌رود با تولید برنامه‌های پرمحتوا و ارزشی، در ترویج این موضوع که یکی از ضروریات مسلم دین است، مؤثر واقع شود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه در انتها گفت: آنچه تمدن غرب بر سر نهاد خانواده و روابط زن و مرد، همچنین در تکامل کلی‌تر بر سر انسانیت انسان‌ها آورده است، ضرورت این اصل حکیمانه اسلامی را نشان می‌دهد و این نشانه در واقع بیانگر کرامت انسان و کرامت زن مسلمان است.

ارسال نظرات