۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۷۲۲۰۵
عمار انقلاب؛

علامه مصباح یزدی؛ شهید توهین‌ها و تهمت‌ها

علامه مصباح یزدی؛ شهید توهین‌ها و تهمت‌ها
حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی گفت: علامه قبل و بعد از انقلاب یک تنه در مقابل جریان مارکسیسم و جریان غربگرا ایستاد و آماج حملات متعدد بود و به حق شهید تهمت است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم یاد بود آیت الله مصباح یزدی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با حضور تعداد بسیاری از شاگردان و ارادتمندان علامه پیش از ظهر امروز در مؤسسه پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد.

علامه مرید امام و عالم به زمان 

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با اشاره به خاطره اولین برخورد خود با آیت الله مصباح یزدی گفت: 45 سال از اولین برخوردم با علامه می گذرد؛ در آن دیدار درباره مرجع تقلید سؤالی پرسیدم و ایشان حضرت امام (ره) را به عنوان اعلم معرفی کردند و در پاسخ به سؤالم در خصوص عدول از مرجع گفتند عدول را جز به حضرت امام خمینی (ره) جایز نمی دانم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علامه یک شخصیت ممتاز داشت و در عین حال که از خوبی های دیگران بهره مند بود در خود سازی سرآمد و بسیار اهل احتیاط بود؛ ایشان از شاگردان برجسته آیت الله بهجت و مصداق کامل روایت « العالم بزمانه لا تهجم علیه اللوابس» بود.

علامه یک تنه مارکسیسم را شکست داد

وی به قدرت گرفتن جریان مارکسیسم پیش از انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: ایشان خطر مارکسیست ها را به خوبی درک کرده بود از این رو به مبارزه با آن ها پرداخت و در مؤسسه در راه حق به آموزش اصول دیالکتیک برای این مبارزه اقدام کرد و شعار «نه شرقی» را تحقق بخشید و به اذعان بزرگان این طیف مارکسیست ها را شکست داد.

مقابله علامه با جریان غربگرا تحقق بخش «شعار نه غربی» امام

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی گفت: در سال های گذشته افرادی که در بین آن ها برخی آخوندها نیز دیده می شدند مدعی شدند که دوران ایدئولوژیک گذشته و این سخنان مربوط به زمان امام (ره) بود و اکنون باید به سراغ دموکراسی برویم؛ در مقطع کنونی از این هم جلوتر رفته اند و امام حسین(ع) را زیر سؤال می برند و معتقدند که حتی می شود امام زمان (عج) را استیضاح کرد.

این شاگرد علامه مصباح افزود: علامه در راستای تحقق شعار «نه غربی» امام (ره)، یک تنه به مبارزه با جریان غربگرا پرداخت و در این راه آماج توهین ها و حملات غربگرایان قرار گرفت به طوری که حتی پس از رحلت این بزرگوار فراری‌هایی که در دامن غرب پناهنده شده اند دست از توهین به ایشان برنمی دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حساسیت ایشان نسبت به انحراف از اسلام و انقلاب اظهار داشت: علامه برخلاف کسانی که در طول انقلاب از اصول اسلام و انقلاب کوتاه آمدند شجاعانه به میدان آمدند اما شجاعت کافی نیست بلکه باید تعلق به غیر خدا نداشت که علامه چنین بود و نگذاشت غربگرایان به اهداف خود برسند.

وی گفت: مؤسسه امام خمینی (ره) یکی از برکات علامه مصباح بود؛ اکنون این مؤسسه در پاسخ به سؤالات و شبهات جامعه «تبیان لکل شی» است و در مسیر معرفی قرآن و اهل بیت(ع) حرکت می کند.

علامه آماج توهین و تهمت غربزده ها

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی بیان داشت: آیت الله مصباح یزدی علاوه بر ورود به مباحث اعتقادی هرجا که لازم بود در عرصه های سیاسی نیز وارد می شد و همین سبب می شد که در مسیر خود همواره آماج توهین ها و تهمت ها باشند؛ علامه به حق شهید تهمت بود.

حضور علامه در دانشگاه بینگ‌همتون نیویورک و ماجرای حق توحش

وی به جلساتی که با حضور آن مرحوم در یکی از دانشگاه های آمریکا برگزار می شد اشاره و خاطرنشان کرد: علامه در جلسه ای به ارائه مطالبی در مورد فلسفه صدرایی و حرکت جوهری پرداختند و به شدت مورد توجه حضار قرار گرفتند؛ به طوری که 5 دقیقه به صورت ممتد برای‌شان دست زدند.

شاگرد علامه مصباح افزود: پروفسور آنتونی پرویس، چیرمن دانشگاه و رییس سمینار که به شدت تحت تأثیر علامه قرار گرفته بود سال ها بعد و پس از دیدن حمله روزنامه های دوم خردادی نسبت به علامه مصباح، به من گفت من تصور می کردم حق توحشی که آمریکا از ایران می گرفت کار اشتباهی بود اما الان می بینم کار درستی بوده است و وقتی علت را جویا شدم پاسخ داد مگر شما چند نفر مانند علامه مصباح دارید که اینگونه او را تخریب و به او حمله می کنید./1399/پ202/ف

ارسال نظرات