۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۶۷۲۱۵۵
عمار انقلاب؛

تشییع با شکوه علامه مصباح پاسخی محکم به یاوه گویی دشمنان بود

تشییع با شکوه علامه مصباح پاسخی محکم به یاوه گویی دشمنان بود
حجت الاسلام والمسلمین سقای بی ریا گفت: پاسخ به این اتهامات و یاو گویی ها همین تشییع جنازه با شکوهی است که مردم با حضور خود آفریدند و در تهران، مشهد و قم به صحنه آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین سقای بی ریا معاون پژوهش مؤسسه امام خمینی(ره)  در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به هجمه های جدید دشمنان علیه آیت الله مصباح یزدی گفت: این هجمه ها اتفاق جدیدی نیست و ما نباید وقت و هزینه خود را مصروف شبهاتی کنیم که از قبل بارها مطرح شده و پاسخ آن نیز داده شده است.

معاون پژوهش مؤسسه امام خمینی(ره) اظهار داشت: راه پاسخ به این شبهات واهی تشریح خدماتی است که علامه مصباح داشته اند چرا که ایشان توانستند با ایجاد مؤسساتی نظیر مؤسسه امام خمینی (ره) قدم های بلندی در راستای اعتلای انقلاب اسلامی و حفظ ارزش های اسلامی بردارند.

وی بیان داشت: پاسخ به این اتهامات و یاو گویی ها همین تشییع جنازه با شکوهی است که مردم با حضور خود آفریدند و در حرم حضرت عبدالعظیم در تهران و در حرم رضوی و به خصوص در قم مردم به صحنه آمدند و البته چهره نورانی این بزرگوار با چنین شبهاتی خدشه دار نخواهد شد، با این حال روشنگری هایی در فضای مجازی صورت گرفته و بد نیست این روشنگری ها افزوده شود.

حجت الاسلام والمسلمین سقای بی ریا افزود: اگر افراد بی طرفانه به استاد بنگرند و آثار ایشان را از نظر بگذرانند و با دوستان ایشان آشنا شوند به حقیقت زیبای این استاد پی خواهند برد و این را باید دانست همه بزرگان دوست و دشمن دارند و این دشمنی ها چیز عجیبی نیست.

وی گفت: کسی که پیرو اهل بیت (ع) و در مسیر آن ها باشد و راه مستقیم انقلاب را دنبال کند همواره هدف دشمنی معاندان دین و انقلا ب قرار می گیرد همانگونه که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و دیگران هدف کینه ورزی های دشمن قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین سقای بی ریا اظهار داشت: این دشمنی ها علیه علامه مصباح از طرف کسانی است که خواسته اند تا انقلاب را به بیراهه بکشانند که نمونه بارز آن جریان اصلاح طلبی است؛ در حالیکه آنها می خواستند تفکرات ضد دینی را در جامعه گسترش دهند، علامه مصباح یک تنه به مبارزه با این جریان رفت به گونه ای که به تعبیر افراد این جریان، از علامه هم شکست خوردند.

معاون پژوهش مؤسسه امام خمینی(ره) افزود: به طور قطع این شکست ها کینه هایی را با خود به دنبال خواهد داشت و این مصداق همان کلام امیر المؤمنین (ع) است که فرمود« پس دل هاى (بازماندگان ) آنها را به جنگ بدر و خيبر و حنين و غيره پر از حقد و كينه ساخت» و همه آن گروه ها و افرادی که علی (ع) در راه دین با آن ها مبارزه کرده بود تا لحظه آخر کینه ایشان را به دل داشتند و در نهایت هم توسط همین افراد به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به شبهاتی که در رابطه با بودجه مؤسسه امام خمینی (ره) مطرح می شود بیان داشت: آمار و ارقامی تهیه شده که ثابت می کند بودجه مؤسسه در مقایسه با مؤسسات هم تراز قابل مقایسه نیست و بسیار کمتر است در حالی که خدماتی که این مؤسسه در کل کشور دارد بسیار قابل توجه است و تمام نهادهای تأثیرگذار دینی از برکات این مؤسسه بهره برده اند./1399/ت۳۰۲/ف

ارسال نظرات