۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۷۲۰۳۳
عمار انقلاب؛

نشانه هایی از اعتماد حضرت امام به فقاهت آیت الله مصباح یزدی

نشانه هایی از اعتماد حضرت امام به فقاهت آیت الله مصباح یزدی
قائم مقام مؤسسه امام خمینی علائم و نشانه هایی از اعتماد حضرت امام به فقاهت آیت الله مصباح یزدی بیان و تاکید کرد که جنبه های فقهی ایشان مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله محمود رجبی قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) در ویژه برنامه عمار انقلاب که به مناسبت رحلت آیت الله مصباح یزدی از شبکه استانی نور پخش شد، گفت: رهبر انقلاب با شناخت عمیقی که نسبت علامه مصباح یزدی داشتند، در پیام تسلیت خود علامه مصباح را یک فقیه برجسته معرفی کردند.

آیت الله رجبی با بیان اینکه نسبت به جنبه فقهی آیت الله مصباح غفلت فراوانی صورت گرفته، عنوان کرد: علامه مصباح یزدی در 25 سالگی به درجه اجتهاد رسیده اند؛ این فقیه بصیر علاوه بر جنبه های اخلاقی، از جنبه فقهی آیت الله بهجت استفاده فراوانی کردند.

وی اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) مهم ترین کتاب فقهی خود یعنی کتاب البیع را قبل از چاپ برای آیت الله مصباح می فرستادند تا ایشان نظراتشان را در خصوص آن اعلام کنند و این مطلب نشان از اعتماد امام خمینی(ره) به فقاهت علامه مصباح دارد.

قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه علامه مصباح با اینکه در بسیاری از زمینه ها نظریه پردازی بود در نهایت تواضع رفتار می کرد، ابراز داشت: آیت الله مصباح نقد علمی خود، نسبت به بزرگان را در نهایت تواضع بیان می کرد.

آیت الله رجبی شاگرد پروری را یکی از ویژگی های برجسته علامه مصباح یزدی دانست و افزود: علامه نسبت به رشد شاگردان خود اهمیت بسیاری قائل بودند؛ تذکرات خود را به گونه ای به شاگردان منتقل می کردند که نه تنها شاگردان رنجیده خاطر نمی شدند بلکه نشاط و انگیزه علمی آن ها بیشتر می شد.

قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در پیام خود از صفت عالم ربانی برای آیت الله مصباح یزدی استفاده کردند، گفت: عالم ربانی کسی است که نه به سوی خود بلکه به سوی خداوند متعال دعوت می کند و این ویژگی حقیقتا در ایشان وجود داشت.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح با بیان فضائل دیگران، سعی داشتند، برجستگی های اخلاقی خود را پنهان کنند، عنوان کرد: در هر جایی صحبت که از ایشان بود، سکوت می کردند و می فرمودند اگر می خواهید بدانید کارتان خالصانه است یا نه؟ اگر کار خوبی کردید که به نام دیگران تمام شد، نباید ناراحت شوید.

آیت الله رجبی به ارادت و محبت بسیار ویژه آیت الله مصباح نسبت به حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و افزود: یک بار برای شب قدر از علامه مصباح توصیه ای خواستم؛ فرمودند امشب خدا را به حضرت صدیقه قسم بدهید و به یاد آن بزرگوار باشید.

قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) عنوان کرد: در برهه ای که مسؤولیت برخی سبب اوج گرفتن تهاجمات فرهنگی شده بود، آیت الله مصباح می فرمود هر کسی وظیفه خود را دارد و من فکر می کنم در حال حاضر کسی باید بلند شود، فریاد بزند و از همان موقع مسافرت های خود به نقاط مختلف کشور را شروع کردند.

وی به تکلیف مداری و وظیفه شناسی آیت الله مصباح در راه دین و انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری به آیت الله مصباح یزدی توصیه می کردند که این مسافرت ها در شأن علمی ایشان نیست اما علامه مصباح مبارزه را وظیفه خود می دانستند و در این راه به توصیه ها توجه نمی کرد./1350/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
تحلیل جالب و مسئولانه بود ممنون
0
0
ع. جعفری
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
با آرزوی علو درجات آیت الله مصباح یزدی (ره)
به نظر می رسد حضرت امام خمینی کتاب البیع ... را در نجف اشرف تالیف و تدرسی کرده اند!
0
0