۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۷۲۵۰۱

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی
خراسان رضوی - بررسی ابعاد حقوقي ترور دانشمندان هسته اي از منظر حقوق بين الملل و حضور به‌نشر با ۱۱۰۰ عنوان کتاب در اولین نمایشگاه مجازی کتاب از جمله این خبرهای کوتاه است.

به گزارش خیرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گروه حقوق دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) به مناسبت سالروز شهادت شهداي هسته اي ايران، همايش «بررسي ابعاد حقوقي ترور دانشمندان هسته اي از منظر حقوق بين الملل»را به صورت وبيناري برگزار کرد.

اين برنامه با حضور دكتر سيدقاسم زماني عضو هيأت علمي دانشگاه علامه طباطبايي، دكتر بهجت قاسمي استاد دانشگاه و همسر شهيد شهرياري، دكتر حسين موسوي فر مدير گروه حقوق بين الملل و بشر پژوهشگاه قوه قضاييه و دبير كارگروه پرونده شهيد سليماني، دكتر محسن مولايي فرد مدرس دانشگاه و دكتر مصطفي محسني ثاني مدير گروه حقوق دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) برگزار شد.

چهار قلوهای مشهدی زیر سایه رأفت امام مهربان

هادی غلامی، مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی با اشاره به اینکه طبق سیاست های حمایتی آستان قدس رضوی در خصوص فرزندآوری و بنا به دستور تولیت این آستان مقدس، بنیاد کرامت رضوی علاوه بر پرداخت هزینه‌های بیمارستان و زایشگاه، به مدت یک سال نیز هزینه‌های جاری چهار قلوهای مشهدی را تامین می‌کند.

گفتنی است؛ همچنین به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، در قالب پویش «شکوه مادری» از » 240 مادر جوان زیر ۴۰ سال که بیش از سه فرزند دارند با هدف ترویج فرهنگ فرزندآوری و معرفی مادران الگو در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) تجلیل خواهد شد.

اخبار منتشر شده درباره برگزاری اعتکاف در حرم رضوی صحیح نیست

روابط عمومی آستان قدس رضوی در واکنش به اخبار منتشرشده در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی درباره ثبت‌نام و برگزاری مراسم اعتکاف در حرم رضوی اعلام کرد: مرجع رسمی اخبار آستان قدس رضوی پایگاه خبری آستان‌نیوز به نشانی news.razavi.ir است. اخبار منتشرشده درباره برگزاری اعتکاف در حرم رضوی صحیح نیست.

برگزاری هر گونه برنامه از قبیل اعتکاف و ... تابع تصمیم ستاد ملی کروناست.

حضور به‌نشر با ۱۱۰۰ عنوان کتاب در اولین نمایشگاه مجازی کتاب

حسین سعیدی، مدیرعامل به‌نشر درباره حضور به‌نشر در نمایشگاه مجازی کتاب گفت: به‌نشر در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب که از یکم تا ششم بهمن دایر می‌شود، با ارائه هزار و 100 عنوان کتاب که در 3 سال اخیر در موضوع‌های سبک زندگی اسلامی، گفتمان انقلاب اسلامی و فرهنگ ایرانی‌اسلامی منتشر شده است، حضور می‌یابد.

مدیرعامل به‌نشر از عرضه جدیدترین آثار جدید این انتشارات در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه، کتاب «چشمه‌های بهشت، گزیده عیون اخبارالرضا(ع)» ترجمه محمد هادی زاهدی در حوزه بزرگ‌سال و «جشن خرگوش‌ها» به قلم محمد میرکیانی در حوزه کودک و نوجوان به عنوان جدیدترین آثار به‌نشر به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه کتاب‌‌های به‌نشر در نمایشگاه مجازی کتاب با احتساب قیمت پشت جلد ۲۰ درصد تخفیف دارند، افزود: به‌نشر هم‌چنین همراه با کتاب‌های خریداری‌شده، مجموعه بسته‌های متبرک فرهنگی رضوی را به صورت رایگان برای خریداران ارسال خواهد کرد.

سعیدی با بیان اینکه سامانه ثبت نام «یارانه اعتباری خرید کتاب» از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز فعال شده است، ادامه داد: مشمولان دریافت یارانه کتاب از ۱۸ دی می‌توانند با مراجعه به لینک https://bon.tibf.ir/fa فرایند ثبت و دریافت یارانه را انجام دهند. سقف یارانه اعتباری برای دانشجویان و طلاب ۲۰۰ هزار تومان، برای هیئت علمی ۴۰۰ هزار تومان، و برای اهالی قلم براساس ضوابط تعیین‌شده بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است که به صورت اعتبارخرید به کد ملی متقاضیان اختصاص می‌یابد و نیازی به واریز وجه نیست./864/.

جواد رستمی
ارسال نظرات