۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۷۲۵۲۴

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس از مؤسسه صراط مبین بازدید کرد

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس از مؤسسه صراط مبین بازدید کرد
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی از موسسه فرهنگی مطالعاتی "صراط مبین" بازدید و در جریان آخرین فعالیت های علمی، پژوهشی و گزارش های مکتوب این موسسه قرار گرفت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی نیا در جریان این بازید طی نشستی با حضور مدیران این موسسه خاطرنشان کرد: پژوهشگران و موسسات علمی و فرهنگی باید فعالیت های تحقیقاتی خود را متناسب با نیازهای روز کشور تنظیم و دنبال کنند.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس به عنوان یک مرکز ستادی واسط بین حوزه و مجلس شورای اسلامی، آمادگی دارد که خروجی های پژوهشی که متناسب با نیازهای مجلس شورای اسلامی و مرتبط با حوزه تقنین را جمع آوری و بعد از تنقیح، در اختیار نهاد قانونگذاری کشور قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا با اشاره به استخراج نظام موضوعات در حوزه های مختلف اعم از فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... تاکید کرد: این مرکز با همان رویکرد ستادی خود، برای همکاری با مراکز علمی - پژوهشی و کار کردن روی موضوعات استخراج شده نیز آمادگی دارد و بر این باوریم که باید نگاه به مسائل و موضوعات جامع و کامل باشد.

وی از مدیران موسسه صراط مبین خواست پیشنهادات تقنینی خود را پیرامون متناسب کردن فعالیت موسسات فرهنگی و سوق دادن فعالیت های علمی بر اساس نیازهای تقنینی کشور، به مرکز تحقیقات اسلامی مجلس ارائه دهند.

دکتر محمد تقی دشتی رئیس موسسه صراط مبین نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این موسسه، مساله محوری، نظام وارگی موضوعات، اتصال نهاد پژوهش به نهاد اجراء، تشکیل شبکه نخبگانی، انجام کار تیمی، تمرکز بر فعالیت اندیشه ورزی، برخوردار از محققان حوزوی ودانشگاهی، دارا بودن قالب های پژوهشی متنوع و غیرجناحی عمل کردن را از کارویژه های مهم موسسه صراط مبین ذکر کرد.

وی توضیحات بیشتری پیرامون کلان پروژهای در دست اقدام این موسسه و خروجی های آن تاکنون را نیز ارائه داد.

در این نشست که برخی کارشناسان مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و موسسه صراط مبین نیز حضور داشتند، پیرامون نوع همکاری دوجابنه بحث و گفت و گو کردند.

ارسال نظرات