۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۶۷۲۵۷۳
تجربه‌های فراموش نشدنی؛

مرگ در دستان توست

مرگ در دستان توست
در یک گزارش می‌خواهیم به معرفی آثار فارسی درباره تجربه‌های پس از مرگ بپردازیم. تجربه‌هایی که فراموش نشدنی هستند و جوامع به شنیدن آن احتیاج دارند.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، تجربه نزدیک به مرگ یکی از مسائلی است که امروزه در میان جامعه ما مطرح شده. تجربه‌ای که افراد پس از جدا شدن روح از بدن آن را تجربه کرده‌اند و به واسطه فیض الهی حوادثی را که در آن دوران مشاهده کردند را به سمع مردم رسانیده‌اند.
 
مرگ آگاهی و اعتقاد به معاد یکی از ویژگی‌های بارز مؤمنان است که آن‌ها را از ارتکاب انواع گناهان باز می‌دارد. یاد مرگ یکی از عواملی است که در بهبودی زندگی اجتماعی مؤثر است؛ زیرا افراد می‌دانند که هر عملی که مرتکب می‌شود در آینده و در زندگی آن‌ها تأثیر مستقیم خواهد داشت و قرار نیست ظلمی که می‌کنند بی پاسخ بماند.

کتاب‌ها و برنامه‌های مستند زیادی در این باره نیز تولید شده‌اند که در این گزارش قصد داریم تعدادی از این کتاب‌ها را به مخاطبان محترم معرفی کنیم. البته عرفایی که توانایی تجرد روح از بدن را دارند و سال‌ها ممارست شهودی داشته‌اند نیز توانایی چنین تجربه‌ای را دارند.
 
مرگ در دستان توست، محمدحسین کتابی، آن سوی مرگ

آن سوی مرگ

کتاب آن سوی مرگ به قلم جمال صادقی و به کوشش محمدحسین حاجی ده‌آبادی حاصل ساعت‌ها مصاحبه جمال صادقی با افرادی است که تجربه‌های نزدیک به مرگ داشته‌اند. در این کتاب که جزو کتاب‌های پرفروش نشر معارف است مصاحبه جمال صادقی را با ۳ نفر از این افراد ملاحظه می‌فرمایید.
 
نکته جالب توجه اینجاست که یکی از اشخاصی که تجربه نزدیک به مرگ داشته، می‌تواند بفهمد که شخص جمال صادقی نیز در حین شنا در دریای شمال و پیش از مبادرت به نوشتن این کتاب، تجربه پس از مرگ داشته و جمال صادقی تا زمان افشا شدن این راز توسط این شخص به کسی اطلاع نداده بود.
 

گردش در بیمارستان

داستان اولی که در این کتاب به مخاطبان تقدیم شده، درباره خانم جوانی است که در بیمارستان تجربه نزدیک به مرگ را دارد و جسم او به گونه‌ای شده است که هر گونه وسایل ارتباطاتی در نزدیک جسم او از کار می‌افتد. این خانم در هنگام مرگ می‌توانست ذهن افراد و ... را در بیمارستان بخواند که البته داستان جالب توجهی نبود.
 

قدرت‌های خارق‌العاده یک مهندس

در ادامه و ودر داستان دومی که آمده، پای سخنان یک مهندس می‌نشینیم. او هنگام بازدید از ساختمان دچار سانحه می‌شود و طی این مدت به تجربه‌ای پس از مرگ می‌رسد. او قدرت‌های خارق العاده‌ای را پس از مرگ دریافت کرده بود. از ذهن خوانی تا القای کلمات به ذهن دیگران و همچنین او مدتی با اجنه شرور نیز ارتباط داشت. او عالم ذر را دیده بود و می‌دانست چه اتفاقاتی خواهد افتاد!

در پایان و در داستان سوم این کتاب نیز به داستان یک فردی می‌پردازد که عالم برزخ را مشاهده کرده بود و همانطور که در ابتدای این داستان نقل شده، او هیچ چیز را پنهان نخواهد کرد. در این داستان از حساب‌رسی به اعمال افراد تا زندگی در بهشت‌ها و جهنم‌های برزخی را بیان کرده است.
 
مرگ در دستان توست، محمدحسین کتابی، سه دقیقه در قیامت

سه دقیقه در قیامت

در ابتدایی که این کتاب به عنوان اولین اثر نشر گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی چاپ می‌شد کسی فکرش را نمی‌کرد این کتاب به عنوان یکی از کتاب‌های پرفروش این مجموعه شناخته شود. کتاب سه دقیقه در قیامت روایتی از تجربه ۳ دقیقه‌ای یکی از مدافعان حرم است که بعد از یک عملیات درگیری با تروریست‌ها در مرز‌های شمال غربی کشور به یک بیماری خاص مبتلا می‌شود و هنگام عمل جراحی ۳ دقیقه علائم حیاتی خود را از دست می‌دهد.
 

مجاهدتی بی‌اجر!

او با اینکه در زندگی خود فردی مذهبی و مقید بوده و با اینکه در جهاد برای خدا شرکت داشته، ولی در زمان حساب‌رسی می‌بیند اعمالش چندان کفاف ورود او را برای ورود به بهشت نمی‌دهد و از طرفی شفاعت می‌شود؛ اما به دلایلی دوباره به جسم خود باز می‌گردد و بعد از چند سال به عنوان مدافع حرم می‌رود و در آنجا داستان‌های خود را نقل می‌کند. اخلاص یکی از شروط قبولی اعمال است.
 

پیش‌بینی مرگ مسؤولی به دور از راه و رسم امام!

یکی از نشانه‌های مهمی که به دوستانش می‌گوید، پیش‌بینی مرگ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است. البته اسم ایشان در این کتاب به صراحت برده نشده است، ولی نشانه‌ها و زمان این روایت کاملاً با مرگ ایشان تطبیق می‌کند. در یکی از صفحات این کتاب می‌خوانیم: «روز بعد یادم هست که یکی از مسئولین جمهوری اسلامی، در مورد مسائل نظامی اظهار نظری کرده بود که برای غربی‌ها خوراک خوبی ایجاد شد. خیلی از رزمندگان مدافع حرم از این صحبت ناراحت بودند.

جواد محمدی مطلب همان مسئول را به من نشان داد و گفت: می‌بینی، پس فردا همین مسئولی که اینطور خون بچه‌ها را پایمال می‌کند، از دنیا می‌رود و می‌گویند شهید شد! خیلی آرام گفتم: آقا جواد، من مرگ این آقا را دیدم، او در همین سال‌ها طوری از دنیا می‌رود که هیچ کاری نمی‌توانند برایش انجام دهند! حتی مرگش هم نشان خواهد داد که از راه و رسم امام و شهدا فاصله داشد.» (صفحه ۷۹ و ۸۰)
 
مرگ در دستان توست، محمدحسین کتابی، بازگشت

بازگشت

این کتاب یکی از کتاب‌های دیگری است که نشر شهید ابراهیم هادی پس از سه دقیقه در قیامت آن را جمع آوری کرده است. بخشی از این کتاب مربوط به داستان‌های رزمندگان دفاع مقدس، بخشی دیگر مربوط به عصر حاضر و بخشی دیگر مربوط به خاطرات افراد گذشته و افراد خارجی و بیگانه است.

این کتاب به خوبی نشان می‌دهد که دنیای پس از مرگ و تجربه‌های نزدیک به مرگ برای تمام افراد شبیه به هم اتفاق می‌افتد. گاهی فردی تنها اتفاقات این عالم را بی‌پرده ملاحظه می‌کند و گاهی حتی به عالم برزخ راه پیدا می‌کند. نکته قابل توجه درباره تمامی این داستان‌ها این است که بعضی از این افراد که تجربه نزدیک به مرگ داشته‌اند از طریق کتاب سه دقیقه در قیامت، اطمینان کرده بودند تا داستان خود را با این مجموعه در میان بگذارند و خودشان نیز در توزیع کتاب سه دقیقه در قیامت می‌کوشیدند.
 
مرگ در دستان توست، محمدحسین کتابی، شنود

شنود

آن‌چه که از عنوان کتاب پیداست، این تداعی را در ذهن افراد به وجود می‌آورد که این کتاب، بیشتر یک کتاب اطلاعاتی باشد تا یک کتاب تجربه نزدیک به مرگ. ولی وقتی وارد کتاب بشوید متوجه خواهید شد که این کتاب روایت نزدیک به مرگ یکی از مأموران و افسران امنیتی کشور است. افسری که در بخش ضد تروریستی سازمان خود فعالیت می‌کند.
 

ملاقات با امیر داعش در ایران!

در زمان وجود داعش اخباری مبنی بر فعالیت و عضو گیری این گروه تروریستی در ایران به دست او می‌رسد و او چند مدتی برای صحت سنجی این خبر راهی شهر‌های مختلف ایران می‌شود. او در این مدت به نکات قابل توجهی درباره این افراد می‌رسد و حتی با یکی از امیران داعش نیز دیدار کرده بود. او پس از بازگشت به مدت ۱۰ روز به یک بیماری مغزی مبتلا و در بیمارستان بستری می‌شود و در این ۱۰ روز می‌تواند به چندین مسأله برسد.

از جمله نشانه‌هایی را درباره راستی آزمایی تجربه خودش می‌دهد که همگی درست بوده‌اند. اعمال او در این مدت حساب‌رسی می‌شود که برخی از اعمال او مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد. در ادامه او با ارواح بستگان خود ارتباط می‌گیرد، عزرائیل و فرشته ملک الموت را می‌بیند و می‌تواند بسیاری از حوادث مانند جنیان، امداد غیبی، تأثیر بیت المال در زندگی، تأثیر نجات زندگی افراد و ... را برای او ثبت کرده بودند.

خبرنگار: محمدحسین کتابی

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات