۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۷۲۶۲۷
آیت الله صفایی بوشهری تأکید کرد؛

گرانی ها ناشی از سوء تدبیر مسؤولان است، نه نتیجه روند اقتصادی

گرانی ها ناشی از سوء تدبیر مسؤولان است، نه نتیجه روند اقتصادی
امام جمعه بوشهر با انتقاد از گرانی های افسارگسیخته، گفت: این گرانی ها نوعاً کاذب است و بر اساس روند اقتصادی نیست و منشأ آن نیز سوء مدیریت و ناکارآمدی تدابیر محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر امروز در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با اشاره به آیه شریفه «لَئِن شَكَرتُم لَأَزيدَنَّكُم وَلَئِن كَفَرتُم إِنَّ عَذابي لَشَديدٌ» گفت: ما باید با همه وجود خود نسبت به نعمت های الهی شکرگزار باشیم، زیرا اگر شکرگزار نباشیم بدون شک با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد.

وی وجوه مختلف کفران نعمت الهی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ما باید از موارد کفران نعمت الهی دوری کنیم، زیرا اگر شکرگزار نباشیم، خداوند ما را به حال خودمان رها می کند و در این صورت در دنیا و آخرت متضرر خواهیم شد.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه به مدیریت داهیانه رهبر معظم انقلاب در بحران های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان مدیریت الهی دارند و در این شرایط حساس جامعه را به سوی اقتصاد قوی، پیشرفت و عدالت رهنمون می کنند.

نماینده ولی فقیه در بوشهر بیان کرد: دنیای امروز در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی دچار تحول شده و نظام اسلامی در این دنیا به نوعی مهندسی نوین نظام جهانی را ارائه می دهد که امامین انقلاب نیز به خوبی آن را مدیریت کرده و می کنند.

وی مدیریت رهبری معظم انقلاب در زمینه مقابله با کرونا را مورد اشاره قرار داد و مطرح کرد: طرح رزمایش مواسات از سوی ایشان شکل گرفت و بنده شاهد کمک های میلیاردی که در این زمینه وجود داشته و دارد بوده ام؛ این در پرتو هدایت های رهبری بوده است و بحمدالله این سامانه در استان بوشهر نیز تشکیل شده و گروه های جهادی در خدمت مردم نیازمند هستند.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز کرد: امروز عادی انگاری نسبت به کرونا بسیار خطرناک است و بنده به وزیر آموزش و پرورش که گفته بود مدارس از بهمن ماه بازگشایی می شوند، توصیه می کنم که در تصمیم خود تجدید نظر داشته باشد و در این زمینه از نظرات کارشناسان بهداشتی بهره مند شود؛ امروز برگزاری کلاس ها به صورت مجازی تجربه موفقی بوده است و ما باید این را ادامه دهیم تا شاهد اوج گیری این بیماری نباشیم.

امام جمعه بوشهر با انتقاد از گرانی های افسارگسیخته عنوان کرد: این گرانی ها نوعاً کاذب است و بر اساس روند اقتصادی نیست و منشأ آن نیز سوء مدیریت و ناکارآمدی تدابیر محسوب می شود؛ امروز مسؤولان باید تدبیر کنند تا سختی های مردم کاسته شود.

وی در پایان ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) حضرت زهرا(س) را معیار خشم و رضایت خداوند دانسته اند؛ ایشان تجلی آسمانی خداوند در زمین محسوب می شوند./841/پ202/ب1

ارسال نظرات