۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۷۲۶۳۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

عزاداری‌های شیعه نماد جنگ نرم است

عزاداری‌های شیعه نماد جنگ نرم است
آیت الله سلیمانی گفت: عزاداری‌های شیعه نماد جنگ نرم است و شیعه در اربعین سال‌های اخیر بزرگترین تجلی جنگ نرم را به نمایش گذاشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی جمعه شب در دیدار با اعضای موکب علی ابن باقر (ع)، گفت: امروز در ادبیات جنگ دو واژه جنگ نرم و جنگ سرد و یا واژه جنگ سخت و جنگ نرم برجسته و چشمگیر است.

وی افزود: واژه جنگ نرم که اخیرا از سوی برخی کارشناسان نظامی غرب وارد ادبیات نظامی شده است از همان ابتدا بین انبیای الهی متداول بوده است و از دیرباز در قرآن وجود داشته است.

آیت الله عباسعلی سلیمانی
به گفته وی در بین امت اسلامی هیچ گروهی به اندازه شیعه از جنگ نرم بهره نبرده است و قویترین گروهی که با زیرکی توانست با استفاده از جنگ نرم حیات خود را تضمین کند شیعه بود که با تأسی از فاطمه زهرا (س) جنگ نرم را الگوبرداری کرد.

آیت الله سلیمانی گفت: جنگ نرم می‌تواند حربه حریف را تا ابد ناکارآمد کند و شیعه نیز با تأسی از فاطمه زهرا (س) به جنگ روی آورد و انقلاب اسلامی ایران نیز با استفاده از همین ابزار به پیروزی رسید و ملت ایران با دست خالی و با استفاده از جنگ نرم به پیروزی رسید.

وی عزاداری‌های شیعه را نماد جنگ نرم دانست و ادامه داد: به برکت عاشورا جنگ نرم فراگیر شد و شیعه بزرگترین تجلی جنگ نرم را در اربعین سال‌های اخیر به نمایش گذاشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان از اربعین حسینی به عنوان قویترین ابزار جنگ نرم در دنیا نام برد و ادامه داد: هیچکس نمی‌تواند کوچکترین خدشه‌ای به کنگره عظیم چند ده میلیونی اربعین حسینی وارد کند، چرا که این حرکت مجرب نشأت گرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است.

آیت الله سلیمانی از تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی به عنوان سه روز مهم سازمان یافته و مهندسی شده در اسلام نام برد و ابراز داشت: اربعین از زمان امام صادق (ع) طراحی و برنامه ریزی شد و برای هیچ امامی به غیر از امام حسین (ع) اربعین نداریم.

وی اربعین حسینی را مقدمه ظهور امام زمان (عج) دانست و ادامه داد: اربعین حسینی مهندسی شده و طلیعه و مقدمه‌ای برای آمادگی و استقبال و پذیرش دعوت مردم است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: تاسوعا و عاشورا به ویژه اربعین حسینی یک نوع آمادگی برای ظهور است و موکب علی ابن باقر (ع) و دیگر موکب‌ها با اسامی مقدسی که دارند بهانه‌ای برای احیاء اربعین حسینی است.

آیت الله عباسعلی سلیمانی
آیت الله سلیمانی فعالیت‌های موکب‌های اربعین حسینی را ظریف‌ترین جنگ نرم با قدرت‌های استکباری دانست و اظهار داشت: فعالیت موکب‌های اربعین حسینی یک نوع مقابله با استکبارجهانی است.

وی افزود: با وجود تهدید‌های داعش، اربعین حسینی با حضور چند میلیونی آغاز شد و امروز به چند ده میلیونی رسیده و موجی ایجاد کرده است که دنیا چنین موجی را هرگز ندیده است که بخشی از این موج آفرینی را فعالان در موکب‌های حسینی برعهده دارند.

مجتبی حق پناه مدیر اجرای موکب علی ابن باقر (ع) نیز ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد موکب علی ابن باقر (ع) گفت: موکب علی ابن باقر (ع) کاشان فعالیت خود را از ۹۳ در کربلا با هدف فعالیت‌های فرهنگی و خدمان رسانی به زائران اربعین حسینی آغاز کرد.

اغضای هیات امنای موکب علی ابن باقر
وی نشر مبانی اعتقادی و اصیل تشیع و اجتماع مسلمین با هدف گسترش فرهنگ شیعی و مبارزه با انحرافات، صدور دقیق و کارشناسی شده آرمان‌های انقلاب اسلامی و تقویت جبهه مقاومت در جهان اسلام را از جمله اهداف فرهنگی موکب علی ابن امام محمد باقر (ع) اعلام کرد.

حق پناه همچنین اجرای برنامه زنده موکب علی ابن باقر از شبکه استانی دراربعین حسینی امسال و معرفی علی ابن امام محمد باقر (ع) به جهان اسلام و ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به عاشقان اهل بیت (ع) در مناسبت‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های فرهنگی موکب علی ابن باقر (ع) برشمرد.

وی یادآور شد: اساسنامه و ساختار موکب علی ابن باقر (ع) متناسب با فضای فرهنگی تبیین و به صورت مردمی و هیات امنایی اداره می‌شود و هزینه‌های آن غیر دولتی و از طریق نذورات مردمی تامین می‌شود.

به گفته وی موکب علی ابن باقر (ع) در ایام اربعین حسینی در کربلا در یک مکان ۱۳ هزار متری شبانه روز ۳ تا ۵ هزار زائر را با سه وعده غذا پذیرایی و اسکان می‌دهد.

وی تعداد خادمان افتخاری موکب علی ابن باقر (ع) را حدود ۱۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۰ نفر در حوزه بهداشت و درمان خدمات درمانی فعالیت دارند و مابقی در بخش‌های آشپزخانه و خدمات عمومی و رفاهی فعالیت می کنند.

اعضای هیات امنای موکب علی ابن باقر
حق پناه با اشاره به اینکه خدمات دهی موکب علی ابن باقر (ع) تنها منحصر به کربلا نیست گفت: موکب علی ابن باقر (ع) کاشان در حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی و سیل شمال و جنوب کشور در امر بازسازی و خدمات دهی به سیل زدگان فعالیت داشت.

مدیر اجرای موکب علی ابن باقر (ع) کاشان یادآور شد: با شیوع کرونا، موکب علی ابن باقر (ع) کاشان در تهیه غذای گرم و کمک‌های معیشتی به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در کاشان فعال بود./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات