۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۷۲۵۷۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

بیداری فطرت سبب رسیدن به قرب الی الله است

بیداری فطرت سبب رسیدن به قرب الی الله است
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: اگر فطرت انسان بیدار شود مسیر رسیدن به قرب الی الله را خواهد رفت و به جایی می‌رسد که فرشته خادم و مستخدم او می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در دیدار با کارکنان ندامتگاه کاشان، با اشاره به اینکه انسان دو بعدی است، گفت: صعود و سقوط انسان براساس این دو بعد و این دو ظرفیت انسان است که این ظرفیت از یک طرف به سقوط و از طرف دیگر به صعود منتهی می‌شود.

وی افزود: خداوند در قرآن در ستایش و مداحی و تعریف انسان به اندازه‌ای انسان را به اوج ترقی و فضائل بالا می‌برد که او را از همه موجودات برتر و گرامی‌تر می‌داند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: انسان به اندازه‌ای گرامی، محترم، ارزشمند و والامقام است که دریا، صحرا، فضا، ابر و باد و رزق طیب و گوارا در اختیار او قرار گرفته و او را برتر از همه مخلوقات قرار داده است و همه مخلوقات حتی فرشتگان نیز در خدمت او و خادم او هستند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه انسان به جایی می‌رسد که فرشته خادم و مستخدم او می‌شود، گفت: انسانی که از سرمایه خدادادی خود به درستی استفاده نکند و مصرف بهینه نداشته باشد قابل ملامت است و کمتر از حیوان است.

وی افزود: خداوند در قرآن به اندازه‌ای انسان را به اوج می‌رساند که جبرئیل امین نیز توان همراهی و پرواز با او را ندارد و این مقامی است که خداوند به پیامبراکرم (ص) داده است.

امام جمعه کاشان ادامه داد: قرآن در جایی دیگر می‌فرماید انسان به اندازه‌ای سقوط می‌کند که در باتلاقی که خود درست کرده است هرچه بیشتر دست و پا می‌زند بیشتر فرو می‌رود.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه انسان اوج و سقوط و هبوط دارد، گفت: انسان با عقل و با فطرت خود می‌تواند صعود کند، اما با پیروی از نفس و شهوت سقوط می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز کرد: برای اینکه انسان اسیر هوا و هوس نشود و سقوط نکند انبیاء الهی آمدند بگویند عقل را چراغ راه قرار دهند، از این رو اگر فطرت انسان بیدار شود مسیر رسیدن به قرب الی الله را خواهد رفت./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات