۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۷۰۰۲۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

نهج البلاغه دریای بیکرانی از معارف الهی است

نهج البلاغه دریای بیکرانی از معارف الهی است
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: باید این هنر را داشته باشیم که بتوانیم به اندازه فهم خود از دریای بیکران نهج البلاغه استفاده و بهره برداری کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی بعد از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی طرح ملی «کاشان پایتخت نهج‌البلاغه ایران» با اشاره به اینکه شهرستان کاشان کسب عنوان پایتختی نهج البلاغه را مدیون دو برهه تاریخ کهن و پیشینه افتخارآفرین امروز است، گفت: هیچ جای ایران به اندازه منطقه کاشان چنین پیشینه‌ای را ندارد.

وی افزود: این منطقه کاشان بود که توانست بیش از ۵ قرن پیش نخستین نسخه نهج البلاغه را از عراق به کاشان بیاورد و در نشر و ترویج نهج البلاغه نقش آفرین باشد و ناشر نهج البلاغه باشد و نخستن شهری باشد که به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور به جامعه اسلامی معرفی می شود.

آیت الله سلیمانی در ادامه یادآور شد: شورای هماهنگی طرح ملی «کاشان پایتخت نهج‌البلاغه ایران» باید تدبیری را اتخاذ کند تا در فرصت باقیمانده پایتختی نهج البلاغه کاشان متولیان و مجریان این طرح با آشنایی کامل به این طرح به وظایف خود در میدان عمل جامه عمل بپوشانند.

به گفته وی پیشینه تاریخی گذشته و حال حاضر این منطقه نقش محوری و اساسی برای کسب عنوان پایتختی نهج البلاغه کشور را از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت که این انتخاب نیز حاصل دقت نظر و ظرافت اندیشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

آیت الله سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه نهج البلاغه نیز مانند قرآن دریای عمیق بیکرانی است که هرچه در آن شنا کنیم به عمق آن نخواهیم رسید، اظهار داشت: ما امروز باید این هنر را داشته باشیم که بتوانیم به اندازه فهم خود از این دریای بیکران استفاده و بهره برداری کنیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: اکنون که کاشان به مدت دو سال عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور را کسب کرده است باید تدبیر کند چه کار‌هایی از نهج البلاغه بر روی زمین مانده است تا آن را بردارد.

لازم به ذکر است، شهرستان کاشان از ۲۱ مهر امسال به مدت ۲ سال به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور نام‌ گذاری شده است.

شایان ذکراست با تلاش مؤسسه امیرالمومنین (ع) کاشان، افزون بر ۵۰ نفر حافظ نهج ‌البلاغه، یک هزار و ۲۰۰ نفر حافظ بخش‌هایی از نهج البلاغه، ۲۰۰ نفر حافظ کل قرآن مجید و ۱۵ نفر حافظ کل صحیفه سجادیه در شهرستان کاشان آموزش دیدند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات