۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۶۶۸۱۲۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

نیروی انسانی یکی از بزرگترین سرمایه های ایران است

نیروی انسانی یکی از بزرگترین سرمایه های ایران است
اصفهان - آیت الله سلیمانی با بیان اینکه ایران کشور سرمایه داری است، گفت: نیروی انسانی یکی از بزرگترین سرمایه های جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی بعد از ظهر امروز در دیدار جوانان فعال فرهنگی کاشان، گفت: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، انسان مومن کسی است که بتواند هم با دیگران انس و الفت بگیرد و هم دیگران بتوانند با او انس و الفت بگیرند.

به گفته وی انس و الفت زمینه تعاون و همگرایی و کار جمعی برای رسیدن به حیات طیبه‌ای است که قرآن ما را به آن دعوت کرده است.

وی رسیدن به حیات طیبه را در گرو حیات جمعی و گروهی، تعاون و هماهنگی و همسویی دانست و افزود: این حیات در دوران پیروزی انقلاب اسلامی موج می‌زد و در دوران دفاع مقدس به اوج رسید، اما بعد از آن در هجمه گسترده فرهنگی دشمن با تقسیم بندی‌های چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب مواجه شد.

نماینده ولی فقیه درکاشان یادآور شد: اختلافات به وجود آمده بین گروه‌ها و جناح‌ها و مردم که سبب وارد شدن خدشه به اتحاد ملی می‌شود یک شبه به وجود نیامده بلکه با مهندسی دشمن به مرور اختلاف افکنی شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران کشور سرمایه داری است و نیروی انسانی بزرگترین سرمایه ایران است، گفت: ایران یک کشوری است که هر گوشه آن امتیازاتی دارد و علاوه بر بهره مندی از وجود معادن خدادادی و جغرافیایی از سرمایه انسانی توانمندی برخوردار است.

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: برای رسیدن به موفقیت همه انرژی‌ها باید روی یک موضوع متمرکز شود تا به نتیجه رسید، از این رو همه باید تلاش کنند تا گسستی که بین نسل امروز و نسل قبل شدت یافته از بین برود. 

وی در ادامه از عدم برنامه ریزی برای آینده شهر نهج البلاغه انتقاد کرد و ادامه داد: تاکنون هیچ پیشنهادی از متولیان فرهنگی شهرستان در رابطه با آینده پایتختی نهج البلاغه کاشان ارائه نشده است.

به گفته وی موضوع پایتختی نهج البلاغه یک موضوع مهمی است که باید از همه ظرفیت‌ها و دست اندرکاران مرتبط با این موضوع در شهرستان استفاده شود تا نتیجه داشته برسد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه ما به کرونای فکری مبتلا شده ایم، گفت: هر چند امروز همه از ویروس منحوس کرونا وحشت دارند، اما مهمتر از ویروس کرونا، ما امروز مبتلا به ویروس کرونای فکری هستیم.

وی با تأکید برشناسایی اولویت‌های فرهنگی، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب به فعالان جوان فرهنگی امید زیادی دارند و شما جوانان فعال در عرصه فرهنگی باید موضوعات و اولویت‌های فرهنگی امروز جامعه را استخراج و برای آن برنامه ریزی کنید.

لازم به ذکر است، در پایان این دیدار حجت الاسلام مهدی بصیرتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان از نماینده ولی فقیه در کاشان خواستار تأسیس شورای مشورتی جوانان کاشان شد./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات