۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۶۵۹۸۶
آیت الله سلیمانی:

کاشان باید پایتخت تفکری وحدت اسلامی قرار گیرد

کاشان باید پایتخت تفکری وحدت اسلامی قرار گیرد
تهران - آیت الله سلیمانی با تاکید بر اینکه کاشان باید پایتخت تفکری وحدت اسلامی قرار گیرد، گفت: ضرورت دارد دبیرخانه دائمی نهج البلاغه برای همیشه در کاشان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، امروز در آیین آغاز رسمی طرح ملی «کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران» که در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: در دوران پیامبراکرم(ص) هیچ سخن و یا مطلبی از امام علی(ع) وجود ندارد زیرا ایشان تا زمان حیات حضرت ادب می کردند سخنی بیان کنند.

وی افزود: بعد از رحلت پیامبراکرم(ص) نیز حضرت اقدام به جمع آوری قرآن کریم با شرح نزول آیات کردند که متاسفانه این اثر گرانسنگ در اختیار ما نیست و هر چه آثار از حضرت به یادگار باقی مانده مربوط به آن پنج سال حکومت ایشان می شود.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه کسی در طول تاریخ به اندازه امیرمومنان علی(ع) حیات مکتوب نداشتند، عنوان کرد: بزرگ ترین منشور تربیتی از ایشان به عنوان پدر برای پسر صادر می شود؛ ما یک وصیتنامه سیاسی الهی از امام خمینی(ره) به عنوان سرلوحه برای حرکت انقلاب داریم اما هیچ وصیت نامه ای همانند وصیت نامه امیرمومنان علی(ع) نیست.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه سید رضی به دلیل بلاغت کلام امیرمومنان علی(ع) به جمع آوری بیانات ایشان در کتاب شریف نهج البلاغه اقدام کرد، اظهار داشت: نهج البلاغه، کتاب نهج الحیات است؛ امروز بیش از 100 اثر از کتاب نهج البلاغه داریم که از سوی علمای شیعی و اهل سنت نوشته شده است.

وی به نقش کاشان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: کاشان در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی خوش درخشیده است در طول تاریخ مردم کاشان فعالیت های خوبی در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی داشتند و افتخارات بسیاری در سرلوحه خود به ثبت رساندند.

آیت الله سلیمانی با تاکید بر اینکه کاشان باید پایتخت تفکری وحدت اسلامی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد دبیرخانه دائمی نهج البلاغه برای همیشه در کاشان باشد؛ نخستین حافظان و شارحان نهج البلاغه به شهر کاشان اختصاص دارد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات