۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۶۵۹۷۶
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

آیین طرح ملی «کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران» برگزار شد

آیین طرح ملی «کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران» برگزار شد
تهران - آیین آغاز رسمی طرح ملی «کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران» پیش از ظهر امروز با حضور صالحی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین آغاز رسمی طرح ملی «کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران» پیش از ظهر امروز با حضور صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات این وزارتخانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، گفت: نهج البلاغه نازله وجودی ابرمردی الهی است که بعد از پیامبراکرم(ص) بر قله وجودی اخلاق قرار گرفت و مرزهای دینی و اخلاقی را پشت سر گذاشت.

وی با بیان اینکه نهج البلاغه شاه‌راه اندیشه های ناب کلامی و و دروازه و راه روشن تربیت، اخلاق و اندیشه ورزی های مومنانه است، ادامه داد: نهج البلاغه ظرفیت جریان سازی فکری، دینی، فرهنگی و اندیشه ای در حوزه های مختلف را دارد تا افراد بتوانند با توجه به ظرفیت و استعدادهای خود خالق اثر شوند.

فقهی زاده توجه به آثار شارحان قدیم و جدید را در فهم و درک نهج البلاغه بسیار مهم دانست و اظهار داشت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح ملی پایتخت نهج البلاغه ایران را تدوین کرد و نخستین لوح افتخار پایتخت ملی نهج البلاغه به مردم دارالمومنین کاشان اختصاص یافت تا ان شاء الله کارهای بزرگی با بهره برداری از ظرفیت های این میراث بزرگ به نسل جوان انجام شود؛ نخستین شارح جامع نهج البلاغه در جهان اسلام اهل کاشان بوده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کاشان یکی از مهمترین مراکز فرهنگی قرآن و عترت در حوزه نهج البلاغه است، عنوان کرد: نهج البلاغه کتابی ارزشمند است که دشمنان کوچک و دوستان بزرگ بسیاری دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه اثر فاخری در عصر معاصر برای کتاب شریف نهج البلاغه سراغ نداریم که با همدلی می توان به خلق این آثار دست یافت./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات