۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۶۶۵۶۲۵
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

زیارت اربعین بر دشمن شناسی و امام شناسی تأکید دارد

زیارت اربعین بر دشمن شناسی و امام شناسی تأکید دارد
تهران - استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زیارت اربعین بر دشمن شناسی و امام شناسی تاکید دارد، گفت: دنیا طلبی مهمترین ویژگی اشقیای کربلا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، چهارشنبه شب در مراسمی که به مناسبت اربعین حسینی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در حسینیه آیت الله حق شناس(ره) برگزار شد، گفت: زیارت اربعین معرف شخصیت امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه اباعبدالله الحسین(ع) حبیب الله هستند، ادامه داد: اگر کسی می خواهد بداند چقدر محبوب خداوند متعال است باید ببیند چقدر به زیارت امام حسین(ع) علاقه و اشتیاق دارد؛ همچنین در این زیارت به خلیل بودن، مظلومیت، صفی الله بودن حضرت اشاره می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی درباره اهداف قیام عاشورا، عنوان کرد: جامعه در ادوار مختلف به دردهای مختلفی چون اسراف، غفلت و ... مبتلا می شود اما یکی از بدترین دردهای جامعه جهالت است در چنین جامعه ای افراد قدرت تحلیل نخواهند داشت و ممکن است طی چند روز امتی گوساله پرست شوند و یا برادری را در چاه افکنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جامعه در دوران امام حسین(ع) گرفتار جهل بود، اظهار داشت: مردم در آن دوران یزید را به عنوان خلیفه جامعه اسلامی قبول داشتند و معتقد بودند اگر کسی با او مخالفت کند کفر ورزیده و اگر دست به بیعت شکنی بزند مرتکب فعلی حرام شده است.

وی افزود: وقتی امارات با رژیم صهیونیستی قرارداد بست مفتی اعظم امارات گفت خلیفه امارات ولی امر مسلمین است و تصمیم گرفته با اسرائیل قرارداد ببندد؛ حتی یک عالم با این اقدام مخالفت نکرد و همگی این قرارداد را پذیرفتند این مصداق جهالت است؛ یا مصداق دیگر جهالت جریان داعش است که سر بی گناهی را از تن جدا می کند تا با پیامبراکرم(ص) همنشین شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) خون خود را در راه خدا بذل کرد تا جامعه را از جهالت نجات دهد، تصریح کرد: نجات جامعه از جهالت مهمترین رسالت قیام عاشورا بود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) در قیام عاشورا ابتدا به نصیحت پرداختند، ادامه داد: زیارت اربعین بر دشمن شناسی و امام شناسی تاکید دارد؛ دشمنان امام حسین(ع) کسانی بودند که آخرت را به دنیا فروختند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات