۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۶۵۶۳۱
همزمان با شب اربعین حسینی صورت گرفت؛

توزیع بیش از ۱۰۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان و محرومان

توزیع بیش از ۱۰۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان و محرومان
تهران - اصغری گفت: جهادگران مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با مشارکت خیرین بیش از ۱۰۰۰ پرس غذای گرم همزمان با شب اربعین حسینی بین نیازمندان توزیع کردند.

سرکار خانم، افتخار اصغری مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان همزمان با شب اربعین حسینی خبر داد و گفت: مرکز نیکوکاری امام خمینی (ره) با همکاری خیرین و نیکوکاران اقدام به اجرای طرح بزرگ اطعام حسینی در شب اربعین سیدوسالار شهیدان کرد.

وی افزود: در این اقدام بیش از ۱۰۰۰ پرس غذای گرم طبخ و در میان مددجویان مرکز و سایر خانواده های نیازمند در ۵ روستای شهرستان رباط کریم توزیع شد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بیان داشت: هر سال مردم ایران در راهپیمایی اربعین میهمان سفره برادران عراقی بودند اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا توفیق حضور در پیاده روی اربعین از مسلمانان غیر عراقی سلب شد بر همین اساس بسیاری از محبین اهل بیت(ع) هزینه‌ سفر اربعین امسال خود را به مرکز نیکوکاری امام خمینی(ره) هدیه کردند تا در آشپزخانه این مرکز غذا طبخ و بین نیازمندان توزیع شود.

اصغری با بیان اینکه انفاق، از میوه های درخت ایمان است ابراز کرد: در قرآن آمده است «مردان و زنانی که در راه خدا انفاق می کنند و آنان که از این راه به خداوند قرض الحسنه می دهند، خداوند آن را چند برابر کرده، و برای ایشان پاداش پرارزشی است». خداوند با این آیه، مؤمنان را به انفاق در راه خدا، دعوت می کند و اجر بزرگی برای آن در نظر می گیرد. این پاداش، نشان ازالطاف و مواهب الهی دارد که نه تنها در آخرت، که در دنیا نیز قسمتی از آن به ایشان می رسد.

وی افزود: جهادگران حوزه علمیه امام خمینی(ره) و خیرین از ابتدای شیوع کرونا تا کنون اقدامات ارزشمندی در راستای دست گیری از نیازمندان و کمک به محرومان انجام دادند./813/ت210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات