۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۶۹۷۷۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

حفظ سلامت جامعه از تمام مسایل مهمتر است

حفظ سلامت جامعه از تمام مسایل مهمتر است
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و انتقال ویروس کرونا از بیماران مبتلا به دیگران حرام شرعی است و جلوگیری از آلودگی دیگران از اوجب واجبات است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در دیدار با اعضای ستاد کرونا شهرستان کاشان، گفت: هرچند با فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت‌های اعمال شده شرایط بهتر شده است، اما مردم با این محدودیت‌ها فشار سنگین اقتصادی را تحمل کردند که باید توجه داشته باشند، سلامت مردم مهتر از مسائل اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه نارنجی شدن وضعیت کرونا به این معنا نیست که محدودیت‌ها و فاصله گذاری اجتماعی و رعابت پروتکل‌های بهداشتی نادیده گرفته شود، افزود: موضوع پیشگیری از ابتلای به ویروس کرونا همچنان باید ادامه داشته باشد و نباید متوقف شود.

آیت الله سلیمانی ابرا امیدواری کرد بیمارانی که تست کرونا آن‌ها مثبت اعلام شده است موضوع مهم قرنطینه را در دستور کار خود داشته باشند و نسبت به آن بی توجه نباشند تا دیگران مبتلا نشود.

به گفته وی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انتقال ویروس کرونا از بیماران مبتلا به دیگران حرام شرعی است و حفظ رعایت موازین کرونا و قرنطینه برای جلوگیری از شیوع کرونا و جلوگیری از آلوده شدن دیگران از اوجب واجبات است.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه بر اجرای طرح‌های مسجد محور و محله محور در ایام شیوع کرونا تأکید کرد و گفت: همانگونه که با فرمان رهبرمعظم انقلاب طرح شهید سلیمانی فعالیت در قالب محله محور و مسجد محور انجام شد، این طرح همچنان باید ادامه داشته باشد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر شاهد کنترل ویروس کرونا و عادی شدن شرایط زندگی مردم در جامعه باشیم.

آیت الله سلیمانی همچنین با اشاره به اختصاص اعتبارات ملی برای پروژه بیمارستان بقیه الله الاعظم کاشان اظهارداشت: با اختصاص اعتبارات ملی برای پروژه بیمارستان بقیه الله الاعظم کاشان این بیمارستان از ۲۸۰ تخت خوابی به ۳۵۰ تختخوابی افزایش یافت.

وی ادامه داد: برخی از زیر ساخت‌های بیمارستان شهید بهشتی کاشان فرسوده شده است که به مرور زمان باید بازسازی شود که نیاز به مساعدت دولت و خیرین سلامت است تا این بیمارستان همزمان با ارائه خدمات درمانی زیرساخت‌های آن نیز بازسازی شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان از بیمارستان شهید بهشتی کاشان به عنوان یک بیمارستان مادر در منطقه کاشان و شمال استان اصفهان نام برد و اضافه کرد: وزارت بهداشت و درمان باید توجه ویژه‌ای به این بیمارستان با این وسعت خدمات دهی داشته باشد./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات