۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۶۹۴۲۷
نماینده ولی فقیه در کاشان :

فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان وظیفه همگانی است

فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان وظیفه همگانی است
اصفهان - آیت الله سلیمانی با اشاره به تغییر سبک زندگی اسلامی، گفت: متأسفانه امروز قبح طلاق در جامعه شکسته شده و جشن‌های ازدواج تبدیل به جشن طلاق شده است.
به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی شنبه شب در دیدار با اعضای مؤسسه خیریه حضرت زهرا (س) و کانون ازدواج آسان جوانان در کاشان موضوع ازدواج را امری اسلامی دانست و گفت: تهسیل و تمهید و تهیه امکانات ازدواج نیز امری اسلامی است.

وی اقدامات مؤسسه خیریه حضرت زهرا (س) و کانون ازدواج آسان جوانان در کاشان را قابل تشویق و تقدیر دانست و افزود: خیرینی را که در امر ازدواج، تسهیل، تمهید و تهیه امکانات ازدواج فعالیت دارند دارای اجر و پاداش زیادی هستند.

آیت الله سلیمانی گفت: امروز با چالش بزرگ ازدواج‌های مجازی و افشای مسائل خصوصی و محرمانه در فضای مجازی روبرو هستیم  و یکی از مهترین عامل افزایش طلاق همین ازوداج‌های مجازی است.

به گفته وی آمار طلاق در تهران از ۳۰ درصد به بیش از ۶۰ درصد رسیده است و از هر ۱۰۰ ازدواج حدود ۷۰ ازدواج به طلاق می‌انجامد.

نماینده ولی فقیه در کاشان خانه نشینی دختران محجبه و مومنه و اصیل به دلیل عدم معرفی برای ازدواج را چالش دوم دانست و عنوان کرد: مؤسسه ازدواج‌های آسان می‌تواند این دو پدیده شوم را از پیش رو بردارد و ازدواج‌ها را آسان کند.

به گفته وی تعیین مهریه، هزینه‌های تالارپذیرایی، کرایه لباس را نیز در آسان شدن ازدواج موثر دانست و اظهار داشت: یکی از نعمت‌ها و دستاورد‌های شیوع کرونا تعطیلی سالن‌های جشن طلاق است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به تغییر سبک زندگی اسلامی، گفت: متأسفانه امروز قبح طلاق در جامعه شکسته شده است و جشن‌های ازدواج تبدیل به جشن طلاق شده است.

وی ادامه داد: امروز طلاق بر خلاف گذشته یک فاجعه نیست و برای بسیاری از زوجین تصمیمی کاملا عاقلانه و طبیعی است و سبب خوشحالی آن‌ها و اطرافیان شده است.

به گفته وی در جامعه امروز طلاق‌ها بیش از آنکه مربوط به مسائل مالی و اقتصادی باشند مربوط به فقر فرهنگی و تهاجم فرهنگی غرب است.

نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: امروز فراهم کردن زمینه ازدواج‌های آسان وظیفه همگانی است و اگر کسی توان و پشتوانه مالی ندارد می‌تواند وسیله وصل باشد.

ابتدای این دیدار حجت الاسلام علی اصغر پایواره مدیرعامل مؤسسه خیریه الزهرا (س) کاشان کانون ازدواج  با گزارشی از فعالیت‌های انجام شده گفت: مؤسسه فعالیت خود از نیمه دوم سال ۸۷ آغاز کرده است و طی این ۱۲ سال فعال بوده است.

وی با اشاره به اینکه این مؤسسه فقط در امر ازدواج‌های آسان فعال است، گفت: این مؤسسه جشن‌های عروسی با ۲ میلیون ریال از سال ۸۷ آغاز و امروز با ۳۰ میلیون ریال برگزار می‌کند.

مدیر عامل مؤسسه خیریه حضرت زهرا (س) با اشاره به اینکه تاکنون یکهزار و ۵۰۰ مراسم عقد ازدواج زوج‌های کاشانی در این مؤسسه برگزار شده است، گفت: این مؤسسه جهیزیه ۱۵ عروس و داماد کاشانی را نیز فراهم و در اختیار عروس و داماد‌ها قرار داده است.

حجت الاسلام علی اصغر پایواره با بیان اینکه این مؤسسه در بخش مشاوره، تامین جهیزیه، همسریابی و همسر گزینی نیز فعال است گفت: درمراسم‌های جشن عروسی این مؤسسه ۱۶ قلم خدمات اعم از تالارعروسی، میوه، شیرینی، آرایشگاه، عکاسی، فیلمبرداری و پذیرایی از یکصد نفر مهمان ارائه می‌شود.

وی ساماندهی و تقسیم خدمات در مؤسسات خیریه شهرستان کاشان را ضروری خواند و افزود: یکی از برکات ساماندهی مؤسسات خیریه کاشان جلوگیری از فعالیت های موازی است.

لازم به ذکر است، کانون ازدواج آسان جوانان و ستاد تامین جهیزیه وابسته به مؤسسه خیریه الزهرا (س) طرح ابتکاری ازدواج آسان را برای نخستین بار از سال ۸۶ به منظور مقابله عملی با تهاجم فرهنگی، احیای سنت ازدواج و اصل دهم قانون اساسی در تهران و قم آغاز کرد./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
به سه دلیل پسرا نباید مهریه بیشتر از پنج سکه یا معادل نقدیش حدود هفتاد میلیون تومن قبول کنن
اول اینکه اصل مهریه هدیه بوده و هنوز هم توی
تمام کشور های مسلمان هدیه هست ‌، خریدن دختر با طلا رسم جاهلین بود که بعد از اسلام با مهرالسنه اون رسم باطل شد ، مهرالسنه معادل یک کیلو و دویست و پنجاه گرم نقره هست که تقریبا معادل قیمت دو سکه ی طلا میشه

دوم اینکه دختر و خانواده دختری که دنبال مهریه بالا (بیش از پنج سکه) هستن هنوز دنبال چشم و هم چشمی و تجمل گرایی هستن و شاید با تعیین مهریه بالا دنبال پوشوندن عقده ها و کمبود هاشون هستن و شما تا آخر عمر باید بخاطر این ویژگی منفیشون خرج تجمل گرایی و چشم و هم چشمی کنید و هیچوقت رنگ آرامش رو نخواهید دید‌
سوم اینکه با توجه به دوهزار جوون زندانی مهریه که بخاطر یک امضا زندانی شدن و چند میلیون مردی که اموالشون توقیف شده و تا آخر عمر باید قسط سکه های مهریه رو بدن هیچ آدم عاقلی نباید مهریه خارج از توانش قبول کنه و همون مهریه کمی هم که قبول میکنه باید موقع عقد پرداخت کنه ، مهریه مثل چک سفید امضا هست ،هیچ کس به برادر یا رفیقش هم چک سفید امضا نمیده .
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
اشتباهی که هنوزم آقایون نمیخوان در موردش بیشتر تفکر کنن ، پرداخت مهریه شاید برای بیش از نود درصد از آقایون ممکن نیست پس چرا خودشون و لوس میکنن و مهر میکنن و اونم مبالغ بالا ، الان بیشتر مهریه تبدیل شده به یک تجارت ، پس بهتر این سنت مسخره کم کم از فرهنگمون حذف بشه و بشه مثل زندگی غربی (همونطور که تمام کارهای جوونها تقلید از غرب شده ) زندگی و با هم بسازن و اگر هم خواستن جدا بشن اونی و که با هم ساختن و جمع کردن عادلانه تقسیم کنن




سلام دوستان همیشه همه فکر میکنن مهریه رو کی داده کی‌گرفته اما دوستان بهتره بدونید طبق آمارهای متفاوت از دوهزار تا بیست هزار مرد در زندان هستند واسه مهریه
.
طبق تخمین ها حداقل ( ششصد و پنجاه هزار نفرهم دارن قسط مهریه میدن )
.
ببینید دوستان وقتی خانم به هر دلیلی مهریشو میزاره اجرا در درجه اول هر دارایی که شما دارید به غیر از یک خونه معمولی واسه زندگی شما توقیف میشه و مزایده گذاشته میشه واسه مهریه. یعنی کل زحمات شما از بچگی واسه زندگیتون نابود میشه!!! .طرف بود واسه دوماه زندگی دو میلیارد ازش توقیف شده! و بعد از اون هرچی حقوق هم دارین اکثرشو باید قسط مهریه با سکه هفده میلیونی بدین! اگه قسطو ندین میرید زندان! ِپس مواظب باشین
افراد زیادی بودن سه چهارسال قبل ازدواجشون با همسرشون آشنایی داشتن و همسرشون رو فرشته تصور میکردن و زن بعد سه روز مهریشو گذاشته اجرا و مرد درگیر یک بردگی وحشتناک شده.
.( بیش از هفتاد درصد اجرا مهریه در چهارسال اول بعد از عقد هست ).
بخاطر هیچ چیز زندگیتونو نابود نکنید.
با مراجعه به اجرای احکام به چشم میبینید که چقد اوضاع خرابه و روزانه چقد جوون بیگناه اموالشون توقیف میشه و راهی زندان میشن
.
به هوش باشید الان‌ بیست و پنج سکه هم میشه چارصد و پنجاه میلیون همه اونایی که اسیر مهریه شدن به شریکشون اعتماد کامل داشتن!!
مهریه هیچ سقفی نداره صد و ده سکه معادل یک نیم میلیارد فقط واسه زندان نرفتنه!!!
مهریه رو سکه قرار ندین سکه در ده سال اخیر شصت برابر شده قیمتش!
حضانت و چند همسری هم محض اطلاع بگم قوانینش به نفع زنان تغییر کرده
0
0