۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۷۲۶۳۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

بدعهدی آمریکا و انگلیس در برجام ظلم به کشور ما بود

بدعهدی آمریکا و انگلیس در برجام ظلم به کشور ما بود
اصفهان - آیت الله مهدوی با بیان اینکه خشیت موجب نظارت دائمی انسان بر خودش می‌شود گفت: کسی که خشیت داشته باشد بدعهدی نمی‌کند، بدعهدی رسم افراد بی دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در مسجد حکیم اصفهان، با بیان اینکه کلمه خشیت و خوف در عربی به معنای ترس معنا می شود، گفت: این دو کلمه یک تفاوت بسیار ظریفی باهم دارند، مجموع مراقبت و ترس به معنای خشیت است، یعنی انسان همراه با ترس مراقبت نسبت به اعمال خود داشته باشد.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: قرآن کریم به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید تنها کسی را می توان انذار کرد که خشیت داشته باشد، یعنی اگر کسی خشیت نداشته باشد نصیحت پذیر نیست و انذار او بی فایده است، زمینه پذیرش حق در کسی است که خشیت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه همه هدف انبیا الهی و پیامبران رساندن انسان به کمال است، تصریح کرد: ضمانت عملی رسیدن به این کمال خشیت الهی است، باید در مقابل پروردگار متعال خشیت داشته باشیم تا تقوای دائمی پیدا کنیم، یعنی خود مراقبتی مستمر و دائمی داشته باشیم، فرقی نکند در جامعه هستیم یا تنهاییم دائما بدانیم خداوند مراقب و ناظر بر ما است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، پروا داشتن از خدا و اجتناب کردن از گناه در خلوت را مصداق خشیت عنوان کرد و گفت: وعده های خداوند شوخی نیست و تخلفی هم ندارد، هرگز خداوند در وعده‌هایش تخلف نمی‌کند، انسان عاقل عمر خود را بیهوده هدر نمی‌دهد و به همین جهت است که باید عبودیت و بندگی کنیم تا عمر ما تلف نشده باشد و مقصد درستی در زندگی داشته باشیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی همواره در حال ظلم کردن به کشور و مردم ما هستند، اظهار کرد: انگلیس و آمریکا در ماجرای برجام بدعهدی کردند و از این طریق به ما ظلم‌های بسیار کردند و تنها شخصیتی مانند رهبر معظم انقلاب می‌تواند به درستی در مقابل آنها بایستد و مانع ادامه داشتن توطئه های آنها بشود.

وی ادامه داد: نحوه برخورد با حیوان وحشی این است که در مقابل او بایستیم، انسان‌ها و کشورهایی که فرهنگ و تربیت دینی ندارند و بی دین هستند قطعا چنین برخورد می کنند و چنین ایستادگی و مقاومتی در مقابل آنها لازم است، خداوند امکان ندارد در وعده خود تخلف کند و بندگان خدا نیز باید چنین باشند اما افراد بی دین مانند همین دشمنانی که شاهد اعمال و رفتار آنها هستیم هرگز پایبند بر وعده‌های خود نخواهند ماند.

آیت الله مهدوی خشیت را ریشه و منشأ تقوای دائمی عنوان کرد و افزود: کسی که خشیت داشته باشد همواره مراقب اعمال و رفتار خود بوده و این موضوع باعث می‌شود که اهل تقوا باشد، کسی که اهل تقوا باشد به درستی بندگی و عبودیت خواهد کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان روایتی از امام صادق(ع) تصریح کرد: یاران امام زمان(عج) از دارای خشیت از خداوند هستند. یعنی در همه حال مراقب و مواظب اعمال و رفتار خویش هستند و لازم نیست که از بیرون به آنها نظارت شود، نظارت اصحاب امام زمان(عج) درونی است یعنی از درون خود بر خود نظارت دارند و نیاز نیز کسی مراقب آنها باشد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات