۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۶۷۲۶۴۶
هم‌زمان با ایام فاطمیه؛

17 روحانی مبلغ به امامزادگان شاخص خراسان شمالی اعزام شدند

17 روحانی مبلغ به امامزادگان شاخص خراسان شمالی اعزام شدند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آسوده گفت: هم‌زمان با فرارسیدن ایام فاطمیه دوم 17 روحانی مبلغ برای اجرا و مدیریت برنامه‌های عزاداری به بقاع متبرکه شاخص استان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در ایام فاطمیه، اظهار کرد: در این ایام تاکنون از طریق تهیه بسته غذایی و اطعام بیرون بر اجرای نیت کرده‌ایم و این اقدامات کماکان ادامه دارد.

وی افزود: در فاطمیه دوم در موقوفاتی که مکان مناسبی دارند از 25 دی‌ماه تا 29 دی‌ماه اطعام از محل موقوفات و بسته‌های غذایی در قالب تبرکات فاطمی اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده اظهار کرد: همچنین برای این ایام برگزاری مراسم در بقاع متبرکه و موقوفات برنامه‌ریزی شده که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و البته با اجرایی کردن تصمیم ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و ستاد مقابله با کرونا در حال اجرا است.

وی گفت: هم‌زمان با فرارسیدن ایام فاطمیه دوم 17 روحانی مبلغ برای اجرا و مدیریت برنامه‌های عزاداری به بقاع متبرکه شاخص استان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به برگزاری مسابقه یاس نبوی حفظ سوره کوثر و تفسیر و نقاشی درزمینهٔ این سوره، خاطرنشان کرد: همچنین در این ایام با هماهنگی و همکاری آموزش‌وپرورش مسابقه فرهنگی یاس نبوی را در قالب سامانه شاد انجام دادیم که در این مسابقه دانش آموزان فرصت داشتند تا 30 دی‌ماه سوره کوثر را حفظ کرده، تفسیر این سوره توسط والدین توضیح داده شود و نقاشی توسط دانش‌آموز کشیده شود که تا الآن بیش از 30 هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: هیئات مذهبی در محرم نشان دادند می‌توانند طبق برنامه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در ایام فاطمیه نیز می‌توان با همکاری ادارات و نهادها با رعایت فاصله و علامت‌گذاری مراسم را برگزار کرد.

حجت‌الاسلام آسوده با بیان اینکه غذایی که هیئات آماده می‌کنند بیرون بر بوده و مشکل خاصی ایجاد نمی‌شود، گفت: در محرم ایستگاه‌های صوت در استان راه‌اندازی شد که می‌توانیم در فاطمیه نیز این اقدام را انجام دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: در سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام دسته روی نباید باشد؛ اما تجمع در فضای باز با حضور هیئات مذهبی و عزاداران ایرادی ندارد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات