۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۷۲۶۵۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

حضرت فاطمه محور غضب و رضایت خداوند است

حضرت فاطمه محور غضب و رضایت خداوند است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: بنا به فرموده رسول اکرم (ص) محور غضب و رضایت خدا و معیار حق و باطل حضرت زهرا (س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در درس اخلاق حوزه علمیه استان، با گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) مدافع اسلام و ولایت واقعی بود؛ به‌گونه‌ای که اگر حضرت فاطمه (س) نبود اهمیت ولایتمداری و جایگاه ولایت تا این اندازه روشن نمی‌شد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه حضرت فاطمه (س)، افزود: پیامبر اکرم (ص) به حضرت زهرا (س) فرمودند: خداوند به خاطر غضب تو غضبناک می‌شود و با رضایت تو راضی می‌شود؛ یعنی محور غضب خدا و رضایت خدا حضرت زهرا (س) بوده و بعد از پیامبر (ص)، فاطمه (س) معیار حق و باطل خشم و غضب است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: بر این اساس بنا به فرموده رسول اکرم (ص) محور غضب و رضایت خدا و معیار حق و باطل حضرت زهرا (س) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: حضرت محمد (ص) در حدیث دیگری می‌فرماید: یا سلمان کسی که فاطمه دخترم را دوست داشته باشد در بهشت با من است و کسی که دشمنش بدارد در آتش خواهد بود.

وی افزود: بنا به فرموده رسول گرامی اسلام فاطمه (س) در صد مقطع به داد آدم می‌رسد؛ هنگام مرگ، در قبر، در میزان، نزد صراط، در محشر و یکی هم هنگام محاسبات اعمال؛ یعنی در سخت‌ترین جاها که نیاز است حب فاطمه زهرا (س) کمک‌رسان است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: وقتی دقت می‌کنیم می‌بینیم اکثر روایات پیامبر (س) در مورد فاطمه (س) به غضب فاطمه (س) و مذمت آزار دادن این بانوی بزرگ اشاره دارد و در برابر این همه روایات با این همه کثرت، اگر کسی بینش سیاسی داشته باشد می‌تواند حدس بزند که چرا پیامبر (ص) این قدر و این‌گونه از فاطمه (س) حرف میزند مگر قرار است بعد پیامبر (ص) برای فاطمه (س) چه اتفاقی بیفتد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: در حدیث داریم که خداوند هیچ نبی و پیامبری نفرستاد مگر اینکه از او به حب فاطمه (س) اقرار گرفت./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات